Slepende koppeling GT 550

gt550

MF veteraan
6 nov 2004
2.166
660
Hart van Brabant
Wie heeft hier een suggestie over?

Heb een ander blok in mijn GT-tje gelepeld. Het loopt goed, maar de koppeling sleept wat. Hij doet het alleen bij warme motor. Afstelling en kabel zijn OK. Als je hem warm in zijn 1 zet (keurig netjes, geen klappen ofzo, mooi droog klikje) dan zakt in een tijd van pakweg 5 seconden het toerental langzaam tot zo'n 600 rpm. Hij blijft dan nog net lopen. Je voelt de motor dan ook iets trekken.

Met een stoorje gas krijg ik hem nog wel in zijn vrij, dus het is niet zo ernstig, maar het is ook niet goed.

Zou het kunnen dat een vorige eigenaar er verkeerde olie in heeft gehad (volsyntheet ofzo) waardoor de platen nu wat kleven? Kromme platen? Fout druklagertje?

Iemand ervaring hiermee? Graag hoor ik een mening van jullie.
 
Je weet niet wat voor olie er nu inzit? zou er gewoon half syntheet 10w/40 ingooien.. Ik heb 'n 750 en heb ook 'n soort gelijk probleem, zakt niet zoveel in toeren als jij aangeeft maar wel 200 toeren lager. Dan maar niet zolang stilstaan. ;)
 
Als er nu rode olie inzit, dan ligt t daaraan... :Y ;)

Altijd fijn, een goed geheugen :) Zit 'm zeker in het beroep. Ik heb nu nog kentekens van dienstauto's in mijn kop hangen. Vooral van die ene die ik ietwat slordig parkeerde in een nachtdienst, zo'n tien jaar geleden.......

Terug on topic: Vandaag zo'n 100 km met de brik gereden (lekker herfstvakantie - voordeel van een ander beroep) en guess what? De koppeling werkt feilloos. Misschien toch de olie geweest. Of de tol van het lange stilstaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan