sleutelen aan eigen motor

bigmike

MF'er
26 jul 2006
37
0
zoetermeer
beste motor liefhebbers.

als eerste wil ik even melden dat ik dit post met toestemming
van Duderuud MF crew.

ik wil een hobby ruimte openen in zoetermeer.

dit houd in dat je een werkplek kunt huren met brug gereedschap smeermiddelen e.d
dit voor motor rijders die het leuk vinden om zelf te sleutelen en fo wel willen sleutelen maar het niet alleen aandurven.

mijn hoofdvraag is of er mensen zijn hier die dat intressant vinden.

de tarieven gaan er ongeveer zo uit zien

per uur 17,5
10 uren kaart 80 euro

dit om ongeveer een idee te geven.

wij zijn zelf aanwezig om eventueel aanwijzingen te geven. de openings tijden zouden het weekend en doordeweeks op afspraak zijn.

laat je reactie achter wat er van vind en wat je eventueel mist.

gr mike
 
@bigmike

als vergelijk materiaal


prijslijst van http://www.bikexperience.nl/
Uurloon 45,- euro incl BTW Per uur
Zelf Sleutelen 45,- euro incl BTW Per dagdeel
Sleutelcursussen 45,- euro incl BTW Per avond van 19.00-22.00


idee voor bigmike om de internet bestelde banden bij hun telaten afleveren en dan kan men ze zelf erom leggen.
 
maar is wel een punt hoe je dan de klant weer terug laat komen? ik bedoel als die eenmaal de kunst heeft afgekeken/opgestoken denk ik toch dat hij de volgende keer hij in zijn eigen garage of bij iemand anders doet zodat hij de kosten van de brug uitspaart. Hiermee lijkt het me het verstandigste om abbonement / lidmaatschap te doen.
 
maar is wel een punt hoe je dan de klant weer terug laat komen? ik bedoel als die eenmaal de kunst heeft afgekeken/opgestoken denk ik toch dat hij de volgende keer hij in zijn eigen garage of bij iemand anders doet zodat hij de kosten van de brug uitspaart. Hiermee lijkt het me het verstandigste om abbonement / lidmaatschap te doen.


ben ik het niet helemaal mee eens...

ik heb dus zo goed als alle greedschap bij de hand. maar mocht ik ergens kunnen sleutelen voor een leuke prijs, waar dan ook nog is andere motor fanaten bij aan wezig zijn zou daar zeker mijn voorkeur liggen!

in mijn geval sleutel ik in de motorzaak (kosten: NIKS), dit wegens gezelligheid en soms is het wel is makkelijk als je iets niet weet of even iets nodig heb... maar ik zou ook thuis kunnen sleuten en iemand bellen als ik iets niet weet. toch doe ik dat niet...

maar ik ben van mening dat mensen wel terug komen! ik kom ook zeker wel een x kijken als dit goed is en het niet te ver weg is... gezelligheid hou ik wel van :}

verder vind ik 10 euro per uur een redelijke prijs voor de huur. :Y maar nu heb ik zelf wel goedkope plekken tot mijn beschikking... voor iemand die dat niet heeft is 17,5 misschien ook niet echt duur...
 
ben ik het niet helemaal mee eens...

ik heb dus zo goed als alle greedschap bij de hand. maar mocht ik ergens kunnen sleutelen voor een leuke prijs, waar dan ook nog is andere motor fanaten bij aan wezig zijn zou daar zeker mijn voorkeur liggen!

Voor mij dan weer neit, heb het meeste gereedschap ook wel maar vind het nog steeds het lekkerst sleutelen in m'n eigen schuur met een maat van me.... biertje erbij en lekker een hele avond onder pannen..
 
ik den kook dat de urenkaart een goed optie is. en tevens zorgt deze ervoor dat je nog is terug komt. er van uitgaande dat je geen 8 uur bezig ben. uurtarief zal iets gaan zakken tussen 12 en 15 euro

en ik weet dat er een aantal zijn die abb hebben maar dat moeten we nog even bekijken.

iig ziet het er naar uit dat we het gaan starten of dat dit jaar nog word of begin volgent jaar is ff afw8ten

grzz :]
 
maar is wel een punt hoe je dan de klant weer terug laat komen? ik bedoel als die eenmaal de kunst heeft afgekeken/opgestoken denk ik toch dat hij de volgende keer hij in zijn eigen garage of bij iemand anders doet zodat hij de kosten van de brug uitspaart. Hiermee lijkt het me het verstandigste om abbonement / lidmaatschap te doen.
Ik ben het hier ook niet mee eens. Het duurd wel even voordat je de kunst hebt afgekeken. en dan nog. Je komt voor de gezelligheid en voor de ruimte. Lang niet iedereen heeft genoeg ruimte. Een kleins schuurtje staat zo vol met fietsen, tuin gereedschap e.d. Als je daar dan ook nog een werkbank wil hebben dan wordt het erg krap en lastig werken. Plus je hoeft niet al het gereedschap zelf aan te schaffen. Je zal dan sneller werken met minder goed gereedschap of gewoon minder gereedschap. Als je uren aan het ploeteren bent om een vast geroeste bout los te krijgen met handgereedschap dan had je mischien toch liever de beschikking gehad over een luchtsleutel die de klus binnen een paar seconde klaart.
 
Ik ben het hier ook niet mee eens. Het duurd wel even voordat je de kunst hebt afgekeken. en dan nog. Je komt voor de gezelligheid en voor de ruimte. Lang niet iedereen heeft genoeg ruimte. Een kleins schuurtje staat zo vol met fietsen, tuin gereedschap e.d. Als je daar dan ook nog een werkbank wil hebben dan wordt het erg krap en lastig werken. Plus je hoeft niet al het gereedschap zelf aan te schaffen. Je zal dan sneller werken met minder goed gereedschap of gewoon minder gereedschap. Als je uren aan het ploeteren bent om een vast geroeste bout los te krijgen met handgereedschap dan had je mischien toch liever de beschikking gehad over een luchtsleutel die de klus binnen een paar seconde klaart.

het gaat vooral om de gezelligheid

als je gaat toeren met je mate kom ie ff een bakkie doen. en een andere keer kom je sleutele auwehoere.

gaat vooral om de hobbie
:] :] :]
 
beste motor liefhebbers.

als eerste wil ik even melden dat ik dit post met toestemming
van Duderuud MF crew.

ik wil een hobby ruimte openen in zoetermeer.

dit houd in dat je een werkplek kunt huren met brug gereedschap smeermiddelen e.d
dit voor motor rijders die het leuk vinden om zelf te sleutelen en fo wel willen sleutelen maar het niet alleen aandurven.

mijn hoofdvraag is of er mensen zijn hier die dat intressant vinden.

de tarieven gaan er ongeveer zo uit zien

per uur 17,5
10 uren kaart 80 euro

dit om ongeveer een idee te geven.

wij zijn zelf aanwezig om eventueel aanwijzingen te geven. de openings tijden zouden het weekend en doordeweeks op afspraak zijn.

laat je reactie achter wat er van vind en wat je eventueel mist.

gr mike

Vreemd, even overleggen en commerciele activiteiten zijn opeens geen spam :z :+
 
het gaat vooral om de gezelligheid

als je gaat toeren met je mate kom ie ff een bakkie doen. en een andere keer kom je sleutele auwehoere.

gaat vooral om de hobbie
:] :] :]

Dat klinkt goed, mensen moeten vooral het idee hebben dat ze ff bij een bevriend iemand gaan sleutelen waar ze ook rustig zo eens kunnen aankomen voor een bakkie en een babbeltje, en niet dat er strak op de klok wordt gekeken naar hoeveel ze moeten betalen :}
 
het gaat vooral om de gezelligheid

als je gaat toeren met je mate kom ie ff een bakkie doen. en een andere keer kom je sleutele auwehoere.

gaat vooral om de hobbie
:] :] :]

maar die gezelligheid is natuurlijk tijdens het sleutelen en een uur gezelligheid is dan tussen de 12 en 17,50 euro. O-) ;) :X

moet men toch eens gaan rekenen. als een onderhouds beurt doet van 4 uur dan ben je tussen de 48 en 70 euro kwijt. gaan nu een paar mensen posten dat het niet opweegt tegen het uur tarief á 50~60 euro.
maar toch voorals nog doe ik het onderhoud zonder deze werkplek kosten. en misschien moet ik ook niet zeuren.(maar ja, nederlander)
 
maar die gezelligheid is natuurlijk tijdens het sleutelen en een uur gezelligheid is dan tussen de 12 en 17,50 euro. O-) ;) :X

moet men toch eens gaan rekenen. als een onderhouds beurt doet van 4 uur dan ben je tussen de 48 en 70 euro kwijt. gaan nu een paar mensen posten dat het niet opweegt tegen het uur tarief á 50~60 euro.
maar toch voorals nog doe ik het onderhoud zonder deze werkplek kosten. en misschien moet ik ook niet zeuren.(maar ja, nederlander)

met een 10 uren kaart ben je 32 euro kwijt ff ter info |(
 
Er zijn natuurlijk ook mensen die het gewoon leuk vinden om zelf dingen aan hun motor (=hobby) te doen!!!! En die het dan ook niet zo erg vinden om uiteindelijk misschien net zoveel kwijt te zijn dan wanneer ze het door een motorzaak laten doen....
 
Er zijn natuurlijk ook mensen die het gewoon leuk vinden om zelf dingen aan hun motor (=hobby) te doen!!!! En die het dan ook niet zo erg vinden om uiteindelijk misschien net zoveel kwijt te zijn dan wanneer ze het door een motorzaak laten doen....

Die zijn zeldzaam....
Voor de meesten is het zelf doen een deel van de hobby, prettige bijkomstigheid is dat het veel geld scheelt..

Als motorzaken vanaf nu geen werkplaatstarief meer zoudenn rekenen maar alleen onderdelen dan loopt het aan zelfsleutelaard heeeeeeel hard terug...

ik behoor ook tot de groep die alles zelf doet, idd hobby.
 
Die zijn zeldzaam....
Voor de meesten is het zelf doen een deel van de hobby, prettige bijkomstigheid is dat het veel geld scheelt..

Als motorzaken vanaf nu geen werkplaatstarief meer zoudenn rekenen maar alleen onderdelen dan loopt het aan zelfsleutelaard heeeeeeel hard terug...

correct. dan zou ik ook het 'laten' doen. men(ik) is immers liever lui dan moe -O-
 
Daar had ik nog niet echt over nagedacht net, dacht aan praktische invulling. Inderdaad 17,50 is wel flink.

Ga eerst een realistisch denken over de kosten die je gaat maken dooe eventuele huur van ruimte, aanschaf van gereedschap, vaste lasten, afschrijving en natuurlijk je eigen kosten. Ik lees echter dat het meer hobbymatig zou worden in het weekend e.d. dus dat valt mee. Ook zul je je zelf bekend moeten maken.

Stem daar je prijs op af, en kijk eens rond bij "concurrenten".

Wat er als argument wordt gegeven is zeker waar, en voor veel mensen toch genoeg om te beslissen het in één keer goed te laten doen door een professional. Vaak duurt het al 2 keer zo lang als je het zelf doet, en als het dan de helft kosten is 2 keer de helft al gauw 1, en 1 staat dan gelijk aan 2. Dus dan neem je snel 1, en niet 2 :? ben de draad kwijt _O-

Maar goed, niet alleen meten is weten, maar rekenen ook! Succes ermee.
Je zou de kosten kunnen beperken door de simpele gereedschappen (normale steeksleutels,inbusmaten en schroevendraaiers door de klant zelf te laten meenemen. Het speciale gereedschap zoals poelietrekkers e.d. kun je dan met een soort ringetjes systeem aan de klanten uitlenen. (elke klant krijgt een paar ringetjes met een nummer erop. Moet-ie iets hebben, ruilt-ie het ringetje tegen het gereedschap. Zo weet je wie wat heeft gebruikt. Als ze klaar zijn leveren ze hun ringetjes weer in. Als alle ringetjes er zijn is het goed, als ze er één missen (dus iets gebruikt en niet ingeleverd) moeten ze een vergoeding betalen of alsnog het gereedschap inleveren.)

Voor veel sleutelaars is dit echter wel de ideale oplossing. Speciaal gereedschap is duur en de mogelijkheid dit te kunnen lenen in de sleutelruimte is ideaal.
 
Je zou de kosten kunnen beperken door de simpele gereedschappen (normale steeksleutels,inbusmaten en schroevendraaiers door de klant zelf te laten meenemen. Het speciale gereedschap zoals poelietrekkers e.d. kun je dan met een soort ringetjes systeem aan de klanten uitlenen. (elke klant krijgt een paar ringetjes met een nummer erop. Moet-ie iets hebben, ruilt-ie het ringetje tegen het gereedschap. Zo weet je wie wat heeft gebruikt. Als ze klaar zijn leveren ze hun ringetjes weer in. Als alle ringetjes er zijn is het goed, als ze er één missen (dus iets gebruikt en niet ingeleverd) moeten ze een vergoeding betalen of alsnog het gereedschap inleveren.)

Voor veel sleutelaars is dit echter wel de ideale oplossing. Speciaal gereedschap is duur en de mogelijkheid dit te kunnen lenen in de sleutelruimte is ideaal.
das waar maar opzich is de inverstering in het veel gebruikte gereedschap niet zo hoog. en het is natuurlijk wel ideaal als je nix hoeft mee te nemen.

en controle is simpel met een goede ksit indeling zie je zo wat er mist.
 
Ik vind het een goed idee :Y voor veel mensen is dit een oplossing om de kosten van onderhoud laag te houden.



Al zou je aan mij niet zo snel een klant hebben ik doe ook alles zelf
 
Terug
Bovenaan Onderaan