Sleutelen in je huiskamer

Ik heb een goede vriend van mij een keer zijn motor op zijn balkon (van een flatje, eerste verdieping) zien takelen met een touw en katrol. Via het balkon van de bovenbuurman. Puur zo dat hij in de winter door kon beunen. Was ook nog eens een studentenkamer dus de hele winter gedaan met een motor zo ongeveer in zijn bed. Sindsdien kijk ik nergens meer van op. Natuurlijk kan je sleutelen in je woonkamer!
 
Ik pak mijn kans als vrouwlief een paar dagen weg is om een tank te ontroesten..

IMG-20191012-WA0004.jpeg


Wel de sporen uitwissen....

IMG-20191012-WA0015.jpeg
 
Ik heb een goede vriend van mij een keer zijn motor op zijn balkon (van een flatje, eerste verdieping) zien takelen met een touw en katrol. Via het balkon van de bovenbuurman. Puur zo dat hij in de winter door kon beunen. Was ook nog eens een studentenkamer dus de hele winter gedaan met een motor zo ongeveer in zijn bed. Sindsdien kijk ik nergens meer van op. Natuurlijk kan je sleutelen in je woonkamer!

Ook fan van het Joe Bar Team?

81752943-vernayaz-martigny-zwitserland-buitenkant-van-caf%C3%A9-joe-bar-team.jpg
 
Ik spuit nooit meer iets in een gesloten ruimte. Alle losse verf deeltjes dwarrelen allemaal door de lucht op de grond en op spullen. Heb 4x de hele garage moeten dwijlen totdat alle zwarte verf weg was van de grond.

Niet te spreken over wat allemaal in de ruimte stond.

Voor zoiets is de garage toch?
Ik zou er niet eens aan denken om de garage te dweilen. Ik veeg hem af en toe, wat er dan mee komt gaat mee en de rest blijft liggen/zitten. Slijt er wel weer af. (Of niet)
 
Voor zoiets is de garage toch?
Ik zou er niet eens aan denken om de garage te dweilen. Ik veeg hem af en toe, wat er dan mee komt gaat mee en de rest blijft liggen/zitten. Slijt er wel weer af. (Of niet)

Je had de garage moeten zien.

Als jij het leuk vind om 1 zwartte waas over de vloer, gereedschap, motoren en onderdelen te hebben, dit aan de schoenen blijft plakken en je daar zo mee door het huis heen loopt, be my guest. ;)


P.s. een opgeruimde nette garage geeft ook een goed en rustig gevoel! (buiten dat het nu weer een grote rotzooi is maar dat is het punt nu even niet :P). Daarbij hoef je ook niet altijd naar gereedschap te zoeken die overal en nergens ligt als je het goed opruimt / bijhoud.
 
Laatst bewerkt:
Sleutelen in de woonkamer zie ik op zich niet als een probleem.
Echter ben ik (extreem?) gevoelig voor verkeerde luchtjes van benzine en nog erger van thinner.
Zelfs in Athene met veel smog kreeg ik koppijn. Ook een paar uurtjes rijden op een binnen-kartbaan eindigde voor mij niet prettig.

Gelukkig heb ik een prima garage voor het sleutelwerk.
Motorbrug en gereedschap aan het wandrek zo voor het grijpen.
Alleen klein spuitbus-spuitwerk binnen, maar iets groter gewoon buiten.
Bij proefdraaien alle deuren van de garage open. Daarna eerst koffie drinken. Kan 't effe luchten.

Al met al moet het wel kunnen, maar ikzelf doe het liever toch niet.
 
Je had de garage moeten zien.

Als jij het leuk vind om 1 zwartte waas over de vloer, gereedschap, motoren en onderdelen te hebben, dit aan de schoenen blijft plakken en je daar zo mee door het huis heen loopt, be my guest. ;)


P.s. een opgeruimde nette garage geeft ook een goed en rustig gevoel! (buiten dat het nu weer een grote rotzooi is maar dat is het punt nu even niet :P). Daarbij hoef je ook niet altijd naar gereedschap te zoeken die overal en nergens ligt als je het goed opruimt / bijhoud.

leuk is niet het juiste woord, maar het is gewoon zo. Ik vind het niet zo erg dat ik er iets aan moet doen.
Mijn garagevloer is verschillende kleuren van de verf. Waar ik veel loop is het weer weggesleten.
Als ik iets ga spuiten staan er geen motoren of auto's in de garage. Kleine moeite om die buiten te zetten.
Gereedschap wat een kleurtje krijgt vind ik niet zo'n probleem, ook dat slijt er af (of niet)
Met mijn werkschoenen loop ik sowieso niet door het huis, scheelt over het algemeen best wel wat in poetsen in huis.

Ik ruim op het eind van de dag altijd al het gereedschap op maar dat staat los van de kleur van de vloer vind ik.
 
Voor het klussen aan de oldtimer heb ik de schuur gekregen. En zoals mean-machine zei, wil ook ik die dampen en geur sowieso niet in huis. Daarnaast lijkt mij olie in combinatie met een natuurstenen vloer ook niet ideaal. En gezien de schuur aanpandig is, is deze warm zat en met een oud stereotje een fijne klusruimte.

Desalniettemin op het moment dat ik voorstelde dat wanneer hij ooit een keer af is, hij vast wel tijdens de wintermaanden in de woonkamer mag staan, kreeg ik een hele duidelijke :N .
 
Voor het klussen aan de oldtimer heb ik de schuur gekregen. En zoals mean-machine zei, wil ook ik die dampen en geur sowieso niet in huis. Daarnaast lijkt mij olie in combinatie met een natuurstenen vloer ook niet ideaal. En gezien de schuur aanpandig is, is deze warm zat en met een oud stereotje een fijne klusruimte.

Desalniettemin op het moment dat ik voorstelde dat wanneer hij ooit een keer af is, hij vast wel tijdens de wintermaanden in de woonkamer mag staan, kreeg ik een hele duidelijke
:N .

Waarom zou je je motor binnen in je woonkamer zetten als je ook een warm zatte schuur hebt naast je huis. :+
 
2015-02-21 17.53.16.jpg


Volstrekt normaalste zaak in de wereld, het kan wel helpen als je single bent ;)

Ik laat de tank wel buiten en de accu gaat er ook uit, daarna is het geheel inert genoeg in mijn ogen.

db
 
Wa's dat nou weer voor opmerking? @ rob als 't even niet lekker gaat spui via PB gerust naar mij..
Neuh, niks negatiefs. Meer een opmerking uit het nachttopic waarvan ik dacht dat Marsian meer van vrouwen houdt dan van mannen. Voor mij meer de wetenschap of iemand meer om Yamaha's geeft dan om Kawasaki's: Het maakt me niet uit.
 
Ik ben heel aaibaar en vooral knuffelbaar... Ik moet zeggen dat ik na in één keer de hele serie F.R.I.E.N.D.S uit gekeken te hebben toch wel positief beinvloed ben en er komt hier niemand meer binnen of gaat de deur uit zonder HUG... We zijn allemaal mensen en we moeten allemaal van mekaar houden
 
Neuh, niks negatiefs. Meer een opmerking uit het nachttopic waarvan ik dacht dat Marsian meer van vrouwen houdt dan van mannen. Voor mij meer de wetenschap of iemand meer om Yamaha's geeft dan om Kawasaki's: Het maakt me niet uit.
Bij deze bevestigd: Mannen :Y


Ben nu wel benieuwd waar in het nachttopic ik jouw op een dwaalspoor heb gezet? Naja, hebben we 'snachts weer iets om over te kletsen.
 
Bij deze bevestigd: Mannen :Y


Ben nu wel benieuwd waar in het nachttopic ik jouw op een dwaalspoor heb gezet? Naja, hebben we 'snachts weer iets om over te kletsen.
het kan zijn dat Sassette me op een dwaalspoor heeft gezet en dat ik jullie even door elkaar gedobbeld heb :P :Y

Als we zo door gaan zitten we ineens allemaal bij SBS6 :} *O*-O--O-;(
 
Hallo,

Ik heb vandaag een zzr1100 gekocht met een lekke cilinderkop. Nu wil ik deze ff repareren (nieuwe koppakking), maar ik heb geen sleutelruimte meer daar ik sinds kort op mezelf woon. NU ben ik van plan om dit in de huiskamer te gaan doen. Wie o wie heeft hier ervaring mee? Mag dit van de woningbouwcorporatie? ik ben vrijgezel dus het maakt mij persoonlijk niksuit dat het een beetje olieachtig wordt. misschien nog leuke foto's van huiskamers die omgetoverd zijn tot semiprofessionele werkplaats? :+
mag niet ivm brandgevaar (benzine) en mogelijk stank.
als men niet er van weet en jij let goed op er niks fout kan gaan, zal het goed komen.
ooit vroeger heb ik gewoon op de gang in studenten-flatgebouw aan de brommer lopen sleutelen en regelmatig flinke benzine dampen ontwikkeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan