Sleutelen in de woonwijk

Ik heb tot drie maand geleden ook altijd buiten voor de deur gesleuteld maar een komplete voorvork of een blok uit elkaar plukken deed ik niet op straat. Tis kut maar het is soms niet anders. Idd zorgen dat je de vloeistoffen goed opvangt en dezelfde dag klaar bent of op z’n minst alle troep opruimen als je de volgende dag verder gaat....
 
Ik heb gewoon een ouwe camper gekocht, deze leeggesloopt op t aanrecht na. Deze bij mijn buren voor de deur gezet op de parkeerplaats.Ik kan zo de motor naar binnen rijden, verwarmd of gekoeld sleutelen. Mijn buren willen niet meer met mij praten... geen idee waarom? Ik betaal gewoon de wegenbelasting en verzekering :+
Ja maar het helpt ook niet dat je crystal meth kookt in die camper tussen de onderhoudsbeurten door.
 
Ik heb gewoon een ouwe camper gekocht, deze leeggesloopt op t aanrecht na. Deze bij mijn buren voor de deur gezet op de parkeerplaats.Ik kan zo de motor naar binnen rijden, verwarmd of gekoeld sleutelen. Mijn buren willen niet meer met mij praten... geen idee waarom? Ik betaal gewoon de wegenbelasting en verzekering :+
Flauwe buren .
 
Bij 44PAINFBAT op Havelte hebben ze altijd zo'n sleutelclub gehad. Daar kan je ieder vrij uurtje aan je motor sleutelen, binnen...
 
Meestal levert het nog een gezellig praatje met een buur op
 
Ik sleutel nog steeds met regelmaat op straat.

Tip: neem een stuk (dun) MDF, karton of zeil en rij de auto of motor daarop voor je begint. Vlekken van vloeistoffen zijn anders erg moeilijk te voorkomen, je draait een olieplug los en..... waar laat je dat olie-ding dan? Bij de service van een rally is een vloeistofdicht zeil zelfs verplicht.

Rally_service_team-630x315.jpg


Aan mijn motoren sleutel ik bij voorkeur in mijn eigen schuurtje en als ik iets groots aan de auto moet doen, is er altijd wel een brug ergens te huur/leen.


Toen ik nog regelmatig aan brommers prutste (vooral het opvoeren, uiteraard) deed ik dat op de stoep voor de flat waar ik toen woonde. Dat was makkelijk, ik had zelfs 220 met een verlengsnoer over het balkon. Wat dan wel vervelend is, is dat je niet halverwege kan zeggen: "even naar de winkel voor een vers M6 boutje", want er ligt een voertuig in stukken op de stoep en kleine schoffies zijn reuze nieuwsgierig waarom die brommer weer uit elkaar moet. Bij de flat (1970~1980) hadden we zelfs een sleutelclubje van een tiental jongeren die gezellig mee sleutelden als ik bezig was. En ik heb een paar jaar terug de auto wel eens drie weken op pootjes moeten laten staan omdat de veren van dat inmiddels zeldzame model niet een-twee-drie leverbaar waren. Nu heb ik een dertig in een dozijn bolide, iedere kruidenier verkoopt onderdelen voor dat ding.

Op straat sleutelen kan. Let op vlekken op straat, het gereedschap en de veiligheid. En, nieuwsgierige kleine aapjes willen ook wel eens een willekeurig boutje losdraaien als jij net niet kijkt. Ook zijn die kleine (en soms ook grote) apen net eksters, zo'n glimmend dopje van jouw peperdure set is werkelijk onweerstaanbaar.

Daarnaast, reken er maar op dat enkele buren nooit meer grote vrienden gaan worden. Waar ik nu woon is een buurman ook wat vaker aan het sleutelen geslagen en eerlijk gezegd denk ik niet dat wij echt populair zijn bij de obligate boomknuffelaars in de buurt.
Sommigen hebben zelfs de bekende begroeting van "mogguh" al vervangen door "is ie nu weer stuk", een begroeting waarvoor zelfs de geliefde geranium even in de steek gelaten wordt.
 
ip: neem een stuk (dun) MDF, karton of zeil en rij de auto of motor daarop voor je begint. Vlekken van vloeistoffen zijn anders erg moeilijk te voorkomen, je draait een olieplug los en..... waar laat je dat olie-ding dan? Bij de service van een rally is een vloeistofdicht zeil zelfs verplicht.

Goeie tip, ik gebruik zelf een droogloopmat van de action. 5 euro ofzo en doet het voor mij prima (in mijn schuurtje)
 
Dat is lokaal (per gemeente) verschillend, het staat eventueel in de Algemene Plaatselijke Verordeningen . Bij rally's gebruikt men vaak een plastic bouwzeil, maar dat is vooral omdat er wel eens een auto met bijvoorbeeld een gebarsten versnellingsbak binnenkomt. Voor die paar druppels van een normaal uitgevoerde oliewissel is een stuk karton wel afdoende. Ik heb in ieder geval altijd alleen positief commentaar gekregen op mijn stukken karton.

Wat wel even een dingetje is: na een aantal keer gebruiken wil je het karton naar de stort brengen. Hoort het dan bij het papier, klein chemisch afval of ander grof vuil? De dienstdoende ambtenaren ter plaatse denken er iedere keer weer anders over, zelfs een stuk MDF waar benzine op was gelekt moest ik bij "het overige afval" dumpen.


En wat is precies "minimaal regulier onderhoud"?
Ik kan mezelf voorstellen dat je met een Suzuki Savage het vervangen van de nokkenasketting (iedere 30.000 km) regulier onderhoud noemt.
Bovendien is meer dan klein onderhoud geen aanrader, voor je het weet zijn jouw dure onderdelen of gereedschappen speelobjecten van Japie van de hoek. Of zit er wat zand in de motorolie.
 
Gewoon je eigen ding doen en netjes nadien opruimen..

Commentaar heb je altijd, positief danwel negatief....kom je op alle vlakken voor de rest van je leven tegen.

Eigenlijk zie ik nooit iemand hier aan straat sleutelen behalve een andere buurman verderop in met een oude bmw. Zelfs auto’s niet schoonmaken wat ik wel op mijn oprit af en toe doe....ff afnemen/velgen/ruiten/stofzuigen.

Mensen die sleutelen op straat zijn een uitstervende ras....
 
Als je er maar voor zorgt dat je niet genaaid wordt door een lokale droeftoeter die dat gesleutel niet op prijs stelt. Zo ken ik iemand die 2 motoren had staan: Geschorste sloper onder een zeil en de gebruiksmotor er naast. Een buurtbewoner heeft een keer dat zeil verplaatst naar de gebruiksmotor en toen getipt. 2 weken later kreeg hij de beroemde dubbele prent voor onverzekerd én geschorst voertuig op de openbare weg.
 
Als je er maar voor zorgt dat je niet genaaid wordt door een lokale droeftoeter die dat gesleutel niet op prijs stelt. Zo ken ik iemand die 2 motoren had staan: Geschorste sloper onder een zeil en de gebruiksmotor er naast. Een buurtbewoner heeft een keer dat zeil verplaatst naar de gebruiksmotor en toen getipt. 2 weken later kreeg hij de beroemde dubbele prent voor onverzekerd én geschorst voertuig op de openbare weg.

dat is wel echt een vieze naaistreek :(
 
Ik heb ook nooit gemerkt dat er echt op het sleutelverbod gehandhaafd wordt. De boel netjes achterlaten weerkt sowieso in je vordeel, en een praatje met de buren begonnen met "staat-ie in de weg, kan wel effe opzij hoor" werkt ook openend. :)
 
Gelukkig nooit commentaar gehad, behalve: moet je alweer sleutelen......Maarja, zulke mensen hebben nooit gehoord van een ketting spannen of ff nalopen.
 
Ik heb ook jaren op de stoep/parkeervak gesleuteld, al hoewel ik me voor kan stellen dat niet iedereen het even tof vond nooit problemen mee gehad en altijd veel aanspraak tijdens het hobbyen zelf! Het zijspan stond ook geparkeerd in dat vak dus hinderde verder ook niemand op de stoep oid. (En er waren genoeg parkeervakken bij ons in de straat dus dat was ook geen reden tot frustraties :P )
 
dat is wel echt een vieze naaistreek :(
Ja kan gewoon echt niet, naaierij eerste klas. Maar het probleem begon toen die uitkeringtrekkende 48 jarige kettingrokende obesitas tokkie op hoge poten kwam vertellen "dat dat hier echt niet ken", terwijl mijn maat echt wel heel discreet en netjes stond te sleutelen daar. Helaas kan hij dan ook redelijk fel uit de hoek komen, dus gelijk kwaad bloed gezet en dan zet je zo'n peanutbrain aan het denken heh.
 
Dat is gewoon rot..
Ik sleutel vaak buiten in m'n tuin. Met mooi weer zet ik de hefbrug vaak buiten.
Er loopt nogal wat volk langs en veel nieuwschierige mensen, vaak ouderen die om een babbel verlegen zitten en opvallend veel die vroeger ook jawa hebben gereden.

Ehm, ik heb recent ondervonden dat obesitas mensen een erg slecht evenwicht hebben.. misschien kan je maat daar wat mee.. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan