Sleutelboek voor beginners?

psychobilly

Die hard MF'er
19 aug 2006
892
0
Ik wil een kennis graag een boek cadeau doen met daarin de basis van het sleutelen aan motoren en/of de alegemene werking van onderdelen.

Hij rijd al een paar jaar motor en weet al wel een beetje wat waar zit en wil vooral heel graag zelf leren werken aan z'n motor maar mist de ervaring.

Hebben jullie enig idee waar ik zoiets kan krijgen?

Thanx.
 
www.werkplaatsboek.nl
www.haynes.nl

deze boeken zijn meestal ook gewoon bij de dealer te bestellen als ze ze niet hebben liggen.
 
Thanx, maar dat zijn model specifieke boeken nietwaar?

Ik bedoel meer iets algemeens waar de verschillende typen motorblokken kort worden beschreven, voorvorktypes, ontstekingstypes en dat soort meuk...

Eigenlijk zoiets als je bij de opleiding monteur krijgt maar dan voor de hobbyist...

Als ik mijn schoolboeken nog had had ik m die kunnen geven... -O-
 
Als je "sleutelen" invoert in de zoekfunctie (rubriek Techniek), dan tref je e.e.a. aan inclusief boeken, sleutelavonden bij dealers en cursussen.
 
Is de technische cursus van de KNMV misschien wat? Krijg je eerste een theoretische basis en ga je daarna ook zelf sleutelen. Alleen geen idee wanneer die zijn, kan helaas geen data vinden op de KNMV website.
 
Paul Klaver: Motor en Frame Techniek in woord en beeld
Uitgeverij: Kluwer Technische boeken.
ISBN 90 201 2412 9

Kdenk dat je dit bedoelt ;)
 
Mijn hartelijke dank!

Hij heeft denk ik geen tijd om naar cursussen te gaan...en hiermee kan ie hopenlijk wat in z'n schuurtje prullen :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit boek
het is geen sleutelboek maar een theorie boek
full
 
ik kan hem hier wel plaatsen hoor....






Kijk goed hoe het in elkaar steekt



demonteer het




controleer het






vervang hetgeen varvanging nodig heeft







monteer het





klaar is kees...


nou das dan 12,95
je mag hem onbeperkt vermenigvuldigen voor eigen gebruik hoor
zijn ze echt sleutelnerds, geef ze er dan eem mecano-doos bij om te oefenen
 
Terug
Bovenaan Onderaan