Sleutelen in de woonwijk

Jammer, dat we niet zo'n motor-sloop hebben in NL als in het filmpje..................;(
Wrs gewoon erheen gaan, terrein oplopen en zelf gaan zoeken.

Het zal daar wrs net zo zijn als vroeger op de NL(auto)-sloperijen. Helaas door de milieu-freaks allemaal de nek omgedraaid.
Geen gezeik toen in die tijd. Vaak was het: Kijk zelf maar even of er wat ligt. Tegenwoordig ligt veel spul al gedemonteerd in het magazijn.
Voordeel is dan wel dat je na een belletje of via internet al kan weten of een onderdeel er ook werkelijk is.
In het verleden moest ik wel eens een rondje maken langs meerdere sloperijen om te vinden wat ik nodig had.
Als het onderdeel er al is, weet je via internet ook gelijk de bbh prijs.

Zo'n auto sloperij ken ik nog. Sommige grotere onderdelen worden wel gedemonteerd. Maar anders is het gewoon, type auto, "2de rij ergens in het midden staan er een paar, kijk maar wat er nog op zit". Zelf eraf schroeven, het door medewerkers laten betaal je meer voor het onderdeel.
Soms geluk, soms pech. Dan is als ze exact weten wat ze hebben liggen wel handiger ja.

Lijkt me een prima handel voor ze, aangezien ze sloop auto's voor zo'n €100 aan nemen.

Mentaliteitsverandering, niet eens zo zeer milieu. Athans, dat is wat de eigenaar van een lokale (ex) sloop mij vertelde:
- Klant klimt op eigen risico ergens op en breekt zijn poot. Vroeger was het "beter uut je doppen kiek'n jongen" , nu krijg je een letselschade advocaat op je dak.
- Mensen slopen een compleet lederen interieur om bij een handremkabel te komen.
- Alles van waarde wordt gejat, want "goed vertrouwen" is iets van de jaren 90, dus zakken vol relais en dan een gebruikte accu afrekenen.
...

Dorp nabij Utrecht, daar is die "oude" mentaliteit gewoon nog.
 
ik ben er wel achter dat je je nagels beter schoon krijgt door je haar grondig te wassen dan door met een nagelborsteltje te gaan staan kloten


Ik heb een tijdje in een slagerij gewerkt en kan je vertellen dat het draaien van gehakt ook subliem werkt :YO-)

Huzarensalade maken werkt ook geweldig. Wel zorgen dat je geen pleisters meer draagt. O-)
(Ik ken een chefkok die een hele (bruilofts-)avond in angst heeft doorgebracht omdat hij niet wist waar hij zij pleister kwijt was geraakt; in een buffet voor een kleine 150 man ... aan het eind van de avond was het de bedrijfsleider die een hapje huzarensalade nam en toen die pleister weer uitspuugde _O-)

En haar ? Dat draag ik al een paar jaar niet meer ... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan