BolletjeBas
MF veteraan
Heren, ik zit met een vraag.
Betreft onderstaande motor ;
Suzuki dr650r ( sp44a ) uit 1994, 30k op de teller , onlangs verse olie ( eurol motorfietsolie 10w40 halfsyntheet )
Ik heb deze motor pas kort maar het volgende valt me op.
Als je met de motor stilstaat ( in zn 1, koppeling in ) en je rolt iets vooruit "pakt" de koppeling ietsje. En begint dan uitzich zelf te rollen. Ondanks dat je de koppeling inknijpt.
Als je de motor tegenhoud zakt het toerental van 1500 naar 1000.
Het gekke is. Hij doet dit maar op "sommige punten"
Dus voorbeeld ;
Stilstaan. 1500 toeren. 5 cm vooruit rollen. 1000 toeren. Weer 5 cm verder 1500 toeren. Weer 5cm verder 1000 toeren. Dan 20 cm lang 1500 toeren...
Wat de neuk is hier aan de hand?
Hij doet het ook als ik de koppeling tot in negatieve speling draai en dan vol inknijp ( zij het wat minder )
Als ik de aanbevolen speling aanhoud is het het ergst.
Betreft onderstaande motor ;
Suzuki dr650r ( sp44a ) uit 1994, 30k op de teller , onlangs verse olie ( eurol motorfietsolie 10w40 halfsyntheet )
Ik heb deze motor pas kort maar het volgende valt me op.
Als je met de motor stilstaat ( in zn 1, koppeling in ) en je rolt iets vooruit "pakt" de koppeling ietsje. En begint dan uitzich zelf te rollen. Ondanks dat je de koppeling inknijpt.
Als je de motor tegenhoud zakt het toerental van 1500 naar 1000.
Het gekke is. Hij doet dit maar op "sommige punten"
Dus voorbeeld ;
Stilstaan. 1500 toeren. 5 cm vooruit rollen. 1000 toeren. Weer 5 cm verder 1500 toeren. Weer 5cm verder 1000 toeren. Dan 20 cm lang 1500 toeren...
Wat de neuk is hier aan de hand?
Hij doet het ook als ik de koppeling tot in negatieve speling draai en dan vol inknijp ( zij het wat minder )
Als ik de aanbevolen speling aanhoud is het het ergst.