slechte werkende achterrem tuono gen2

RSV stikkie

Rookie
19 apr 2010
13
0
wie weet de oplossing voor de slecht werkende achterrem van de APRILIA TUONO 1000R uit 2007

alvast bedankt...
henri
 

midlifecrisis

MF veteraan
4 jan 2011
20.844
5.539
Enkhuizen
Dat schijnt de beste oplossing te zijn.
Maar de standaard rempomp heeft schijnbaar een kunstof zuiger en ik lees op diverse forums dat het daar fout gaat.
Een goede vervanger is een pomp van Ducatie, kost rond de €70,-.
Ik heb deze er nu ook op, het pedaal is nu hard, de slag is ook weer kort.
Hoe lang het goed gaat ivm de warmte (naast de uitlaatpijp) kan ik nog niet zeggen.
 

bassj

MF veteraan
Donateur
2 mrt 2012
1.909
2.624
Uden
Dat schijnt de beste oplossing te zijn.
Maar de standaard rempomp heeft schijnbaar een kunstof zuiger en ik lees op diverse forums dat het daar fout gaat.
Een goede vervanger is een pomp van Ducatie, kost rond de €70,-.
Ik heb deze er nu ook op, het pedaal is nu hard, de slag is ook weer kort.
Hoe lang het goed gaat ivm de warmte (naast de uitlaatpijp) kan ik nog niet zeggen.
Dat gaat prima. En RBF660 er in als remolie.
Prima combi.
Ik had dezelfde modificatie op mijn RSV-R, die kampen met hetzelfde euvel.
 

midlifecrisis

MF veteraan
4 jan 2011
20.844
5.539
Enkhuizen
Graag wil ik nog melden dat met een vervangende (van bv Ducati) meestal de drukstift aangepast moet worden,
Meestal volstaat het rondom afslijpen van het kraagje op die stift, echter bij mij was de stift nog steeds te kort.
Ik heb deze toen vervangen voor een M6 slotbout, deze heeft aan een kant genoeg schroefdraad.
Lengtemaat bepalen, afzagen, iets afronden want dan valt ie mooi in de plunjer en afstellen.
Wel opletten dat je hem niet te strak afstelt, VRIJE SLAG!!!, om te voorkomen dat het compensatiegaatje niet meer vrijkomt.
 

750’94

Rookie
8 mrt 2019
12
3
Hattem
Graag wil ik nog melden dat met een vervangende (van bv Ducati) meestal de drukstift aangepast moet worden,
Meestal volstaat het rondom afslijpen van het kraagje op die stift, echter bij mij was de stift nog steeds te kort.
Ik heb deze toen vervangen voor een M6 slotbout, deze heeft aan een kant genoeg schroefdraad.
Lengtemaat bepalen, afzagen, iets afronden want dan valt ie mooi in de plunjer en afstellen.
Wel opletten dat je hem niet te strak afstelt, VRIJE SLAG!!!, om te voorkomen dat het compensatiegaatje niet meer vrijkomt.
Ik heb het zelfde probleem en vraag mij af of u nog van een bepaald type Ducati de rempomp heeft gekocht??
 

J.a.a.p

MF veteraan
Donateur
19 nov 2011
15.751
23.558
Same here, begrijp eerlijk gezegd alle klachten niet zo. Rij al 2 seizoenen met een prima achterrem.

Ps. En zelfs geen vaccuumpomp gebruikt.

:^

Ik heb een Gen1 Tuono gehad, om het jaar remvloeistof ververst. (Gewoon standaard dot4 gebruikt)
En ontlucht met de klauw omhoog en de ontlucht nippel op het hoogste punt.
Nooit last gehad dat hij tussen de beurten niet meer werkte.
 
  • Leuk
Waarderingen: wsx

midlifecrisis

MF veteraan
4 jan 2011
20.844
5.539
Enkhuizen
Ik heb het zelfde probleem en vraag mij af of u nog van een bepaald type Ducati de rempomp heeft gekocht??

Deze had ik besteld, zuigerdiameter van 11mm= gelijk aan standaard.
Achteraf had ik misschien beter de 13mm kunnen bestellen, grotere zuigeroppervlak = kortere slag.
Maar wel meer remkracht nodig, maar dat gaat met je voet dus dat zal minder merkbaar zijn, vermoed ik.
De 13mm zijn op dit moment niet leverbaar zie ik.
 

750’94

Rookie
8 mrt 2019
12
3
Hattem

Deze had ik besteld, zuigerdiameter van 11mm= gelijk aan standaard.
Achteraf had ik misschien beter de 13mm kunnen bestellen, grotere zuigeroppervlak = kortere slag.
Maar wel meer remkracht nodig, maar dat gaat met je voet dus dat zal minder merkbaar zijn, vermoed ik.
De 13mm zijn op dit moment niet leverbaar zie ik.
Oké bedankt voor de reactie.
Ik las ook al meer over een rempomp van een Ducati panigale .
Hierbij schijnen de aansluitingen het zelfde te zitten als de originele rempomp.
Dus hierbij zou je de remleiding niet hoeven te vervangen. Ik ga er een goed naar kijken en eens informeren bij een plaatselijke Ducati specialist
 

wsx

MF veteraan
13 jun 2007
2.737
146
Gewoon geluk 😁. Drie Aprilia's gehad, n alleen bij de Mille deed hij het. Bij de 2 Tuono's was het ruk. Wat je ook deed.
Geluk is met de dommen. :+

@750’94 misschien kun je eerst nog 1 x de werkwijze van @Neelis_V4 proberen. Scheelt je misschien een aanschaf en je houd het origineel.

Overigens vind je in een van de tuono topics nog wel meer info of fotos hierover. Modificatie is wel vaker uitgevoerd.
 
Bovenaan Onderaan