sleutelen aan eigen motor

bigmike

MF'er
26 jul 2006
37
0
zoetermeer
beste motor liefhebbers.

als eerste wil ik even melden dat ik dit post met toestemming
van Duderuud MF crew.

ik wil een hobby ruimte openen in zoetermeer.

dit houd in dat je een werkplek kunt huren met brug gereedschap smeermiddelen e.d
dit voor motor rijders die het leuk vinden om zelf te sleutelen en fo wel willen sleutelen maar het niet alleen aandurven.

mijn hoofdvraag is of er mensen zijn hier die dat intressant vinden.

de tarieven gaan er ongeveer zo uit zien

per uur 17,5
10 uren kaart 80 euro

dit om ongeveer een idee te geven.

wij zijn zelf aanwezig om eventueel aanwijzingen te geven. de openings tijden zouden het weekend en doordeweeks op afspraak zijn.

laat je reactie achter wat er van vind en wat je eventueel mist.

gr mike
 
Hey Bigmike, je probeert het er toch nog maar op te wagen, heel goed. Ik had je post ook al gelezen eerder, en die in het vragen topic ook.

Zoals eerder vermeld een goed initiatief, indien dit niet al aanwezig is in die omgeving.

Het is gewoon heerlijk om in een goede omgeving te kunnen sleutelen aan je motor, al dan niet vanwege het feit dat er hulp, koffie, gereedschap en een leuke sfeer zijn in dit soort ondernemingen.

Denk dat het ook zeker wel interessant is om te doen. Al is het alleen maar voor mensen die bijvoorbeeld op een flatje wonen en een motor hebben. Die kunnen niet even sleutelen op de stoep. Laat staan voor je onderhoud in de winter.

Zoals gezegd, goed idee!
 
Tarief lijkt me veel te veel, tientje per uur zou beter zijn. Voor anderhalf á twee keer dat bedrag kun je een gediplomeerd monteur vinden die het voor je doet. Maar idee is zeker aantrekkelijk. Denk eraan dat mensen soms niet in 1 dag klaar zijn met hun motor, dus ze moeten hem daar ook kunnen stallen.
 
Tarief lijkt me veel te veel, tientje per uur zou beter zijn. Voor anderhalf á twee keer dat bedrag kun je een gediplomeerd monteur vinden die het voor je doet. Maar idee is zeker aantrekkelijk.
Daar had ik nog niet echt over nagedacht net, dacht aan praktische invulling. Inderdaad 17,50 is wel flink.

Ga eerst een realistisch denken over de kosten die je gaat maken dooe eventuele huur van ruimte, aanschaf van gereedschap, vaste lasten, afschrijving en natuurlijk je eigen kosten. Ik lees echter dat het meer hobbymatig zou worden in het weekend e.d. dus dat valt mee. Ook zul je je zelf bekend moeten maken.

Stem daar je prijs op af, en kijk eens rond bij "concurrenten".

Wat er als argument wordt gegeven is zeker waar, en voor veel mensen toch genoeg om te beslissen het in één keer goed te laten doen door een professional. Vaak duurt het al 2 keer zo lang als je het zelf doet, en als het dan de helft kosten is 2 keer de helft al gauw 1, en 1 staat dan gelijk aan 2. Dus dan neem je snel 1, en niet 2 :? ben de draad kwijt _O-

Maar goed, niet alleen meten is weten, maar rekenen ook! Succes ermee.
 
ik vind het te duur .

ik heb zelf een brug thuis in de garage , als ik die niet had deed ik het nog niet.

hier zit een motorzaak die voor 37,50 een gediplomeerd monteur laat sleutelen .
wat die man in 2 uur doet heeft een hobbyist 6 uur voor nodig.

dus ben ik toch goekoper uit......snap je.
sorry , ik denk dat het geen goeie bussiness is.
 
ik sleutel zelf en heb motorzaken in de familie dus mij zul je niet zien... maar ik heb het vaker gehoort het bestaat al wel in nederland... maar als je niet te duur bent denk ik dat er zeker mensen zijn die er gebruik van maken!!!

secces :]
 
hey mannen bedankt voor je reactie.

over de prijs wil ik zeggen dat het idd 17,50 is voor een los uur (tot nu toe) maar een 10 uren kaart is 80 euro dus 8 euro per uur dus das nie duur lijkt mij.

mototr laten stallen is geen probleem en een eventueel groter project kunnen we altijd afspraken over maken.

ik wil graag dat de mensen die komen vaker terug komen om dat je dan elkaar een beetje leert kennen.

tevens kunnen wij het klein onderhoud ook voor je doen. uurtarief zal rond de 25 euro komen.

en een hoop mensen durven het niet aan om aan hun motor te sleutelen en komen langs om het dus te leren. en die kennis kunnen ze de volgende keren gebruiken om het zelf te doen.

ik hoor graag meer reacties goed om te lezen dat de meeste positief zijn.

gr mike
 
Het idee is wel goed maar ik ben benieuwd naar je doel... wil je hier van kunnen leven of is het hobby voor je....

Ruimte huren en gereedschap kopen is kostbaar, volgens mij word het dan ook erg lastig om nog wat te verdienen als dit het concept is..

Voor mij is het niet wat, woon een eind uit de buurt en heb zelf een schuurtje maar denk dat het voor een hoop mensen een uitkomst kan zijn..
 
Bij MAD-Racing huur je een lift inclusief gebruik van al het gereedschap voor € 15,00 per uur. Daarbij is het wel dat er 2 monteurs continue rondlopen (op 4 liften) die je ook met raad en daad bijstaan. Daarnaast bieden zij de mogelijkheid om je motor op een vermogensbank te laten testen (ooit heb ik daar € 25,00 per run betaald). Het afstellen en eventueel tunen zijn juist de uurtjes waar je veel mee kunt verdienen als eigen sleutelaar. Immers het wisselen van naalden, sproeiers e.d. kost gewoon veel tijd en is een handeling die je op zich goed zelf kan. Zij zorgen dan wederom voor advies van wat te doen met de naalden, sproeiers e.d. Plus ze hebben hiervoor ook nog wat reserve-onderdelen liggen. Juist met deze kennis en adviezen zorgen ze voor dat extra dat je moet kunnen bieden tov thuis sleutelen. Biedt je geen meerwaarde dan alleen een lift of ruimte, dan vrees ik dat het avontuur niet lang gaat duren.

Waar leven zij nu van: verkoop motoren/onderdelen en de runs. Het verhuur van de liften en een leuke bijkomstigheid en is meer uit nood geboren, omdat ze een aantal mensen per dag willen helpen. Dat kan door uitbreiding van personeel of de brug ter beschikking te stellen. Tja en wie een eigen zaak heeft, weet wat het is om eigen personeel te hebben (laat staan te zoeken).

Mocht je de stap maken: succes en als je er van wilt leven: maak een goed ondernemersplan en plan pessimistisch.
 
Laatst bewerkt:
Ik had al in je eerder topic gezegd dat ik het een top-plan vind!
Blijkbaar is er (stiekum ;) )veel vraag naar.

Succes!!!!

En met die mensen die thuis alles hebben....fijn dan, niet iedereen heeft sleutelervaring en/of het materiaal ervoor, en willen dat graag in een garage 'leren' :Y
 
Het idee is wel goed maar ik ben benieuwd naar je doel... wil je hier van kunnen leven of is het hobby voor je....

Ruimte huren en gereedschap kopen is kostbaar, volgens mij word het dan ook erg lastig om nog wat te verdienen als dit het concept is..

Voor mij is het niet wat, woon een eind uit de buurt en heb zelf een schuurtje maar denk dat het voor een hoop mensen een uitkomst kan zijn..

is puur bedoeld als hobby

gezellig met zn alleen beetje sleutele koffie drinken
 
Bij MAD-Racing huur je een lift inclusief gebruik van al het gereedschap voor € 15,00 per uur. Daarbij is het wel dat er 2 monteurs continue rondlopen (op 4 liften) die je ook met raad en daad bijstaan. Daarnaast bieden zij de mogelijkheid om je motor op een vermogensbank te laten testen (ooit heb ik daar € 25,00 per run betaald). Het afstellen en eventueel tunen zijn juist de uurtjes waar je veel mee kunt verdienen als eigen sleutelaar. Immers het wisselen van naalden, sproeiers e.d. kost gewoon veel tijd en is een handeling die je op zich goed zelf kan. Zij zorgen dan wederom voor advies van wat te doen met de naalden, sproeiers e.d. Plus ze hebben hiervoor ook nog wat reserve-onderdelen liggen. Juist met deze kennis en adviezen zorgen ze voor dat extra dat je moet kunnen bieden tov thuis sleutelen. Biedt je geen meerwaarde dan alleen een lift of ruimte, dan vrees ik dat het avontuur niet lang gaat duren.

Waar leven zij nu van: verkoop motoren/onderdelen en de runs. Het verhuur van de liften en een leuke bijkomstigheid en is meer uit nood geboren, omdat ze een aantal mensen per dag willen helpen. Dat kan door uitbreiding van personeel of de brug ter beschikking te stellen. Tja en wie een eigen zaak heeft, weet wat het is om eigen personeel te hebben (laat staan te zoeken).

Mocht je de stap maken: succes en als je er van wilt leven: maak een goed ondernemersplan en plan pessimistisch.

ik ben zelf afgestudeert motorfiets technikus en heb 7 jaar ervaring achter mijn naam.

verder lopen er nog een aantal technishe mensen rond die over t algemeen nog meer weten als ik dus aan de technishe kennis zal het niet liggen.

mad racing zal ook klein begonnen zijn. maar ons doel is niet om er dik op te verdienen we willen gewoon lekker gezellig sleutelen en mocht het nou echt storm lopen dan gaan we nog is verder kijken.

gr mike
 
1 grote tip:

zorg dat je onderdelen op voorraad hebt (remblokken,accu's,bougies,filters,ed), zo kun je ook gaan fungeren als winkel waar de thuissleutelaar ook bij jou onderdelen komt kopen...

;)
 
Zoals gezegt is 17,50 duur. Kijk als je zelf al heel handig en snel bent is het wellicht nog zin vol. Maar zoals je al aangeeft is het een hobby en wil je ook een stuk gezelligheid. Een bak koffie tussen door kan dan vrij prijzig worden. Ik denk overigens dat het een prima en ook finacieel haalbaar initiatief is. Alleen moet je het dan wat slimmer aanpakken om de prijs flink te drukken.

1. Koop goed gereedschap wat lang mee gaat en goed te onderhouden is. In het begin is dat duurder op langer termijn goedkoper. Eventueel beginnen met wat goed koper en gelijk geld opzij leggen wat binnen komt voor beter spul. Zeker als je meerdere sets aanschaft kan je in het begin het risico nemen dat een stuk gereedschap het tijdens het sleutelen begeeft omdat je nog extra hebt.
2. Slimmer prijsstelling. Ik neem aan dat het principe voor jou is ik hoef er niets aan te verdienen. Je kan daarom het beste insteken met abbonnenmenten/lidmaatschap. Bijvoorbeeld voor een vast bedrag per maand onbeperkt gebruik zolang er ruimte is. Je bied dan bijvoorbeeld de garantie dat iemand gegarandeerd kan gebruiken voor een x aantal uren en daarbij onbeperkt voor zover er ruimte/tijd over is. Iemand kan daarbij bijvoorbeeld ook uren sparen tot een bepaald limiet.
Daarnaast kunnen mensen dan bijvoorbeeld ook een strippenkaart kopen en of losse uren boeken die geen abb. hebben. Verder geeft je bij abb houders een recht op voorrang in geval van nood.
Iemand per jaar dat hij of zij lid is korting geven of meer uren. Hij of zij heeft namelijk helpen investeren in goed spullen.
3. Abb. van te voren betalen.
4. Regel sponsoren
5. Zorg daarbij voor een reserveringssysteem. Wie het eerts komt wie het eerst maalt. Gebruik van de lift is duurder/kost je meer punten.
6. Kosten laag houden. Hoogste kosten is volgensmij het onderdak. Ik denk dat niemand verlangt dat het hartje Zoetermeer is. Wel dicht bij de snelweg is handig. Dus zoek daar een plek in de middel of knowwhere die geen drolkost. Maar wel goed afsluitbaar (te maken) is. Huur ene boerenschuur of zo.
7. Regel alarm installatie
8. Regel vergunningen met de gemeente
9. Zet het op als vereniging of als stichting voor 2 redenen. A. wettelijke aansprakelijkheid. B. Aftrek van BTW . Ik weet niet precies hoe het zit voor een vereniging of stichting dus checken bij KvK en Belastingdienst.
10. Zorg voor een goed opberg systeem en stallingsbeleid. Stop je met sleutelen dan de ruimte vrijmaken en je spullen onderdelen opbergen in je eigen lade. (ga een bij een ROC kijken hoe ze dat doen)
11. Begin met tweede hands inventaris uit een failiete inboedel.
12. Wa-bedrijfsverzekering (kost niet zoveel)
13. Korting regelen bij vaste leveranciers van gereedschap.
 
ik ben zelf afgestudeert motorfiets technikus en heb 7 jaar ervaring achter mijn naam.

verder lopen er nog een aantal technishe mensen rond die over t algemeen nog meer weten als ik dus aan de technishe kennis zal het niet liggen.

mad racing zal ook klein begonnen zijn. maar ons doel is niet om er dik op te verdienen we willen gewoon lekker gezellig sleutelen en mocht het nou echt storm lopen dan gaan we nog is verder kijken.

gr mike
MAD Racing is begonnen zoals ze nu zijn. Ze bestaan ook nog niet zo lang (denk een jaar of 2).
 
Ik vind het zeker een goed idee!
Jammer dat het te ver van Groningen is..

Kent iemand een motorbedrijf in de buurt van groningen waar je mag sleutelen voor een kleine vergoeding?

8 euro per uur is goed te doen, helemaal als je ook nog eens wordt geholpen af en toe. Gereedschap is duur, zeker als je maar 1 brikje hebt.
Is het dan ook de bedoeling dat je alle onderdelen daar betrekt of mag je die ook zelf ergens opsnorren?
 
Ik vind het zeker een goed idee!
Jammer dat het te ver van Groningen is..

Kent iemand een motorbedrijf in de buurt van groningen waar je mag sleutelen voor een kleine vergoeding?

8 euro per uur is goed te doen, helemaal als je ook nog eens wordt geholpen af en toe. Gereedschap is duur, zeker als je maar 1 brikje hebt.
Is het dan ook de bedoeling dat je alle onderdelen daar betrekt of mag je die ook zelf ergens opsnorren?

het liefst leveren wij natuurlijk allen onderdelen. als je dit van te voren aangeeft regelen we het voor je. we hebben conecties in die richting dus kunnen we het met korting regelen zodat het goed koper voor jou is en wij er ook nog een eurotje aan verdienen. allebei blij.

maar heb je het al liggen of kun je t 2e hands regelen dan is dat geen probleem.

gr mike
 
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en was wat aan het rondneuzen. Hier in de buurt (omg. Utrecht) heb je al zoiets motorXtra. Daar kun je voor 15 euro/uur een werkplek huren, alles moet je via hun aanschaffen en je hebt per uur 10 min recht op hulp. Ga je daarover heen moet je betalen voor de hulp.

Dus ik denk dat je niet eens heel duur bent en dat er mensen best wel gebruik van zullen maken.
Succes! :W
 
Een goed idee.
Wil je er ooit je levensonderhoud ook mee betalen, dan is het misschien een optie om ook banden en onderdelen te regelen. Met banden heb je altijd een markt en onderdelen kunnen mensen bij je kopen en gelijk monteren.
Hiermee heb je dan gelijk een voordeel t.o.v. de normale onderdelenshops.

Kopen => monteren => testen

Als het onderdeel niet goed is, kan de klant dat gelijk laten zien en kan je zelf ook inspecteren of er andere oplossingen zijn of dat er iets nieuws besteld moet worden.

Nadeel daarvan is dat als bijv een ketting doorgeslepen is de sleutelaar niet naar huis kan.
Risico van de sleutelaar dus...

Zet het in ieder geval door. :Y
 
we gaan zeker proberen om zoveel mogelijk zelf te leveren natuurlijk. van filters tot banden en we kunnen altijd andere wensen proberen te vervullen.

als eerst moet het gewoon een leuke gezellig gebeuren worden en mocht het storm lopen zien we wel wat er verder gaat gebeuren.

gr mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan