Sleutel voor borgring swingarm SV650

Apo

Rookie
21 aug 2004
3
0
Bilthoven
Ik ben op zoek naar een sleutel om de de borgring van de achterbrug los te kunnen maken. Ik moet er namelijk een eindloze ketting om kunnen leggen. Ik kan er niet een visje in zetten want die zijn voor deze ketting niet meer verkrijgbaar. Wie kan me hieraan helpen? Iemand die hier ervaring mee heeft en de ketting voor me wil monteren is ook goed. Liefst omgeving Utrecht.
 
Er zijn toch zeker kettingen leverbaar met een zelf-klink-schakel?
Ketting zonder eind is natuurlijk het sterkst, maar dan inderdaad de achterbrug eruit, dus in jouw geval speciaal gereedschap.
 
Kan je er een fotootje van posten? Eventueel de maten van die moer erbij.
Ik heb namelijk wel een (zelfgemaakte) sleutel liggen, een soort ringsleutel met 4 nokjes. Deze is voor een GSXR750 bj.'90, of voor een GSXR600 bj. '97. Weet dus niet meer welke :? .
Misschien heeft een SV dezelfde soort moer?
 
Ik heb die ketting al gekocht dus kan geen andere meer kopen. het is inderdaad een ring waarop een sleutel met 4 punten moet, zou goed dezelfde kunnen zijn ringmaat 24 ongeveer. van wat voor sleutel heb je hem nagemaakt, heb het zelf namelijk met een ijzeren pijp geprobeerd maar daarvan verbogen de tanden. Bedankt voor de reacties.
 
Ik heb 'm gedraaid uit een massief stuk staal en met wat handwerk uitgezaagd en gevijld, toen een handvat aan gelast( had toen geen freesbank, nu ook geen draaibank meer helaas ')).
Zal er morgen een fotootje van posten met de maten. Je woont in Bilthoven dacht ik, da's nogal een eindje weg maar misschien kan je zelf wat (laten) maken.
 
De borgring van mijn Appie ziet er ook zo uit, maar ik weet niet of ie precies hetzelfde is. Ik heb hem losgemaakt met de Shimano Free Wheel Tool. Dit is eigenlijk een tool voor een fiets, maar hij is sterk zat voor op de motor. Ik heb hem gekocht bij de fietsenmaker en jij kostte ongeveer 7 euri

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan