Sleutel afgebroken in zijkoffer

Cyberpope

MF'er
17 apr 2015
57
0
Helaas is tijdens een vakantie mijn sleutel afbroken in mijn zijkoffer.
Deze zit er nog op, maar ik krijg het slot niet meer open.
Sleutel zit er nog in, maar hij wil niet draaien (helaas).

Diverse tips geprobeerd, zoals met figuurzaagje proberen de sleutel eruit te halen. Helaas ook niet gelukt.

Wie weet er een goede slotenmaker in de buurt van eindhoven? Die de sleutel eruit kan hangelen?
Of andere tips?
 
Als je iets ruimte hebt tussen afgebroken sleutel en slotgat, zou je het kunnen proberen met een
paperclip en daar een heel klein bochtje aan maken. Dan proberen met een beetje vroeten, om het haakje achter het sleuteltje te kriigen en voorzichtig naar buiten proberen te trekken. Is mij weleens gelukt met een Givi set. Succes ermee!
PS Of is hij gedraaid afgebroken, dan wordt het lastig. denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al het nodig geprobeerd. Paperclips, anders ijzerdraadjes en nu dus ook figuurzaagjes (nog steviger), maar het wil niet lukken. Hij zit er ook diep in.

Ben al uren aan het klooien geweest en afgezien van grof geweld, ben ik bang dat het mij niet gaat lukken.

Vandaar de slotenmaker.. En geen sleutelmakende schoenboer.

En waar zou ik een nieuw slotje kunnen krijgen? Het zijn orginele koffers van honda op een CBF600AS.
 
Nou toch maar even wat meer kracht gebruikt en slotje is open.
Sleutel zat er muurvast in, dus slotenmaker was geen optie geweest.

Nu zoeken naar nieuw slotje.
 
Dat is heel iets anders ja :P

Het zijn meer cylindertjes. Ik heb een mail naar mijn vaste onderhoudsadres gestuurd. Hopelijk vraagt Honda zelf de hoofdprijs niet..

Dit lijkt er wel heel erg veel op. Maar ik heb Honda Koffers. Geen Givi..
GIVI Slot Z661
 
Laatst bewerkt:
stukken afgebroken sleutel kan je vaak ook redelijk makkelijk verwijderen met een staafje ongeveer ter dikte van de sleutel en een druppel secondelijm. druppel doe je op het eind van het staafje en die druk je dan tegen de restanten van de sleutel aan dan heb je iets om aan te trekken. als je nog contact kan maken tussen het stuk sleutel in het slot en dat er buiten kan je dat ook gebruiken om de restanten te verwijderen.
 
Ik begrijp het probleem niet. De koffer is eraf en het restant sleutel in het slot werkt dus nog? Dan kan je de cylinder eruit halen en het sleuteldeel ervan de andere kant eruit drukken. Daarna laat je door de sleutelboer een nieuwe maken. :?
 
Laatst bewerkt:
Is die slotcilinder niet gangbaar te maken?
Misschien geruime tijd laten weken in WD40 of kruipolie.
Langzaam wrikken met passende (hele) sleutel.
Met perslucht uitblazen en opnieuw in WD40 of kruipolie.
Gewoon de tijd nemen en niks forceren.
Neem aan dat het slot het voorheen gewoon deed?
 
Nee, de koffer is eraf door wat "kracht" te gebruiken. Dus tegen de slotplaat getikt met een stukje hout en een hamer.

Daardoor is 1 palletje dat niet goed zat afgebroken in het slot. De sleutel is er niet uit te duwen omdat die muurvast zit. Zelfs met een hamer vanaf de achterkant niet uit te tikken, waarschijnlijk getordeerd in slot.

Zelfs na het loshalen van de individuele pailletjes wil het stukje sleutel er niet uit.
Niet meer te redden dat cilindertje.

En ja, tot de sleutel afbrak deed hij het normaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp het probleem niet. De koffer is eraf en het restant sleutel in het slot werkt dus nog? Dan kan je de cylinder eruit halen en het sleuteldeel ervan de andere kant eruit drukken. Daarna laat je door de sleutelboer een nieuwe maken. :?

yep, heb ik ooit een keer moeten laten doen. De sleutelmaker (in city-centrum Veldhoven) kon zelfs van de gebroken sleutel een kopie maken (uit 1 stuk.) No problem. Geen enkele slotcilinder hoeven vernieuwen.
 
Dat was mijn verwachting ook. Maar op een of andere manier is het stukje sleutel muurvast gaan zitten, dat zelfs met alle palletjes van de cilinder eruit hij er nog niet uit wil.

Zelfs niet met een pennetje via de achterkant en zachtjes tikken erop met een hamer.
Sleutels had ik nog genoeg (3 over).
 
Terug
Bovenaan Onderaan