sleutel gebroken!! en nu??

SoesAddict

Die hard MF'er
12 apr 2006
584
0
Den Haag
Mijn contactsleutel is dus gebroken, en ik ben te lui geweest om een reservesleutel na te laten maken |( |( !!! Weet iemand wat nu te doen??
Ik heb alleen maar 1 helft van de gebroken sleutel, de andere helft heb ik laten vallen op straat toen ik het met pijn en moeite uit mijn tankdop had gepeuterd. En niet meer kunnen vinden. Iemand dus suggesties??
 
Er staat jammer genoeg geen nummer op. Misschien als ik dat andere deel terug vind, dat een sleutelmaker er dan wat mee kan. Nu heb ik alleen maar de "heft" van de sleutel zeg maar. Dat wordt weer als een mongool naar de grond staren voor mijn deur. Gister deed ik dat ook een klein uurtje, en mijn buren zaten mij aan te kijken alsof ik mijn verstand aan 't zoeken was. Iig tnx voor de reacties!!
 
Er staat jammer genoeg geen nummer op. Misschien als ik dat andere deel terug vind, dat een sleutelmaker er dan wat mee kan. Nu heb ik alleen maar de "heft" van de sleutel zeg maar. Dat wordt weer als een mongool naar de grond staren voor mijn deur. Gister deed ik dat ook een klein uurtje, en mijn buren zaten mij aan te kijken alsof ik mijn verstand aan 't zoeken was. Iig tnx voor de reacties!!


Bij een betere sleutelboer kunnen ze een sleutel maken aan de hand van het slot dus als je de tankdop los krijgt en deze meeneemt kunnen ze een nieuwe sleutel maken
 
Bij een betere sleutelboer kunnen ze een sleutel maken aan de hand van het slot dus als je de tankdop los krijgt en deze meeneemt kunnen ze een nieuwe sleutel maken


Volgens mij gaat dat dan wel aardig wat euro's kosten want daar zijn ze wel een tijdje mee bezig lijkt me.

Ik ben wel benieuwd hoe dat ze dat dan doen.
Want als ze elk pennetje wat in de cilinder zit op het oog op de goede diepte moeten brengen zodat het binnenwerk kan draaien tov het buitenwerk van de cilinder
dan zijn ze wel héél lang bezig.
 
Bij een betere sleutelboer kunnen ze een sleutel maken aan de hand van het slot dus als je de tankdop los krijgt en deze meeneemt kunnen ze een nieuwe sleutel maken

Dat zou helemaal ideaal zijn. Nu kijken of ik die tankdop eraf krijg. Ook tnx voor de tip. En idd als ik weer een sleutel heb, er gelijk maar nog 1tje na laten maken ;)
 
een pinnetje heeft maar een paar mogelijke standen, en ik denk dat een geoefend ook dat gelijk kan zien welke stand een bepaalt pinnetje heeft, verder zitten er maar een stuk of 5 verschillende pinnetjes in, ( bij een normaal slot dan ) dus dat heb je heel snel in de gaten. alleen moet je dan wel een apparaat hebben dat je zo kunt instellen zonder moedersleutel. er zitten meer sloten op je motor dan alleen je tank. gewoon zon ding meenemen en uit elkaar laten slopen bij de sleutelmaker.

ik denk niet dat je het voor 5 euro dan op laat lossen, maar in elk geval goedkoper dan een nieuw setje sloten.
















sukkel sorry kon het niet laten _O-
 
een pinnetje heeft maar een paar mogelijke standen, en ik denk dat een geoefend ook dat gelijk kan zien welke stand een bepaalt pinnetje heeft, verder zitten er maar een stuk of 5 verschillende pinnetjes in, ( bij een normaal slot dan ) dus dat heb je heel snel in de gaten. alleen moet je dan wel een apparaat hebben dat je zo kunt instellen zonder moedersleutel. er zitten meer sloten op je motor dan alleen je tank. gewoon zon ding meenemen en uit elkaar laten slopen bij de sleutelmaker.

ik denk niet dat je het voor 5 euro dan op laat lossen, maar in elk geval goedkoper dan een nieuw setje sloten.
















sukkel sorry kon het niet laten _O-


Sukkel?? Hoe durf je?? Nee idd, ik heb mezelf wel een paar keer achter mijn oren gekrabd van hoe dom kun je zijn. Maar een ezel stoot zich geen twee aan dezelfde steen, dus dit is weer een leermomentje. Ik hoop idd dat 't maar 20 euro gaat kosten. Dan eindelijk weer :]
 
Op je contactslot staat een nummer, een beetje sleutelmaker tikt het merk en type van de motor in, nummer die op het contactslot staat invoegen, sleutel maken, en klaar, kostprijs was 25€, was voor mijn Honda van meer dan 20 jaar oud :}
 
vertel eens hoe.


Het was geen contactslot van een motor, maar van een oude citroën bus *O* . Heb gewoon
het slotje eruit gehaald en naar zo'n sleutelspeciaalzaak gebracht. Daar halen
ze het slotje uit elkaar en kunnen ze op 1 of andere manier een sleutel voor
maken.

Ik zou het gewoon ff proberen of ze er wat mee kunnen. Het is zoiezo goedkoper
dan nieuwe sloten.

sucses ermee
 
Het was geen contactslot van een motor, maar van een oude citroën bus *O* . Heb gewoon
het slotje eruit gehaald en naar zo'n sleutelspeciaalzaak gebracht. Daar halen
ze het slotje uit elkaar en kunnen ze op 1 of andere manier een sleutel voor
maken.

Ik zou het gewoon ff proberen of ze er wat mee kunnen. Het is zoiezo goedkoper
dan nieuwe sloten.

sucses ermee

Dat is het eerste wat ik morgen ga doen. Ik voel me een beetje gehandicapt zo zonder motor!!
B|
 
Dat wordt weer als een mongool naar de grond staren voor mijn deur. Gister deed ik dat ook een klein uurtje, en mijn buren zaten mij aan te kijken alsof ik mijn verstand aan 't zoeken was.
:} _O- :} _O- :} _O-
Wauw, zelden zo gelachen, ik zie het voor me !!!! _O-
En dan in je pak mét helm ! Ik krijg het niet meer van mijn netvlies, wat geestig !

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/373783/4424be22c10f774f60a1591580cd7970 (down.jpg)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan