slepen koppeling HD

select

MF'er
1 apr 2007
34
0
He folks, ik heb een probleempje. Ik krijg de koppeling van mijn shovel niet geheel vrij. Daarmee bedoel ik dat hij een beetje blijft slepen. Maakt niet uit hoe ik hem afstel. Platen, veren, clutch-hub is allemaal netjes voor elkaar. Ook wordt hij licht gesmeerd door de olieleidingen naar de primaire bak. Hij blijft echter een beetje slepen en het schakelen gaat met een 'klak'. Volgens mij moet dit beter kunnen ik weet alleen niet hoe.

Iemand tips?
 
Hmmm, een shovel??
icon_eek.gif
 
Laatst bewerkt:
een shovel head.........(gebouwd van 1966 tot 1984)

heb je de koppeling goed afgesteld?
eerst de koppeling zelf, dan pas de kabel

als je de koppeling goed afgesteld hebt is het lager van je koppelingsnaaf is vast versleten..........er kunnen dikkere rollen in.
door dat dit lager versleten is kun je geen genoeg slag maken om de koppeling ver genoeg te laten vrij komen.
 
kan ff niet snappen wat de lagering van die naaf te maken heeft met de slag van de koppeling. Slag is gewoon 'normaal' . Lagering zag er ook goed uit, rollen ook loopt ook normaal. Ik heb alleen wel het idee dat wanneer de riem wel gemonteerd is (op de naaf) maar de koppeling er nog niet in zit de naaf niet helemaal lekker loopt. Als dan de koppeling gemonteerd zit (met veren) en daarnaa weer loshaalt is het goed. Net alsof de boel dan pas goed gecentreerd wordt. Clutch-hub is nieuw platen goed en recht, tussenplaten ook. Snap er geen zak van waarom hij een beetje blijft slepen.

Ook zoiets mafs, als hij warm is doet hij het stukken minder.
 
Ok nu snap ik het. Ik heb de voorspanning van de veren net zo als losgehaald. En de koppelingsstift zover ingedraait dat hij aanzat, en dan een halve slag terug. Ik ga het dit weekend nog eens allemaal controleren (zeker de lagering) mocht het dat zijn geweest dan laat ik het weten, in ieder geval bedankt.

Groet'n
 
Terug
Bovenaan Onderaan