Sleutelen in de woonwijk

Klopt ! En ja, mis dat ook wel.
Veel te veel gereguleerd nu..

* snif *

Aan de andere kant.. internet-loos moest je 3 slopen af, hopelijk dat de goeie sloper er stond, hopelijk
dat het onderdeel nog er op zat.. én nog bruikbaar was..
Dag zoet voor een "dingentje"..

nu kost het onderdeel nummer zoeken meer tijd als het bestellen.
 
Dat klopt idd.
Je klom in een auto voor bijv een andere start-motor.
Hé, dat is mooi.....Dit is het luxe type. Dan was er altijd wel iets af te schroeven om je eigen auto te upgraden!
Dat is waar! Ik ben weleens op de sloop geweest, ergens in '86 voor een paar onderdelen voor m'n R5GTL die ik toen had.
Er stond echter een R5 Alpine, met allerlei mooie onderdelen erop...
Ik kwam dus thuis met een volledig interieur, inclusief stoelen, achterbank, deurbekleding en 4 Alpine velgen, terwijl ik eigenlijk alleen voor een radiateur en een dynamo kwam.. Die ook meegenomen natuurlijk.
Gouden tijden waren dat!
 
In het verleden kwam ik wel op een autosloop waar dat idd zo ging.

De olie-plug werd losgedraaid en de olie liep zo tussen de blubber.......... :X
Benzinetank werd met een flinke schroevendraaier een gat ingeslagen.
Met een trechter werd dan de rest-benzine opgevangen waar de slopers dan zelf weer een stuk mee konden gaan rijden.
Bij de sanering hebben ze flink wat kuubs zand weg moeten graven.

Sloperijen in die tijd was sowieso gevaarlijk.
Bij vraag heb je nog dit of dat onderdeel....? Altijd antwoord: Kijk zelf maar. Bovenop ligt nog wel een auto die jij zoekt.
Auto's waren soms tot 5-6 hoog opgestapeld.
Dan zelf een onderdeel verwijderen 5 hoog op zo'n stapel die soms wankelde, was niet altijd prettig!!
Gelukkig nooit iets gebeurd!!!

Toen ik nog een klein kereltje was hadden we ook een sloperij in de buurt, de perfecte speelplaats, ik werd er soms wel 2 keer op een dag afgetrapt ;)
Daar stonden de auto's ook opelkaar gestapeld, 3 hoog denk ik, en vele auto's startten ook nog!
 
Jammer, dat we niet zo'n motor-sloop hebben in NL als in het filmpje..................;(
Wrs gewoon erheen gaan, terrein oplopen en zelf gaan zoeken.

Het zal daar wrs net zo zijn als vroeger op de NL(auto)-sloperijen. Helaas door de milieu-freaks allemaal de nek omgedraaid.
Geen gezeik toen in die tijd. Vaak was het: Kijk zelf maar even of er wat ligt. Tegenwoordig ligt veel spul al gedemonteerd in het magazijn.
Voordeel is dan wel dat je na een belletje of via internet al kan weten of een onderdeel er ook werkelijk is.
In het verleden moest ik wel eens een rondje maken langs meerdere sloperijen om te vinden wat ik nodig had.
Als het onderdeel er al is, weet je via internet ook gelijk de bbh prijs.
 
Ik heb bij die sloperij, wel via Internet 2 spatborden voor m'n Z650's gekocht. Het is daar inderdaad normaal om zelf te gaan zoeken, en met je onderdelen naar de balie te gaan, al hebben ze ook veel in die hallen opgeslagen liggen. Aardige gasten daar iig.
Als ik in de buurt zou wonen kwam ik er wrs iedere dag. :)

Vroeger kwam ik veel bij Piet Kruis in Arkel, dat was op kleinere schaal, maar daar kon je ook leuke onderdelen scoren. Helaas bestaat het niet meer..
 
Ik vind het wel makkelijker als het al voor mij getest en gedemonteerd is. Wij komen met de familie al jaren bij Roukama in de kop van Noord-Holland. Inmiddels al e.e.a. besteld dat gewoon voor een paar euro verpakt en thuis gezonden wordt. Dat is goedkoper dan de brandstof er naartoe. :)
 
Jammer, dat we niet zo'n motor-sloop hebben in NL als in het filmpje..................;(
Wrs gewoon erheen gaan, terrein oplopen en zelf gaan zoeken.

Het zal daar wrs net zo zijn als vroeger op de NL(auto)-sloperijen. Helaas door de milieu-freaks allemaal de nek omgedraaid.
Geen gezeik toen in die tijd. Vaak was het: Kijk zelf maar even of er wat ligt. Tegenwoordig ligt veel spul al gedemonteerd in het magazijn.
Voordeel is dan wel dat je na een belletje of via internet al kan weten of een onderdeel er ook werkelijk is.
In het verleden moest ik wel eens een rondje maken langs meerdere sloperijen om te vinden wat ik nodig had.
Als het onderdeel er al is, weet je via internet ook gelijk de bbh prijs.
Mentaliteitsverandering, niet eens zo zeer milieu. Athans, dat is wat de eigenaar van een lokale (ex) sloop mij vertelde:
- Klant klimt op eigen risico ergens op en breekt zijn poot. Vroeger was het "beter uut je doppen kiek'n jongen" , nu krijg je een letselschade advocaat op je dak.
- Mensen slopen een compleet lederen interieur om bij een handremkabel te komen.
- Alles van waarde wordt gejat, want "goed vertrouwen" is iets van de jaren 90, dus zakken vol relais en dan een gebruikte accu afrekenen.
- Iedereen vind alles te duur en zwaait met Ali screenshots
- In de nacht heb je een klein leger nodig om te voorkomen dat mensen (zelfs door tunnels te graven, geen grap) de voorraad katalysatoren plunderen
 
Check het lokale APV maar eens, hier in de gemeente mag je een camper niet langer dan 3 dagen ergens neerzetten (ook niet op je eigen oprit).

Mijn buurman heeft dat ding al dik 2,5 jaar op zijn oprit staan en mij boeit het weinig, maar ik ben benieuwd of er nog een keer een BOA wakker schrikt en het feest dan is afgelopen...

Ik heb het al eens gevraagd, maar zou je hier het stukje van de APV van jouw woonplaats neer kunnen zetten waar dat van de campers in staat?
Ik ben heel beniewd hoe dat precies beschreven staat en hoe bepaald wordt wanneer iets een camper is en wanneer niet
 
Ik heb het al eens gevraagd, maar zou je hier het stukje van de APV van jouw woonplaats neer kunnen zetten waar dat van de campers in staat?
Ik ben heel beniewd hoe dat precies beschreven staat en hoe bepaald wordt wanneer iets een camper is en wanneer niet

Ik had jouw eerdere reactie gelezen maar ben helemaal vergeten om er even op terug te komen, sorry!

Ik heb net even gegoogled maar mijn informatie klopt niet zie ik: je mag een camper/caravan/vouwwagen inderdaad maar 3 dagen achter elkaar ergens neerzetten, maar dat geldt voor de openbare weg en er wordt niks gezegd over het parkeren op eigen terrein/oprit.
 
maakt niet uit, heb er geen haast mee het is gewoon uit interesse.
Inmiddels via google op een paar andere APV's gestuit waarbij het dus wel verboden is om een caravan of camper in het zicht te hebben op je eigen grond.
Ik vind het vreemd dat zoiets verboden kan zijn, maar goed zelf heb ik er geen last van (plaats genoeg achter het huis) dus het is niet heel belangrijk voor mij
 
Heb ook de ervaring dat men steeds moeilijker gaat doen over op straat sleutelen.
Heb een grote schuur maar met een smalle deur ,dus motor past niet door de deur daardoor nog wel eens op straat aan het poetsen , sleutelen.
Als ik een grote klus eraan moet doen kan ik gelukkig bij mijn ouders terecht , deze hebben een garage waar gelukkig hun auto nooit in staat.
En dit is tevens een winter , slecht weer stalling.
 
Heb ook de ervaring dat men steeds moeilijker gaat doen over op straat sleutelen.
Heb een grote schuur maar met een smalle deur ,dus motor past niet door de deur daardoor nog wel eens op straat aan het poetsen , sleutelen.
Als ik een grote klus eraan moet doen kan ik gelukkig bij mijn ouders terecht , deze hebben een garage waar gelukkig hun auto nooit in staat.
En dit is tevens een winter , slecht weer stalling.
De altijd ongestelde social media generatie heeft 1 ding gemeen: Mekkeren om ALLES.
 
Vroeger , ja ik weet het ben al 52 jaar oud😕.
Toen kon je nog gewoon op straat sleutelen , en kwam de buurman nog een praatje maken .
En de beste man wilde je ook nog helpen .
Maar nu weten de meeste geeneens meer hoe je goeden dag moet zeggen ...
 
Of wat je met een steeksleutel oid kan doen. Maar als hun fiets oid stukgaat weten ze je te vinden..lol
 
Probleem lost zich vanzelf wel op; ouderen die sleutelen sterven uit en de huidige jeugd kan niet meer zelf sleutelen en brengt het gewoon weg....

Nogal ongenuanceerd maar tendens is dat het verdwijnt....gisteren nog geconstateerd nav de ketting smeren en spannen op de oprit...en een rammelende ketting van mijn duc, was de droge koppeling maar dat kun je ze kwalijk nemen... .._O-
 
Of wat je met een steeksleutel oid kan doen. Maar als hun fiets oid stukgaat weten ze je te vinden..lol

Bij mijn vriendengroep is het anders, maar bij die van mijn broertje (die zijn rond de 21) die weten nog niet eens hoe je een zadel verstelt. Ik zal niet zeggen dat ik nou een technisch onderlegd wonder ben, maar handen vuil maken vindt ik niet erg om het "lompe domme" werk te doen.
 
Vieze handen door het sleutelen is ook zo'n dingetje.. willen ze niet meer want... tja waarom eigelijk niet.. geen idee.
Maatschappelijk niet meer aanvaardbaar?
 
Met de motor nog nooit onderweg iets gehad
Maar voordat ik mn garage had gewoon kapotte schokdemper van een vriend vervangen langs de weg of een oliekoeler monteren op het speeltje, niets aan het handje :Y

10277504_721922791178562_6277510695987007443_n.jpg

458779_347025172034402_1902196304_o.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan