slechtlopende gsx 1100

actros

Rookie
1 jun 2004
14
0
Ridderkerk
ik heb een suzuki gsx 1100 van 1983,de motor loopt wel maar niet goed,alleen de eerste en derde cilinder reageren goed als je de bougiekap eraf haalt als ie loopt, bij de tweede en vierde reageert ie nauwelijks,ik heb wel vonk op alle vier de kabels,bobine`s heb ik al gekontroleerd,maar daar ligt het het volgens mij niet aan(heb nl.ook de kabels per cil.ook al gewisseld,de motor heeft 40000 km gedraaid,er zitten k&n filters op en er zit een 4in1 onder.
 
Waar heb jij gelezen dat 't alleen bij stationair is?

Hiero:
alhoewel het nog steeds een vreemd verhaal voor mij blijft want als je met de motor rijd(ik ga er 3 x per week mee naar mijn werk)dan zou je toch niet zeggen dat ie maar op 2 cil. loopt,maar dat is mijn idee,ik weet niet hoe dat ie zou moeten rijden als alles goed werkt,want hij loopt al zo klote sinds ik hem heb aangeschaft.

Als de motor op 2 0f 3 cilinders loopt rijdt het echt niet meer goed genoeg om 3 keer per week mee naar je werk te rijden. (vind ik)
 
Ik denk dat robinjo daar wel eens gelijk in kan hebben,want ik heb ooit wel eens een honda 750 bol d`or gehad en die ging onderweg spontaan op 2 cil. lopen en dan kom je inderdaad bijna niet meer vooruit,en zoals ik al eerder schreef,hij rijd opzich niet als de beste maar hij levert nog redelijk vermogen dus die 2 cil. moeten wel voor een gedeelte meedoen,alleen merk je er pas echt wat van als je wat harder wil gaan rijden,dan houd ie even in en als je dan geleidelijk gas geeft dan komt ie door,maar als je dan gaat afremmen gaat tie ook lelijk doen,dus goed is het zeker niet,
maar wat gaat jouw gedachte heen robinjo?
heb trouwens nog niks van gt750j gehoord,misshien heeft ie het druk.
 
Kapiesj! Zit wat in. Als je twee cilinders volledig mist, is er ook niet meer mee te rijden

Maar Robinjo, waar denk je aan? Lekkende kleppen / koppakking? Te krappe klepspeling? Niet synchrone carburatie? Verschillende vlotterhoogten?

Kom op! kom op! kom op! kom op! kom op! kom op! :P
 
Volgens mij is de hoogte van de gasschuiven zo verschillend dat er een paar niet genoeg vacuum trekken om het stationaircircuit van de carbs te gebruiken (en daar loopt ie stationair op zoals de naam al zegt).

Voorop gesteld dat inderdaad:

1. alle bougies goed vonken
2. alle carbs brandschoon zijn incl. stationaircircuit

zoals eerder door de topicstarter verteld.

Andere problemen zoals "Lekkende kleppen / koppakking? Te krappe klepspeling? Verschillende vlotterhoogten?" zouden ook effect hebben op het verdere rijgedrag.

Ik heb ervaring met deze carburateurs op de GSX en weet ook dat ze vrij lastig op open filters af te stellen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan