Sleutel beschadigd tijdens onderhoudsbeurt

eltek

Rookie
1 apr 2009
4
0
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Je geeft je motor af bij een Yamaha-dealer voor een onderhoudsbeurt. Alles is dan prima in orde. Haal je hem de dag erna op is de sleutel vrijwel onbruikbaar. Allerlei smoezen van de eigenaar - er zou sprake zijn van een typisch Yamaha-probleem: slot is kwetsbaar door een te zware sleutelhangercombinatie. Thuis gekomen de reservesleutel gepakt: probleem opgelost! Dealer aansprakelijk gesteld voor de schade: moet nieuwe reservesleutel laten maken (€90), maar dat wordt geweigerd.
 
Lijkt me ook niet echt normaal. Ben ook wel benieuwd of je iets aan de sleutel kunt zien. En een 'te zware sleutelhangercombinatie'? Heb jij er een kilo zooi aan hangen dan? :?
 
Zo'n onzin over zware sleutelhanger heb ik nog nooit gehoord!

Ik zou 'm middels een brief aansprakelijk stellen en 'm 2 weken tijd geven.
Zeg er gelijk bij dat je dan het probleem overdraagt aan je rechtsbijstandverzekering.

Vaak hoeft er dan niet eens een zaak te volgen als die mee gaan blazen........................
Zelf ook meegemaakt. Telefoontje van de RB-verzekering naar tegenpartij is soms al voldoende.

Komt hier niet makkelijk een oplossing voor, dan is duidelijk waar je nooit meer heen gaat!
 
Moeilijk contactslot is inderdaad wel een yamaha dingetje hoor, zeker bij wat oudere modellen. Je moet de sleutel dan iets voorover drukken om makkelijk om te kunnen draaien. Om wat voor Yamaha gaat het? Blijft vreemd dat je het plotseling ervaart na het wegbrengen naar de dealer natuurlijk.
 
allemaal goed, je moet ook ergens anders terecht kunnen, en liefst niet te ver. is dat een reservesleutel waard ?
Oke, niet voor iedereen is het even simpel om naar een andere dealer te gaan.
Mijn motor is pas 1x bij de dealer geweest. En zelfs dat was vooral vanwege gemakzucht.

Duidelijk is wel dat de relatie met de dealer verstoord is!
 
Zo'n onzin over zware sleutelhanger heb ik nog nooit gehoord!

Ik zou 'm middels een brief aansprakelijk stellen en 'm 2 weken tijd geven.
Zeg er gelijk bij dat je dan het probleem overdraagt aan je rechtsbijstandverzekering.

Vaak hoeft er dan niet eens een zaak te volgen als die mee gaan blazen........................
Zelf ook meegemaakt. Telefoontje van de RB-verzekering naar tegenpartij is soms al voldoende.

Komt hier niet makkelijk een oplossing voor, dan is duidelijk waar je nooit meer heen gaat!

dat is een vrij bekend probleem bij auto's hoor. Natuurlijk heb je hier de eerste 10 jaar van een auto geen last van, maar als je steeds 30 sleutels aan je contactslot hebt bungelen dan krijg je een gammel slot.
 
Komt ook regelmatig voor bij de (extreem dure) Honda HISS-sloten.
Nooit extra sleutels aan je contactsleutel laten zitten. Behalve de krassen op de kroonplaat zijn sommige sloten hier erg gevoelig voor.

Maar dat het in dit geval heel plotseling optreed na een bezoekje aan de dealer is wel erg toevallig.
 
Wordt wel voor gewaarschuwd on niks aan het contactsleuteltje te hangen daarom zijn motorsleutelhangers meestal van een licht matriaal, ook in de auto wordt het afgeraden daar het gewicht het slot kan uitlubberen
 
Komt ook regelmatig voor bij de (extreem dure) Honda HISS-sloten.
Nooit extra sleutels aan je contactsleutel laten zitten. Behalve de krassen op de kroonplaat zijn sommige sloten hier erg gevoelig voor.

Maar dat het in dit geval heel plotseling optreed na een bezoekje aan de dealer is wel erg toevallig.

Ja, precies dit.

Eigenlijk zie je dit bij alle motoren.
Auto's hebben tegenwoordig geen draaislot meer dus daar geen problemen meer.
 
Zo'n onzin over zware sleutelhanger heb ik nog nooit gehoord!

Ik zou 'm middels een brief aansprakelijk stellen en 'm 2 weken tijd geven.
Zeg er gelijk bij dat je dan het probleem overdraagt aan je rechtsbijstandverzekering.

Vaak hoeft er dan niet eens een zaak te volgen als die mee gaan blazen........................
Zelf ook meegemaakt. Telefoontje van de RB-verzekering naar tegenpartij is soms al voldoende.

Het gaat om een bedrag van € 90, volgens mij kent de rechtsbijstand een minimum schadebedrag alvorens men de zaak in behandeling neemt, en is € 90 een te laag bedrag. Even goed navragen!
 
Ja, precies dit.

Eigenlijk zie je dit bij alle motoren.
Auto's hebben tegenwoordig geen draaislot meer dus daar geen problemen meer.
Dat dacht ik dus ook. Koop ik een keer een super moderne auto, sta ik een half jaar later vast met het woord "sleutelfout" in het display ghahahah..
 
Ik neem aan dat de ts de rekening van de onderhoudsbeurt niet betaald heeft?
En ik hoor over smoesjes, maar wat is zijn argument nu eigenlijk?
Als dealer ga je als je fout zit toch geen discussie aan over een sleutel die verkoop €90,- kost aan?
Vreemd verhaal..
 
Nou ja, 90 euro is zo'n beetje z'n hele verdienste aan de onderhoudsbeurt. Maar goed, dat zou hem voorzichtiger moeten maken.
 
allemaal goed, je moet ook ergens anders terecht kunnen, en liefst niet te ver. is dat een reservesleutel waard ?
Jazeker. Wel als je (aangenomen dat deze dealert het verprutst heeft) zo behandeld word. Of laat jij jezelf zo makkelijk de gek aan steken. Mag je een klant van mij worden. Laat ik je 30 visjes betalen als je er 3 haalt.
 
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Je geeft je motor af bij een Yamaha-dealer voor een onderhoudsbeurt. Alles is dan prima in orde. Haal je hem de dag erna op is de sleutel vrijwel onbruikbaar. Allerlei smoezen van de eigenaar - er zou sprake zijn van een typisch Yamaha-probleem: slot is kwetsbaar door een te zware sleutelhangercombinatie. Thuis gekomen de reservesleutel gepakt: probleem opgelost! Dealer aansprakelijk gesteld voor de schade: moet nieuwe reservesleutel laten maken (€90), maar dat wordt geweigerd.

Je sleutel is versleten en dat is de schuld van de dealer???

Misschien hebben ze je slot gesmeerd waardoor de palletjes eindelijk weer soepel bewegen, maar die oude verrotte sleutel werkt ineens een stuk minder goed....

Hoe harder er gelijk begonnen wordt met gal spuwen, hoe ongeloofwaardiger ik je vind. Maar maar eens zien wat de dealer beschadigd heeft aan je sleutel dan
 
Het is inderdaad wel zo dat sloten/sleutels raar kunnen slijten. Ik kan bij mijn 32 jarige Yamaha de sleutel uit het contact halen terwijl de motor loopt 🤣
 
Dat dacht ik dus ook. Koop ik een keer een super moderne auto, sta ik een half jaar later vast met het woord "sleutelfout" in het display ghahahah..

Ik rij nu 14 jaar met een auto zonder draaisleutel en ik ben dat gelukkig nog niet tegengekomen. :t
Uiteraard moet eens de eerste keer zijn.

Wel een keer een lege batterij maar dan is er vaak een plekje in de auto waar je de sleutel moet houden en dan werkt deze nog steeds o.b.v. RFID techniek.
 
Ik heb laatst mijn contact sleutel van de auto laten vallen waardoor er een braampje op kwam. Opeens paste hij niet makkelijk meer in mijn slot. Eventjes langs een betonmuur gehaald en paar keer en hij was weer glad en soepel. Controleer je sleutel eens op dat soort schade/randjes die er niet horen. Ga er desnoods mee naar een sleutelmaker en vraag hem of hij er iets afwijkends aan ziet. Is dit allemaal al gedaan/helpt t niet dan zou ik ook doorzetten met je aansprakelijkheidsstelling. Immers heb je de sleutel probleemloos achtergelaten en met probleem teruggekregen
 
Nu ben ik benieuwd wat die yamaha-dealer gedaan zou kunnen hebben waardoor dit soort schade zou optreden. En dus ook waarom je dus denkt dat de yamaha-dealer de schuldige is in dit geval en waarom dit geen toeval kan zijn dat het juist nu optreedt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan