Sleutel in bagageruim (GSX-R 600 K5)

Seroczynski

Die hard MF'er
1 okt 2010
523
2
Zat al op de motor om naar het werk te gaan, kom ik erachter dat de sleutel niet in het contact zit. Wat blijkt? Deze heb ik samen met mijn andere sleutels in het bagageruim van mijn Suzuki GSX-R600 K5 zitten. Natuurlijk bezit ik ook maar één van de sleutels van mijn motor, handig |(

Gelukkig kon ik nog terug naar binnen mijn huis in, maar heb nu geen vervoer. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zonder de motor te beschadigen?
 
Meestal loopt er vanaf het zadelslot een trekkabel naar het mechanisme die het zadel vastzet. Dat is net zo'n kabel als van de handremmen van je fiets of vaak ook de koppelingshendel van je motor.

Trek had aan de kabel ook al is dat met buitenmantel en je zadel zou los moeten komen.
 
Ik zal zo meteen even het zadel losmaken en kijken of ik bij die kabel kan komen. Heb hem inderdaad wel eens gezien, maar ik weet niet hoe veel onderdelen ik demonteren moet om daar bij te komen. Kom ik nog op terug, bedankt in ieder geval.
 
Jawel als anderen willen zien wat er in zit nemen ze de hele motor wel mee of krijgen ze em toch wel los zulke mense kijken niet op een kras meer of minder
 
Laatst bewerkt:
Het is me inmiddels gelukt. Ik heb zoals hier ook al genoemd het zadel losgemaakt en met een kleine tang de kabel die het slot regelt aangetrokken.

Dit is niet een techniek waar je heel veel aan hebt buiten op straat. Eigenlijk kan iedereen dit wel verzinnen, alleen doe je dit niet met je blote handen. Ik neem aan dat we -net zoals we iemand met een betonschaar aan de gang zien staan- wel even polshoogte gaan nemen als we iemand op de openbare weg zo bezig zien :)
 
Is dit wel verstandig om dit publiek te delen :?

Onder het zadel zijn meestal weinig waardevolle spullen te vinden. Het risico zal een dief daarom meestal niet nemen. Ik denk daarbij dat als ze het toch willen doen veel grover te werk zullen gaan.

Daarbij is dit min of mee publieke informatie. Als je er een blik op werpt bij een motor dan kan je dit verzinnen.
 
Het is me inmiddels gelukt. Ik heb zoals hier ook al genoemd het zadel losgemaakt en met een kleine tang de kabel die het slot regelt aangetrokken.

Dit is niet een techniek waar je heel veel aan hebt buiten op straat. Eigenlijk kan iedereen dit wel verzinnen, alleen doe je dit niet met je blote handen. Ik neem aan dat we -net zoals we iemand met een betonschaar aan de gang zien staan- wel even polshoogte gaan nemen als we iemand op de openbare weg zo bezig zien :)
joh mensen doen niet eens iets als ze met een slijptol aan een motor zien raggen... Het is een jungle, ieder voor zich.
 
Terug
Bovenaan Onderaan