sleutelmotor

30 jun 2010
138
0
antwerpen
hey,
ik rijdt nu al een tijdje rond met de bmw,
geweldige motor maar ik durf er niet aan te sleutelen en prutsen.
ik heb wel wat ervaring met het sleutelen aan brommertjes (kreidler, batavus, zundapp, vespa, hercules, garelli, ...)
nu wil ik een 2e motor bijkopen en een handboek zoeken en mij er eens rustig aanzetten, beetje rondrijden en dan verderdoen...

nu ben ik gek op de honda cb van de jaren 70. (vooral met 4 uitlaten, of 1 dikke)
maar welke motoren bestaan er verder nog die deze look hebben? en makkelijk aan te sleutelen is kwa onderdelen en dergelijke?

dan kan ik hier ook naar op zoek gaan en zo misschien wel iets mooi vinden...
ik vind dat ze soms nl nogal veel vragen voor de honda.

ikzelf ben van belgie en voorlopig zoek ik enkel nog binnen belgie, heb nl geen ervaring met het invoeren van een motor en ben niet geweldig met papierwerk...

greetz
lander
 
Laatst bewerkt:
of zou ik op zoek gaan naar een oude bmw (ook prachtig!!!)
maar iets duurder om zo het bmw sleutelen wat te leren kennen en uiteindelijk aan mn 2 fietsen aan de slag te kunnen gaan?
 
Zou het gewoon bij BMW houden,als er iets simpel in elkaar zit
is het wel zo,n oude BMW,alleen het echte motorblok en versnellingsbak werk kan je
beter aan een specialist overlaten,maar ook de enkel nokkers van Honda uit de jaren 70
zijn redelijk simpel,met name de kleinere modellen,cb400,500,550.
 
hangt er af wat voor cb je zoekt maar vooral wat voor staat!!!
een cb 500 koop je al vanaf 200,- een 750 is iets duurder! wil je een k of een f model?
ik heb nog een cb350 in een zeer nette originele staat gaat voor 2000,- weg!
dus wat wil je uitgeven en in welke staat? voor ieder wat wil
 
hoeveel ik eraan wil geven?
momenteel zeer weinig, omdat ik op punt sta te verhuizen en verbouwen,
maar net om die reden ook in zo goed mogelijke staat.
ik denk dat bmw al uitgesloten kan worden wegens nogal prijzig...
ik zoek iets dat meteen de weg op kan, hoeft niet volledig origineel en hoeft niet uiterlijk perfect te zijn.
ik hoop iets te vinden voor minder dan 500€...
en liefst zelfs nog veel minder ;-)

ik heb wel veel tijd om rond te kijken aangezien ik toch een goed rijdende motor heb.

wel vrees ik dat bijvoorbeeld een 400cc wat licht zou kunnen uitvallen, ik rijdt nu met een 1100 .
natuurlijk verwacht ik niet dat het "brik" evengoed rijdt als de 1100 maar wil er wel vlot mee in het verkeer meekunnen.
ook rijdt ik dagelijks 50km naar mn werk (en 50km terug)
 
Voor zo,n bedrag kan je hooguit een opknapper kopen,maar met een beetje
geluk is daar wel een rijdbaar exemplaar voor te vinden,met name de eind jaren
70 begin 80 motoren.
 
Zo te lezen heb je veel aan tweetaktbrommers gesleuteld, waarom dan geen grote brommer zoals een Suzuki GT750 of een GT500
 
Voor een bedrag onder de 500 ga je hooguit een net aan rijdbaar exemplaar vinden.
Weet je wel zeker dat je nu met een verhuizing en verbouwing voor de boeg wel wilt beginnen aan een sleutel motor?? Denk dat je je tijd hard nodig gaat hebben voor je woning en dan zal een klassieker enkel gaan frustreren.

Zou je niet vastpinnen op een merk, maar gezien je budget zou ik gewoon kijken wat je tegenkomt in de handel. Meeste jaren 70 fietsen zijn redelijk te doen qua sleutel gemak en de meeste onderdelen zijn vrij eenvoudig te krijgen.

Dan nog je vrees voor de 400cc, rijdt zelf op een BMW K1100lt die iets gekieteld is, maar heb voor het werkelijke rijden eigenlijk meer lol met mijn 400tjes. Doe nu 120km per dag op de CB400f met span.
 
hey mensen,
ik weet dat sleutelen en verbouwen moeilijk te combineren gaat zijn.
het gedeelte van verbouwen zal pas in januari van start gaan dus heb nog wel een half jaartje tijd.

ook weet ik dat ik voor dat bedrag een net rijdbaar exemplaar ga kunnen vinden. maar dit is ook een beetje mn bedoeling.

die suzuki gt vind ik ook wel zeer mooi maar degene die ik nu te koop vind zijn nogal prijzig heb ik de indruk.
alvast bedankt voor de tips

lander
 
Ik zou zeggen ; Suzuki GS
Zijn goed betaalbaar (ook de zwaardere types), onderdelen zijn goed te verkrijgen (tegen 'normale' prijzen) en er zit hier op het forum genoeg expertise om eens op terug te kunnen vallen.

Ook weer eens wat anders als altijd maar weer een CeeBee (no offense), waar het halve forum ondertussen op rijd :')
 
Ik zou zeggen ; Suzuki GS
Zijn goed betaalbaar (ook de zwaardere types), onderdelen zijn goed te verkrijgen (tegen 'normale' prijzen) en er zit hier op het forum genoeg expertise om eens op terug te kunnen vallen.

Ook weer eens wat anders als altijd maar weer een CeeBee (no offense), waar het halve forum ondertussen op rijd :')

Niet zo mopperen he jij :( :+ CB's zijn altijd leuk :P
 
Niet zo mopperen he jij :( :+ CB's zijn altijd leuk :P

O-)

CB's zijn zeker wel leuk :Y , d'r komen hier af en toe prachtige exemplaren voorbij (ben ik dan best jaloers op, durf ik best toe te geven)

Maar ik vind de GS-en gewoon ondergewaardeerd, terwijl het helemaal geen slechte fietsen zijn *O*
 
Het zijn helemaal geen slechte fietsen, heb aan de mijne ook goede herinneringen. was een dikke 1100 en die was voor weinig :P
 
Ik zou zeggen ; Suzuki GS
Zijn goed betaalbaar (ook de zwaardere types), onderdelen zijn goed te verkrijgen (tegen 'normale' prijzen) en er zit hier op het forum genoeg expertise om eens op terug te kunnen vallen.

Ook weer eens wat anders als altijd maar weer een CeeBee (no offense), waar het halve forum ondertussen op rijd :')

:^
 
GSen zijn zelfs beter dan een CB, wat de stuureigenschappen
betreft,in de 70er jaren waren het de best sturende motoren onder de Japanse
motoren,maar ook mechanisch zeker niet slechter dan een Honda.
 
Laatst bewerkt:
Karakter:

cb550%20sacco.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan