sleutelmotor

.

Wat zou nog meer een goed alternatief zijn voor de TS ?
 
Laatst bewerkt:
hehehe are you tokking about me O-)

dacht je van een XS400?? http://link.marktplaats.nl/357924831

of CB500 http://link.marktplaats.nl/357622433

Xs400 is wel een goede! (zolang het niet de DOHC is, die zijn leluk :+ )

Overigens heeft die xs versleten koppelingsplaten/versleten koppelings veren....
 
Laatst bewerkt:
Cult-bike :}

Hiervan vallen er helaas nogal eens wat ten prooi aan de slijptol (soms ook schitterende originele exemplaren :X)

De mijne valt daar miss. ook nog ten prooi aan, maar vooral omdat het subframe toch al kapot is aan 1 kant.....

Maar eerst een uitgebreide blokrevisie :)
 
Laatst bewerkt:
Karakter,hmmm lekker belangrijk,als je karakter wil neem dan wat Europees of
Amerikaans,Jappen hebben geen karakter,hooguit de 2takten,zoals bv de RD,s,GT,s,KH,s,en de wankel Suzuki RE5,en sommige 1 , 2 cylinders,de rest
is allemaal massa productie en niks bijzonders.
 
Laatst bewerkt:
hey,
allemaal alweer bedankt voor de reacties...
de gs is inderdaad een goede optie,
en goed betaalbaar.
vooral helaas in nederland...
in belgie zijn ze dan weer stukje duurder heb ik de indruk (check marktplaats en speurders.nl...)
ik heb echter beetje angst om de motor in te voeren naar belgie.
dus kijk nog eventjes rond.
amaar anders tsja dan wordt het maar wat knoeien met papierwerk...

is de gs 550 wat goed te doen?

greetz
 
moet je maar eens mailtje sturen naar omer of mij, hebben ondertussen allebei door hoe het invoeren in elkaar zit
en kan je zeggen dat het niet snel zal gaan
reken maar om meer dan 3 maand
 
Karakter,hmmm lekker belangrijk,als je karakter wil neem dan wat Europees of
Amerikaans,Jappen hebben geen karakter,hooguit de 2takten,zoals bv de RD,s,GT,s,KH,s,en de wankel Suzuki RE5,en sommige 1 , 2 cylinders,de rest
is allemaal massa productie en niks bijzonders.

Of iets karakter heeft is toch wel wezenlijk anders dan of iets bijzonder of zeldzaam is.
Daarnaast heeft TS een klein budget, dus een HD of Norton is kansloos.
 
Heb ook altijd gelezen dat de GS motorisch bijna onverwoestbaar is de 750 in ieder geval.
De eerste 750 GS staat ook bekend om z'n saaie uitvoering.
 
Of iets karakter heeft is toch wel wezenlijk anders dan of iets bijzonder of zeldzaam is.
Daarnaast heeft TS een klein budget, dus een HD of Norton is kansloos.

Bijzonder of zeldzaam wil ook niet zeggen dat het karakter heeft,het heeft meer te
maken met wat voor gevoel je bij een bepaalde motor krijgt of ervaard,maar dat is
ook persoonlijk,een Honda 750 viercylinder maakt bij mij geen warme gevoelens los,
ondanks dat ik er zelf een aantal gehad heb,prima motorfietsen maar niks bijzonders,
Een Ducati doet dat wel,die heb ik ook gehad,maar weggedaan omdat ie onbetrouwbaar
was,maar blijf het een motor met karakter vinden.
 
nu ben ik gek op de honda cb van de jaren 70. (vooral met 4 uitlaten, of 1 dikke)
maar welke motoren bestaan er verder nog die deze look hebben? en makkelijk aan te sleutelen is kwa onderdelen en dergelijke?

TS zoekt iets in deze richting..
 
Om even op m'n eigen toeter te blazen: wat dacht je van een Honda XBR 500? Voor +- €1000 staan er enkele exemplaren in Nederland te koop. Het is een makkelijk te onderhouden en betrouwbare 1 cilinder met genoeg vermogen.

full
 
als ik voor het invoeren werkelijk 3 maand moet rekenen ga ik toch nog in Belgie blijven zoeken eventjes,
het invoeren schrikt me echt af en zoals eerder al gezegd, over 6 maanden begin ik aan het huis dus dan zal de moto tegen dat hij ingevoerd is alweer opzij gezet moeten worden...

die honda cx vind ik al wel iets hebben.
 
en anders heb ik een mooie CX500 te koop voor je, motor kan je zo opstappen en op wegrijden, alles doet het, je krijgt er een complete onderhoudshistorie en een werkplaatshandboek bij, wat wil je nog meer, en dat voor 450 euro!!!:
Super Honda CX500 voor super prijs!!!

Leuke motor een CX,een ondergewaardeerde fiets ,model is niet echt mooi,
maar rijd prima,en is ook nog eens snel voor een 500 twin uit die tijd.
 
Laatst bewerkt:
Leuke motor een CX,een ondergewaardeerde fiets ,model is niet echt mooi,
maar rijd prima,en is ook nog eens snel voor een 500 twin uit die tijd.

je slaat de spijker op zijn kop, voor zijn 50pk best rap!
en cardan lekker onderhoudsvrij. En voor dit bedrag kan je nog lekker klooien met een andere kont/stuur, enz. en dan is hij wel erg mooi te maken!
@man with helmet: als je interesse hebt, stuur maar een PB, komen we vast wel uit ;)
 
je slaat de spijker op zijn kop, voor zijn 50pk best rap!
en cardan lekker onderhoudsvrij. En voor dit bedrag kan je nog lekker klooien met een andere kont/stuur, enz. en dan is hij wel erg mooi te maken!
@man with helmet: als je interesse hebt, stuur maar een PB, komen we vast wel uit ;)
Er is ooit een Honda dirttrack motor gemaakt met een CX blok,
CXDirtRacer.jpg
 
idd, blok is ook dwars geplaatst, zo ken ik er nog eentje, met compleet alu frame en ketting erop gebouwd.
moet je eens op de CX500 site kijken bij showroom en dan specials, daar staan veel verschillende soorten (trikes, caferacers, streetfighters, enz.)
coole basis een CX, kan je echt elke kant mee op (jaja verkooppraat :D ...)
 
kan een suzuki gs550 --> 1980 kopen en ruim binnen budget
of een kawasaki z650 --> juistkes op 't rondje van mn budget
alletwee klaar om mee de baan op te gaan.
twijfel dus nog wat,
op wat moet ik letten bij deze fietsen?
kan het dat van de gs makkelijker stukken te vinden zijn?
greetz
 
kan een suzuki gs550 --> 1980 kopen en ruim binnen budget
of een kawasaki z650 --> juistkes op 't rondje van mn budget
alletwee klaar om mee de baan op te gaan.
twijfel dus nog wat,
op wat moet ik letten bij deze fietsen?
kan het dat van de gs makkelijker stukken te vinden zijn?
greetz
Ik zou niet op het randje van je budget gaan zitten als je nog wat wilt sleutelen, want je gaat uiteindelijk wel wat gereedschap en wat onderdelen nodig hebben. Dat hoeft natuurlijk niet de wereld te kosten, maar toch iets om in het achterhoofd te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan