Beste mensen,
Ik weet geen bal van de machines waarop ik rijd. Ik voel me al een hele pief als ik mijn oliepeil en bandenspanning heb gecontroleerd, en een nieuwe accu afzuren en aansluiten lukt me ook nog net wel, maar dan heb je 't ook wel gehad. Ik heb met mijn oude NTV wel eens na een valpartij mijn radiator vervangen samen met een enigszins ervaren sleutelaar en dat is prima gelukt. Ook heb ik tank en luchtfilter en zo eens gedemonteerd en bougies vervangen, maar dat heeft me twee volle dagen gekost en ik wist, ondanks het uitgebreide wph, eigelijk totaal niet of ik het nou goed deed of niet en of de machine ooit weer zou gaan lopenMaar hij liep weer prima naderhand dus er zal wel iets gelukt zijn... Zeer wel mogelijk wegens meer (beginners)geluk dan wijsheid
Ik wil best betalen voor een goede dienst. Uit mijn zoekresultaten blijkt dat het voor 50 tot 100 euro de man moet kunnen als je met z'n vijven gaat, en als je dan terugkomt met een beetje kennis en vertrouwen om je onderhoud (al is het maar voor een deel) zelf te doen heb je dat er toch binnen de kortste keren uit? Nog daargelaten dat je dan niet elke keer je motor een paar dagen kwijt bent.
Afstand boeit me eigenlijk niet.
Qua planning ben ik persoonlijk redelijk flexibel, voor een kantoorpik dan. Weekend is altijd mooi natuurlijk, maar vrij nemen is zelden een probleem.
Enigszins gelijkgestemde geesten is natuurlijk op zich wel prettig voor zo'n dagje, maar uiteraard geen vereiste. Belangrijker is dat je allemaal een beetje van hetzelfde niveau bent. Vandaar de beschrijving.
Reeds opgedane ervaringen met cursussen zijn natuurlijk ook welkom in deze thread
Hoe kom je aan dat bedrag?
Zo lang mensen zich maar beseffen dat het hebben van een brug/gereedschap ze niet meteen monteur maakt. En andersom. En je kan het beter van iemand leren die het kan, dan iemand die denkt dat ie het kan (en dat zijn er een hooooop).
Zat mensen met garages gezien waar ik jaloers op ben, maar er werkwijzen op nahielden waar ik en andere monteurs van moeten huilen...
Toen ik nog vfr reed heb ik, samen met vroembert, wel eens een sleuteldag bij mij op de oprit en in de garage gehad. Was leuk om te doen.
Zou best nog een keer gedaan kunnen worden.
Mocht je gewoon een servicebeurt aan je motor willen doen dan kan je ook wel een keer bij mij langs komen. Dan zetten we hem hier even op de brug.
Daar wil ik in ieder geval graag mee beginnen! Remblokken, vloeistoffen, diverse filters, dat soort dingen. Als ik dat eenmaal een beetje zelf kan scheelt dat me al een hoop tijd en geld, plus het lijkt me gewoon cool om dat zelf een keer gedaan te hebbenMaar dan wel graag met een prof in de buurt, de eerste keer dat ik die dingen doe.
Dus... Zeker geïnteresseerd, maar wat ik al zei, je moet wel het geduld hebben om met beginnelingen om te gaan
Dan kan ik daarna altijd nog verder leren richting allerlei andere spannende dingen waar ik over lees. De CBR staat nu bijvoorbeeld bij de lokale motorboer voor een revisie/vervanging van de nokkenaskettingspanner, en dat lijkt me meer iets voor les 2
iemand die denkt dat ie het kan (en dat zijn er een hooooop).
Dat laatste is niet iets wat je zelf even moet willen doen nee.
Maar een servicebeurt kan ik je wel leren hoor. Middagje sleutelen met een kop thee, of koffie erbij.
Geef maar een seintje als je iets wil inplannen.
De onderdelen die ik nodig heb die bestel ik altijd een week ofzo van te voren. Dan staat alles klaar.
je denkt dat je het kan. Meer zeg ik niet. Waarheid als een koe, dus waarom voel je je aangevallen?Pardon??
Kennen wij elkaar?
Ongegrond commentaar mag je , wat mij betreft, best voor je houden.
Of ben je bang voor een beetje broodroof?
je denkt dat je het kan. Meer zeg ik niet. Waarheid als een koe, dus waarom voel je je aangevallen?