Slechthorende of dove motorrijders uit Noorden

Cayman

MF veteraan
19 okt 2004
5.051
3
Zwolle
Hallo bikers,

Ik ben op zoek naar slechthorende of dove motorrijders die graag in Friesland, Groningen of Drenthe samen willen toeren op zijn/haar motor??

Ik heb zelf Honda CB600F (Hornet). :}

Misschien voel je aangesproken om samen te rijden, meld het dan hier!

Hartelijk dank voor je medewerking.
 
Hallo bikers,
Ik ben op zoek naar slechthorende of dove motorrijders die graag in Friesland, Groningen of Drenthe samen willen toeren op zijn/haar motor??
Ik heb zelf Honda CB600F (Hornet). :}
Misschien voel je aangesproken om samen te rijden, meld het dan hier!
Hartelijk dank voor je medewerking.

Als ik "leuk" zou willen zijn zou ik nu moeten reageren met: "wat zeg je?", maar dat wil ik dus niet doen. Wel wil ik vragen - en dat bedoel ik serieus omdat ik in m'n naaste omgeving iemand met die problemen ken - of je slechthorend/doof zijn ook in het verkeer als een handicap ervaart?
 
tuurlijk is het een handicap!! al is het te overkomen...mijn oom (geen motorrijder) is ook doof en wil nog wel eens op het foute moment schakelen maar voor de rest kan hij goed mee in het verkeer...en op een motor heb al vrij snel last van de rijwind dat je weinig hoort.
 
ik zie niet helemaal het nut van speciale onderonsjes, maar ik kan wel uit eigen ervaring vertellen dat je ook als slechthorende motor kan rijden. grootste probleem vind ik eigenlijk de verkeerslichten. Doe ik mijn hoorapparaten uit en mijn oordoppen in, dan kan ik echt niet met een andere motorrijder babbelen. Verder is het rijden goed te doen. gas hoor je wat minder, en op de snelweg hoor ik mijn eigen toeter niet (ik weet niet hoe dat bij anderen zit) dus die van een ander al helemaal niet. (maar dat geld ook voor sjon met zijn afgetrapte gti + 1000 watt stereo)
 
ik zie niet helemaal het nut van speciale onderonsjes, maar ik kan wel uit eigen ervaring vertellen dat je ook als slechthorende motor kan rijden. grootste probleem vind ik eigenlijk de verkeerslichten. Doe ik mijn hoorapparaten uit en mijn oordoppen in, dan kan ik echt niet met een andere motorrijder babbelen. Verder is het rijden goed te doen. gas hoor je wat minder, en op de snelweg hoor ik mijn eigen toeter niet (ik weet niet hoe dat bij anderen zit) dus die van een ander al helemaal niet. (maar dat geld ook voor sjon met zijn afgetrapte gti + 1000 watt stereo)
Ik doe ook zelf mijn hoorapparaten uit. Toch hoor ik wel mijn toeter, maar op snelweg bijv. 120 km/uur heb ik niet uitgeprobeerd.
Verder kan ik best goed in het verkeer meekomen :]
Ik kom geregeld in Groningen, waar doven en slechthorenden in clubhuis komen.
Daar hebben ze ook een motorclubje genaamd "Domogro". Ik rij daar geregeld mee met mijn maten. Vandaar dat ik een kleine oproepje op motor-forum geplaatst heb in de hoop dat er meerdere dove of slechthorende motorrijders aanmelden.
Vanwaar kom je eigenlijk?? Ik kom uit de buurt van Dokkum.
 
Nou... doof of slechthorend wil ik me niet noemen, het is wel zo dat door een interne vleeswildgroei de binnenkant van mijn rechteroor compleet gesloopt moest worden (had te maken met zenuwen die kapot gedrukt werden). Maar dat was op mn 4e. Ik merk het niet dat ik nog 5 % hoor rechts, mn omgeving ook niet als ik het niet vertel, en als ik het wel vertel beginnen de meesten opeens te schreeuwen :? (ik verstond je net ook al wel lul :( :+ ) Desalniettemin lijkt het me wel een keer geinig om mee te gaan! Kan ik meteen mn nieuwe communicatiesetje testen :+
 
Nou... doof of slechthorend wil ik me niet noemen, het is wel zo dat door een interne vleeswildgroei de binnenkant van mijn rechteroor compleet gesloopt moest worden (had te maken met zenuwen die kapot gedrukt werden). Maar dat was op mn 4e. Ik merk het niet dat ik nog 5 % hoor rechts, mn omgeving ook niet als ik het niet vertel, en als ik het wel vertel beginnen de meesten opeens te schreeuwen :? (ik verstond je net ook al wel lul :( :+ ) Desalniettemin lijkt het me wel een keer geinig om mee te gaan! Kan ik meteen mn nieuwe communicatiesetje testen :+


ik kan je verzekeren dat ik ook hele gesprekken kan voeren zonder dat de mensen om me heen doorhebben dat ik er amper een woord van versta. is een trucje dat de meeste slechthorenden wel kunnen. neutrale antwoorden geven en goed kijken hoe anderen reageren.


btw, ik kom niet echt uit het noorden, meer de randstad.
 
Doen wij mannen toch ook altijd als onze vriendin over haar o zo mooie nieuwe schoenen staat te praten terwijl we tv kijken? :X
 
schopje

Ik zet deze weer bovenaan, want er zijn toch wel dove of slechthorende
rijders in de buurt???

Hoe meer zielen hoe gezelliger het wordt!!
 
ben dan wel niet doof of slechthorend, maar ik woon wel in de buurt van heerenveen en ga ook nog eens vrij regelmatig rijden :P kijk anders ff in het noorden topic(link staat in mn signature hieronder)
 
Terug
Bovenaan Onderaan