Sleutelcursus

Waar zou je meer over willen weten?/ Wat zou je willen leren

  • "Hoe werkt de verbrandingsmotor?"

    Stemmen: 2 40,0%
  • Motorfietstechniek

    Stemmen: 0 0,0%
  • Onderhoud

    Stemmen: 1 20,0%
  • Revisie

    Stemmen: 1 20,0%
  • Sleutelen

    Stemmen: 1 20,0%
  • Vervangen van bepaalde onderdelen

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    5
Ik vind het wel een leuk idee. Heb geen 2 linkerhanden maar heb nog niet de kennis om blokken open te gaan trekken enzo... Maar hoe wil je het precies gaan doen meerdere lessen? Of gewoon 1 hele dag een les.
 
Dit antwoord is bijna een kopie van mijn pb naar subzero666.....
Omdat het idee nog in de kinderschoenen staat is de invulling compleet afhankelijk van de vraag. Mijn insteek was eigenlijk praktijklessen gericht op onderhoud maar als jij bijvoorbeeld (wellicht samen met anderen?) wilt weten hoe je een blok opentrekt en dan bijvoorbeeld onderdelen kunt checken en reviseren kan ik daar een les voor in elkaar draaien. Ik kan ook wel aan een voorbeeld komen ter demonstratie. Ik denk dat ik je zoiets wel in een dag kan leren. Ik rijk je je kennis aan, de vaardigheid krijg je alleen maar door het doen. Ik kan zorgen voor wat documentatie waar je achteraf thuis ook nog wat aan hebt, is allemaal niet zo'n punt.
Met mij kun je alle kanten op. Ik spring gewoon in op de vraag, moet ook een beetje zicht krijgen op wat er zoal gevraagd word. Wel merk ik dat er meerdere personen zijn die wel willen weten hoe een blok nou daadwerkelijk werkt. Het lijkt mij dan handig dat om dat met een aantal man samen te doen. Wellicht met een begin in revisie oid.
Vertel me wat je weten wilt en ik leg het je uit, zo moet je het zien. Maar qua kosten is het misschien wel interessant als alle belangstellende voor "hoe werkt een motor :) " tegelijk een les komen volgen. Maar nogmaals ik gooi maar een balletje op. Als jij liever 1 op 1 les wilt kan dat ook.
 
Interessant topic! :Y

Ik zou graag ook wat meer willen leren over zelf sleutelen. Heb al wel een motor die half uit elkaar ligt :X en een wph, maar nu nog 2 rechterhanden en een dosis lef (en tijd) -O-

Als er een beginnersdag wordt georganiseerd, ben ik van de partij! (kan alleen mijn cross-brik niet meenemen B| )
 
ik denk dat je het in de winter drukker gaat krijgen dan nu ;)
ik zou namelijk graag in de winter een keer langs komen omdat er dan alle tijd is om mijn blokje van binnen te bekijken. nu rij ik er te graag op :] als hij rijdt tenminste -O-
 
@okidoki: Bedenk even wat je wilt weten; of je zoals in mijn vorige reply's beschreven staat wilt weten hoe een motorblok werkt, of je wilt hulp met bijvoorbeeld het reviseren van je blok, dat is allemaal geen probleem. Zorg wel even dat je helder hebt wat je precies wilt, dan passen we daar een mouw aan.

@R3mco, geen punt, leuk project. Trek me tegen die tijd maar eens aan mn jas :)

@ kala: jij zou meer willen weten over de techniek van een motor, zoals je in de vorige reply's kunt lezen is daar wellicht meer belangstelling voor. Het is natuurlijk handiger om dat met een paar man tegelijk te doen..... Laat even weten of je serieuze interesse hebt.
 
Goed idee! Volgens mij lukt me dat wel, ff kijken hoe dat werkt.
En dan de vraag: wie wil wat weten? ofzo?:
Hoe werkt een verbrandingsmotor?
Motorfietstechniek
revisie
Onderhoud
Storingzoeken
etc.

Zoiets? Of had je iets anders in gedachte. Help me even op weg
 
Laatst bewerkt:
Goed idee! Volgens mij lukt me dat wel, ff kijken hoe dat werkt.
En dan de vraag: wie wil wat weten? ofzo?:
Hoe werkt een verbrandingsmotor?
Motorfietstechniek
revisie
Onderhoud
Storingzoeken
etc.

Zoiets? Of had je iets anders in gedachte. Help me even op weg

Uit dit rijtje ga ik voor onderhoud in de meest brede zin, dus van olieverversen via remmen demonteren tot het blok openmaken (al was dit laatste alleen al omdat mijn DR600 met vloeibare pakking aan elkaar hangt :o )
 
Okidoki: is geen probleem. Wat mij betreft neem je je DR mee, dan kunnen we eens kijken of we die weer netjes kunnen krijgen. Daar zie ik de lol ook wel van in. Je kunt in ieder geval alle kanten op. Laat me maar weten of je interesse hebt, dan kunnen we wat mij betreft een keer wat afspreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan