Slechte vonk

Mvdam

Rookie
23 apr 2022
10
1
Hallo,
Ik heb een vreemd probleem met mijn bmw f650 uit 1998.

De vrijloop van de startmotor was defect en die heb ik vervangen. Nu zit ik met het volgende probleem. Hij vonkt niet meer juist. Alleen als ik de startknop indruk 1 a 2 keer en op het moment dat ik hem loslaat weer 1 keer soms. De cdi en ontsteking spoel heb ik al uitgewisseld.

Iemand een idee ?

Alvast bedankt
 
Normaal gesproken zou er 12V op één kant van de bobine staan. Meten tussen Bobine en massa. Op de andere kant staat ook 12 volt omdat de ontsteking hoogomig is in rust. Hou me ten goede, dat is bij de meeste ontstekingen zo, zal je zien dat BMW weer anders is. Als je daar al geen 12 volt hebt is er iets in de bedrading niet top. stekkertje. zekeringetje
 
Ja okee, de andere draad moet je volgen... nou je moet niks maar de andere draad op de bobine die niet naar de CDI gaat zou na het contactslot altijd 12V moeten hebben, de CDI schakelt naar massa.
 
Er zit maar 1 draad op de bobine. En die komt vanaf de cdi.

De accu is nieuw en ook met een auto accu hetzelfde resultaat ( schijnt normaal te zijn dat je spanning wat zakt door de startmotor )
 
Ja de pickup zit op een vaste plaats dus kan denk ik niet verkeerd staan. Tevens heb ik hem laten draaien en op de multimeter dat er wat gebeurd dus zou goed moeten zijn. De motor liep ervoor wel. Dus snap er helemaal niks meer van zoals je kunt begrijpen haha
 
Ja de pickup zit op een vaste plaats dus kan denk ik niet verkeerd staan. Tevens heb ik hem laten draaien en op de multimeter dat er wat gebeurd dus zou goed moeten zijn. De motor liep ervoor wel. Dus snap er helemaal niks meer van zoals je kunt begrijpen haha
 
Jep , alles uitgesloten en zowel doorverbonden als los gekoppeld geprobeerd. Ik blijf het vreemd vinden dag als ik de startknop los laat er wel 1 vonk is
 
Ok, heb je geprobeerd hem aan te duwen?
Er zit een systeem in det de ontsteking tijdens het starten wat krachtiger maakt, ofwel, een weerstand die altijd voorgeschakeld is wordt tijdens het starten overbrugd. Het lijkt of dat bij jou niet gebeurt...
 
Er zit een systeem in det de ontsteking tijdens het starten wat krachtiger maakt, ofwel, een weerstand die altijd voorgeschakeld is wordt tijdens het starten overbrugd.
???
hij heeft maar 1 draad aan de bobijn, dus een echte CDI (AC ontsteking)

zitten de draden van de stator/pick-up niet gekneld tussen het deksel ?
 
Laatst bewerkt:
Is dat het relais dat voor bij de koplamp zit ? Die klikt tijdens het starten. Het valt wel op dat deze wat warmer word.

De draden van de pickup zitten goed en heb ik doorgemeten.
 
Heb je geen bedrading schema er van .
Zo ja kijk er even naar en controleer dit met je bedrading van de motor.
PS pickup bedrading .was deze met of zonder connector .
Indien losse draadjes dan kan het ook zijn dat deze verkeerd om zitten.
Controleer ook goed de massa aansluiting van de CDI
 
Terug
Bovenaan Onderaan