Slechtlopende rechtercilinder met backfire (CX500)

CoenoX

MF veteraan
6 aug 2001
1.206
450
Ede (Gelderland)
De rechtercilinder van mijn Honda CX500 (1978, 43.000 km) loopt sinds een paar dagen slecht. Af en toe heb ik vermogensverlies, slaat de motor bij lage toeren af en hoor ik veelvuldig knallen (backfire) uit de rechteruitlaatdemper. Wat zou dit kunnen zijn, een verbrande klep ?

Coen ;(
 
Ik heb het vage vermoeden......

Ik heb zelf 100 jaar CX -en gereden, en dit klinkt eigenlijk wel als een herkenbaar en serieus probleem.
Grijp een stroboscoop, en controleer of je ontsteking wel op het juiste tijdstip staat. Ik heb het vermoeden dat één van je ontstekingspulsgevers ( en die zitten bij de dynamo, de ******plek van het blok in het midden dus ) kapot is. Als je mazzel hebt, zit er alleen maar bagger op, als je pech hebt, dan moet je de hele boel vervangen.

Als je niet weet wat ik bedoel, neem dan effe contact met me op via de mail.....

Succes.
 
Da's natuurlijk niet de bedoeling van een forum he sally.. laat de anderen er gelijk ook iets van leren.
Heb je wel gelijk in Poohbeer, aan de andere kant is het zo'n ellenlang technisch verhaal geworden, dat ik niet denk dat iemand er zin in heeft het te lezen. Mocht dat wel het geval zijn, dan hoor ik dat wel, dan publiceer ik dat mailtje wel hier neer.

Maar oke, Pooh, je heb eigenlijk wel helemaal gelijk, ik wilde alleen niet aan "vervuiling" mee werken. :}
 
Tja, het was inderdaad een tamelijk technisch antwoord (als Mustang Sally het niet meer kan vinden zal ik het er wel opzetten, maar ik zit nu niet thuis en heb het bericht niet bij de hand). Ik word nu behoorlijk geconfronteerd met mijn eigen tekortkomingen:
- te weinig sleutelervaring
- te weinig goed gereedschap
- te weinig ruimte om te sleutelen

Dit terwijl ik ook nog van plan ben er een CX500 bij te kopen, die helemaal uit elkaar te halen en als nieuw op te bouwen. Bestaan er in de omgeving van Utrecht geen 'sleutelclubs'of zo waar je ervaringen, ruimte en gereedschap kunt delen ?



[ Dit Bericht is bewerkt door: CoenoX op 2001-08-13 11:30 ]
 
Ik heb het betreffende bericht al gevonden, en ben hem nu geschikt aan het maken om op het forum te plaatsen.

Wat betreft een doe het zelf garage, er zit er één in Kockengen, vlakbij Breukelen.
Op de onderstaande link kom je op hun homepage.

http://www.motorxtra.nl/index.htm


Succes alvast. Ik ka je af en toe wel een handje helpen, maar aangezien ik mijn net gekochte huis weer moet verkopen, ben ik ook daar extreem druk mee.

Succes alvast.


 
Terug
Bovenaan Onderaan