Sleuteldag Varadero

Tasmanian Devil

MF veteraan
24 jan 2003
1.270
0
Dordrecht
Op 17 juli aanstaande is er een technische uitleg met sleutel voorbeelden voor UITSLUITEND de Varadero. Aan de hand van praktische voorbeelden zal een technisch onderlegd iemand e.e.a. laten zien hoe het uit elkaar (en belangrijker) weer in elkaar gaat, hoe het werkt etc. etc.

Toegang voor een ieder die een Varadero heeft en zich heeft aangemeldt.
Het wordt gehouden in de Bilt (bij Utrecht) Na aanmelding zal ik een routebeschrijving naar jullie toe sturen of de GPS coordinaten welke je wilt plus alle aanvullende info. Het is in principe kosteloos echter ik stel voor om een vrijwillige bijdrage te geven van zeg 5 euro, voor koffie ed. zodat de gastheer en -vrouw er niet bij inschieten en we de mogelijkheid open houden het in de toekomst nog een keer te doen.

Wil je erbij zijn stuur dan een mailtje met je (echte) naam en van welk jaar de Varadero is, routebeschrijving of GPS coordinaten, en een welke punten je eventueel nader belicht zou willen zien. Dit is geen officiele clubactiviteit oid maar iets wat spontaan is ontstaan toen een aantal Varadero rijders elkaar spraken.

Ik vertrek zelf vanuit Dordrecht dus daar kunnen we ook met een aantal vertrekken naar de Bilt
 
Jammer dat het op zaterdag is, anders had ik graag gekomen.

Misschien wil je wat vragen voor mij meenemen.

1 Zijn er meer mensen die problemen hebben met het HISS startonderbreking systeem :? Heel af en toe wordt de sleutel niet herkend.

2 Is het dual-break systeem simpel uit te schakelen :? Ik wil gewoon alleen voor of achter willen remmen. Mijn dealer zegt van niet, maar ik geloof hem niet. B|
 
Jammer dat het op zaterdag is, anders had ik graag gekomen.

Misschien wil je wat vragen voor mij meenemen.

1 Zijn er meer mensen die problemen hebben met het HISS startonderbreking systeem :? Heel af en toe wordt de sleutel niet herkend.

2 Is het dual-break systeem simpel uit te schakelen :? Ik wil gewoon alleen voor of achter willen remmen. Mijn dealer zegt van niet, maar ik geloof hem niet. B|

1. Ja, ik heb het zelf ook af en toe, doe ik de sleutel weer in de off positie en zet hem opnieuw aan dan herkent hij hem wel. Er zijn er wel meer die dat hebben heb ik zelf ook geconstateerd.

2. Het zal best uit te schakelen zijn maar dat is (denk ik) absoluut niet simpel. Ergens worden de krachten verdeeld en dat wil je uit gaan schakelen ?? Ik zal het in ieder geval meenemen voor je. (2001 Vara ?? plaatje is 2003)
 
1. Ja, ik heb het zelf ook af en toe, doe ik de sleutel weer in de off positie en zet hem opnieuw aan dan herkent hij hem wel. Er zijn er wel meer die dat hebben heb ik zelf ook geconstateerd.

2. Het zal best uit te schakelen zijn maar dat is (denk ik) absoluut niet simpel. Ergens worden de krachten verdeeld en dat wil je uit gaan schakelen ?? Ik zal het in ieder geval meenemen voor je. (2001 Vara ?? plaatje is 2003)

Varadero is inderdaad 2001. Vond het gewoon een mooi plaatje. Zo'n mooie heb ik niet van mijn eigen fietsje.

Ik ben niet kapot van dual-break omdat als je met bijzondere verrichtingen achter remt ook het voorwiel beremd wordt, waardoor de motor zich wil oprichten en dat wil je niet. :(

Tevens heb ik een keer met een steile helling naar beneden gehad, dat mijn achterwiel blokkeerde zonder dat ik mijn achterrem gebruikte.Dit door de weinige druk die mijn achterwiel had B|

Vindt het dus bagger ;)
 
Da's lekker. Net een dynojetkit + K&N filters laten monteren en blijkt dat mijn sproeierbuizen bijna versleten zijn.

En dat na 47000 km. En aangezien het vaste sproeierbuizen zijn, moeten de gehele carburateurs wel een keer vervangen worden.
Is dit normaal en is daar niet toch een andere oplossing voor :?

Ik zou graag willen dat ik naar die sleuteldag zou kunnen, maar helaas moet naar mijn opleiding.

Wil je dit ook nog als vraag meenemen, ben namelijk zeer benieuwd. Alvast mijn eeuwige dank.
 
Zag trouwens op varadero.nl dat het van 13.00 tot 17.00 was.

Zou het mogelijk zijn dat ik om 16.30 nog langskom voor de vragen :?
 
Je bent uiteraard welkom om het laatste uurtje mee te doen, kan je mooi zelf die vragen stellen })

Stuur even een mailtje zodat ik je de route kan sturen, okay ??
 
De sleuteldag is voor morgen AFGELAST !!. '(
Een van de mensen die absoluut nodig zijn voor deze dag is morgen (door onvoorziene privé omstandigheden) niet aanwezig.
Van af hier sterkte !!!

Sorry mensen maar zodra er weer een datum beschikbaar is laten we het direct weten.

Broemze
Rob
 
Jammer, ik had er wel sterk behoefte aan enige uitleg.

Ik denk dat zo'n dag niet voor niets wordt afgelast, dus volgens mij is sterkte wensen dus gepast.

Sterkte
 
Terug
Bovenaan Onderaan