RSV stikkie
Rookie
- 19 apr 2010
- 13
- 0
wie weet de oplossing voor de slecht werkende achterrem van de APRILIA TUONO 1000R uit 2007
alvast bedankt...
henri
alvast bedankt...
henri
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
remklauw eraf, en met ontluchtings nippels naar boven ontluchtenwie weet de oplossing voor de slecht werkende achterrem van de APRILIA TUONO 1000R uit 2007
alvast bedankt...
henri
Motorzaken gebruiken een vacuumpomp.heb ik laatst gedaan maar krijg er geen druk meer op....denk te veel lucht in het systeem
die heb ik ook...Motorzaken gebruiken een vacuumpomp.
Dat gaat prima. En RBF660 er in als remolie.Dat schijnt de beste oplossing te zijn.
Maar de standaard rempomp heeft schijnbaar een kunstof zuiger en ik lees op diverse forums dat het daar fout gaat.
Een goede vervanger is een pomp van Ducatie, kost rond de €70,-.
Ik heb deze er nu ook op, het pedaal is nu hard, de slag is ook weer kort.
Hoe lang het goed gaat ivm de warmte (naast de uitlaatpijp) kan ik nog niet zeggen.
Ik heb het zelfde probleem en vraag mij af of u nog van een bepaald type Ducati de rempomp heeft gekocht??Graag wil ik nog melden dat met een vervangende (van bv Ducati) meestal de drukstift aangepast moet worden,
Meestal volstaat het rondom afslijpen van het kraagje op die stift, echter bij mij was de stift nog steeds te kort.
Ik heb deze toen vervangen voor een M6 slotbout, deze heeft aan een kant genoeg schroefdraad.
Lengtemaat bepalen, afzagen, iets afronden want dan valt ie mooi in de plunjer en afstellen.
Wel opletten dat je hem niet te strak afstelt, VRIJE SLAG!!!, om te voorkomen dat het compensatiegaatje niet meer vrijkomt.
Same here, begrijp eerlijk gezegd alle klachten niet zo. Rij al 2 seizoenen met een prima achterrem.Ik haalde bij mijn gen 2 de uitlaat demper eraf, hing de rempomp zo hoog mogelijk op en ontluchten maar. Kwam en bak lucht uit, pedaal was hard en bleef hard.
Same here, begrijp eerlijk gezegd alle klachten niet zo. Rij al 2 seizoenen met een prima achterrem.
Ps. En zelfs geen vaccuumpomp gebruikt.
Ik heb het zelfde probleem en vraag mij af of u nog van een bepaald type Ducati de rempomp heeft gekocht??
Klopt, ik had alleen het probleem dat na wat ritjes de slag toch weer groter werd.Same here, begrijp eerlijk gezegd alle klachten niet zo. Rij al 2 seizoenen met een prima achterrem.
Ps. En zelfs geen vaccuumpomp gebruikt.
Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid.Klopt, ik had alleen het probleem dat na wat ritjes de slag toch weer groter werd.
Kan dus ook gewoon een versleten cupje zijn.
Oké bedankt voor de reactie.Brembo Axiale Hoofdremcilinder Achter
Koop de Brembo Axiale Hoofdremcilinder Achter voor een goedkope prijs. Groot assortiment van Brembo Rempomp met een unieke Laagste Prijs Garantie.www.nr1motor.nl
Deze had ik besteld, zuigerdiameter van 11mm= gelijk aan standaard.
Achteraf had ik misschien beter de 13mm kunnen bestellen, grotere zuigeroppervlak = kortere slag.
Maar wel meer remkracht nodig, maar dat gaat met je voet dus dat zal minder merkbaar zijn, vermoed ik.
De 13mm zijn op dit moment niet leverbaar zie ik.
Gewoon geluk . Drie Aprilia's gehad, n alleen bij de Mille deed hij het. Bij de 2 Tuono's was het ruk. Wat je ook deed.Same here, begrijp eerlijk gezegd alle klachten niet zo. Rij al 2 seizoenen met een prima achterrem.
Ps. En zelfs geen vaccuumpomp gebruikt.
Geluk is met de dommen.Gewoon geluk . Drie Aprilia's gehad, n alleen bij de Mille deed hij het. Bij de 2 Tuono's was het ruk. Wat je ook deed.