Slechtlopende/stilvallende gs500e 1992

M0tourist

Die hard MF'er
5 aug 2009
753
1
Schiedam
Facebook
Instagram
Ey peeps,

Afgelopen donderdag stilgestaan met mn motor, vervolgens carbs schoongemaakt. dat heeft het probleem met mn motor is nog niet opgelost, gister weer stil gestaan. Heeft iemand een idee wat't kan zijn. Zal ff opsommen wat ik heb gemerkt:

-Verlies van vermogen
-Veel diepere klank uit de uitlaat
-Afwisselend op 1 dan op 2 cilinders lopen
-Afslaan
-Zeer moeilijk te starten na afslaan (klooien met wel shoke, geen shoke en dan mondjesmate tot leven komen)

Dit is met een warm blok, +/- 50 km gereden over n en snelwegen met een vrij constant tempo, meer als 150 km op 1 tank (of't is nog niet voorgekomen vlak na't tanken).

Onderhoud:

-kleppenstellen +/- 12k
-oliewissel, olie- en luchtfilter +/- 12k
-bougies +/- 12k
-Carb revisie +/- 1k
-verse ketting +/- 1k

't blok heeft geen mechanische schade en ik heb zeer grote twijfels of het te maken heeft met 1 van de bovenstaande items, omdat het probleem dan constant aanwezig zou moeten zijn en dat is niet het geval. Ik heb sinds de vorige keer datie stil viel probleemloos 300 km gereden.

Greetz,

Krichaun
 
Een verre gok: iets in je ontsteking.

Als er een cilinder weg valt, dan krijg je nagenoeg alle symptomen die jij beschrijft. Maar dat kan dus overal zitten, van pickup/cdi tot aan losse bougie, slecht bougie kapje, kabelbreuk, enz enz
 
wat ik ben vergeten te zeggen is datie hoog in mn toeren (+7500 en hoger) wel bleef lopen, alleen dat is nou net wel een manier om zo'n oud beestje de vernieling in te helpen ....

Carbs heb ik afgelope week schoon gemaakt, dus zou het niet mogen zijn. Tankontluchting zou kunnen, alleen moet je daar in hoge toeren net zoveel of meer last van hebben en doet het zich eerder voor met een volle tank, al is het niet uit te sluiten natuurlijk.
 
Een verre gok: iets in je ontsteking.

Als er een cilinder weg valt, dan krijg je nagenoeg alle symptomen die jij beschrijft. Maar dat kan dus overal zitten, van pickup/cdi tot aan losse bougie, slecht bougie kapje, kabelbreuk, enz enz


:^
Pas geleden ook zoiets gehad, was m'n CDI, maar zoals gezegd, kan het ook bougie, bobine oid zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan