slepend geluid CBR600RR

Marc Keijsers

MF veteraan
9 sep 2001
3.275
1
Sevenum
Als een CBR600RR van 2003 een slepend, snelheidsafhankelijk geluid laat horen, hoorbaar als motor rolt met ingetrokken koppeling, wat kan er dan aan de hand zijn. Bekend bij iemand ?
Ketting en tandwielen in orde en ook geen speling/zwaar punt in achterwiel.

Groet, Marc
 
Achterwiel staat recht in je achterbrug, oftwel je kettingwielen staan 100% in lijn én ketting staat niet té strak??

Klinkt als een ketting die kettingwielen aan het "vreten" is óf een te strak staande ketting ...

óf een paar (zwaar) aanlopende remblokken, maar ik ga er vanuit dat je dát al gecontrolleerd hebt.
 
Laatst bewerkt:
Check:

- voor en achterwiellagers
- achterwiel recht in brug
- remblokken op slijtage
- kettingspeling

Als dat allemaal in orde is zijn het gewoon je remmen die licht aanlopen, en ja, dat is normaal bij schijfremmen. :)
 
Ik denk: vuile remzuigers.

De zuigers gaan niet goed meer terug als je je rem loslaat. Daardoor komen de remblokken niet meer goed vrij van de schijven.

Ik sta er altijd versteld van hoeveel troep mijn remmen oppikken in korte tijd. Ik maak ze minstens 6 keer per jaar schoon, altijd voor elke circuitdag.
 
Dat geluid had ik ook gehad toen 1 of andere jojo mijn ketting had gespannen nadat hij bij mij een achterband had verwisseld.
Was service van de zaak zeiden ze.
Bij mij stond mij ketting veel te strak gespannen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan