"Slepend" geluid bij duwen..

soeptablet

Die hard MF'er
18 jun 2001
721
1
Lely(k)stad
Poohbeer bracht mij op iets wat mij opvalt als ik met mijn motor aan de hand loop (bv bij het in en uit de garage halen van de fiets). Ik hoor dan een slepend geluid waarvan ik niet kan achterhalen waar het vandaan komt. Het lijkt erop alsof het bij de remmen vandaan komt, maar zeker weten doe ik dat niet. Mijn ouwe divje had het en mijn nieuwe Fazer heeft het ook...

Iemand een idee?
 
hoe lang gaan remblokken gemiddeld mee? en dan bedoel ik niet bij hard scheurwerk maar bij dagelijks gebruik.

de remblokken van mijn motor zijn zowel voor als achteraan reeds vervangen en als ik zo eens kijk slijt die achteraan wel heel vlug.
na 3000km is al het grootste gedeelte afgesleten, is dit abnormaal of moet je al om de 5000km nieuwe blokken steken :?
 
dat is wel erg vlug voor achter.
zal ik toch maar eens naar laten kijken voor achter lijkt me dit niet normaal |(
Voor de voorremblokken kan dit weleens voorkomen bij sportief gebruik achter zelden.
 
Als je ook nog eens het gevoel hebt dat de motor niet zo makkelijk 'rolt' met duwen, dan kan het zijn dat je remblokjes licht je schijven raken. Als dat zo is heb je een probleem in je remklauw (uit elkaar halen en goed schoonmaken).

Als je blokken namelijk constant op de schijf drukken verglazen ze, als ze eenmaal verglaasd zijn en je moet vol in de ho-ijzers dan heb je kans dat je blokken afbrokkelen. Heb dit namelijk zelf gehad, 1/3 van mijn blok was weg. Volgens mijn garagehouder mocht ik nog van geluk spreken, als er een brok knel was komen te zitten in een van de ventilatie gaten zou me wiel zijn vastgelopen.
:] en dan ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan