Sleutel voor Yamaha Blue- en Goldspot remklauwen

Bericht nummer 6 is geselecteerd als beste antwoord.

Rob RD

Dé [Banned User]
Donateur
25 aug 2002
17.072
5.753
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Ik heb denk ik teveel vrije slag op één remklauw, de blokken gaan te ver terug...
Rem is keihard maar de hendel zit bijna tegen het gas...

De voorgangers, die met enkele zuiger mag je ook explisiet niet de helften van mekaar scheiden... hoe waren ze dan voordat ze inelkaar gezet werden?
Waar lagen die blauwe en gouwe doppen in de fabriek? Of is het gietstuk met die doppen erin gegoten.

Er zal best wel iets aan de hand zijn waar ik overheen kijk... :?
 
  • Like
Waarderingen: Ride Dirty

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
2.654
116
33
Almere
Remklauwen uit elkaar is "officieel" vlakken en alle rubbertjes vervangen.

Kan natuurlijk wel zonder vlakken als er geen schade/corrosie is. Zou hoe dan ook de O-ring vervangen.

Eerst kijken of de zuigers er uit willen. Da's genoeg als het lukt.

Hoef jou niet te zeggen gelijk uitdrukken, (thee)doek er tussen en gehoorbescherming op hè?
 

Rob RD

Dé [Banned User]
Donateur
25 aug 2002
17.072
5.753
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Eerst kijken of de zuigers er uit willen. Da's genoeg als het lukt.
Waarschijnlijk zitten die doppen er juist in omdat die zuigers niet door de spleet passen waar de remblokken in huizen... denk ik??? Door het koppelbuisje van de bluespots weg te halen kan je nog per kant de zuigers managen...