sleutels koffer kwijt

esther881

Rookie
23 mrt 2009
7
0
Huizen
hallo,

ik ben bezig met koffers te kopen voor mijn diversion alleen is deze meneer de sleutels van de koffers kwijt. (koffers zijn wel open en werken nu met een klink systeem)
het gaat om originele koffers van een yamaha diversion xj 600s uit 1997.
hij heeft wel de serie nummers van de koffers maar niet van de sleutels.

ik koop de koffers toch wel desnoods met een hangslot door de handvatten.
maar kan ik sleutels nabestellen ofzo, of moet ik dan echt de koffers laten uitboren en er nieuwe sloten op laten zetten?

of zijn er nog andere mogelijkheden? |(

full
 
Ik weet dat je destijds voor oa Krauser gewoon nieuwe sloten kon bestellen. Ik weet niet of Yamaha dat ook doet (en wat zoiets zou gaan kosten), misschien kan je proberen te achterhalen wie die koffers feitelijk heeft gemaakt en die mannen aanschrijven?

Overigens zijn het vaak zulke brakke sloten dat het niet al teveel uitmaakt of ze dicht zitten, enige slot wat m.i. wel moet werken is het "bevestigingsslot" zodat de zaak niet opeens op straat ligt.

Succes
 
Ik heb laatst voor 2 van mijn koffers sleutels na laten maken enkel op basis van het slot nummer. Dat ging prima, wel had ik 1 koffer bij me zodat ze eerst één sleuteltje konden maken en testen.

De eerste sleutel was redelijk duur, ik meen een goede 30,-. Elke volgende sleutel (voor het zelfde slot) was dan weer normaal geprijsd. Dat was hier: Welkom bij KovoKs - KovoKs BV | ICT - Cloud - Webdevelopment - Zimbra

Duur geintje al met al, maar het kan wel.
 
Lekker om te weten dat ze zo snel je motor kunnen jatten met een sleutel.
daar had ik het toevallig ook over met die man of hij toevallig ook m'n kentekenbewijs wilde zien oid. hij antwoordde dat het wettelijk niet verplicht is en dat er bij zijn filiaal in amsterdam regelmatig bontkraagjes waren die 'de sleutels kwijt waren'. hij heeft het al eens aan de politie doorgegeven, maar die doet er niets mee
 
Echt super bedankt!
kan teminste wat met deze reacties!
bij de dealers werd alleen maar gezegd dat er niks aan gedaan kon worden of uitgeboord moest worden voor een vermoge!
wel eng trouwens dat je sleutels zomaar kan laten namaken :s.. maar voor mij wel handig :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan