sleutels R1 2003

sweepie

Die hard MF'er
5 mrt 2006
254
0
hallo,

wie weet of een code in de sleutels van een r1 zit? Ik kan een motor kopen zonder sleutels(nee hi is niet gejat) maar kan ik de sloten vervangen en is het dan opgelost of moet ik dan de cdi ook vervangen?

alvast bedankt
 
Kost je gewoon een nieuwe ECU + Sleutel/Slotenset .... en voor 2003 fietsen liggen die helaas niet voor het oprapen in het tweedehands/race circuit.
 
Laatst bewerkt:
kan heel dat beveiligingssyteem niet omzeild worden?

Vraag alleszins eens bij een officiële dealer of ze niet aan de hand van het framenummer nieuwe sleutels kunnen bij bestellen.
Bij Fiat bijvoorbeeld, is dat sinds 2000 ook mogelijk. Bij de oude modellen moet idd het hele startblokkeringssysteem worden vervangen (1000€)
Maar met de meer recente modellen volstaat het chassisnummer van de wagen om een nieuwe sleutel/code aan te vragen (150€)

Misschien is dit tegenwoordig ook wel het geval bij motoren
 
Nieuwe sleutels worden gewoon "blanco" uitgeleverd en dienen doormiddel vande rode sleutel gesynced te worden met de ECU/CDI. Systeem is juist in het leven geroepen om het na diefstal onmogelijk te maken om orginele sleutels te kunnen bestellen zónder daar een hoop onkosten voor te hoeven maken.
 
kan heel dat beveiligingssyteem niet omzeild worden?

Vraag alleszins eens bij een officiële dealer of ze niet aan de hand van het framenummer nieuwe sleutels kunnen bij bestellen.
Bij Fiat bijvoorbeeld, is dat sinds 2000 ook mogelijk. Bij de oude modellen moet idd het hele startblokkeringssysteem worden vervangen (1000€)
Maar met de meer recente modellen volstaat het chassisnummer van de wagen om een nieuwe sleutel/code aan te vragen (150€)

Misschien is dit tegenwoordig ook wel het geval bij motoren

NEE dat kan niet.

En het is ook niet makkelijk te omzeilen (gelukkig) want het zit compleet in de ECU gemixed.
 
NEE dat kan niet.

En het is ook niet makkelijk te omzeilen (gelukkig) want het zit compleet in de ECU gemixed.

Kan wel, met een YEC ECU + Kabelboom heb je geen sloten meer nodig. Echter mis je dan ook wat draadjes en aansturing voor lampen aangezien dit spul is gemaakt voor circuit. (YEC ECU + Kabelboom zijn goedkoper dan originele ECU + Kabelboom + Sloten + Sleutels ;))
 
Kan wel, met een YEC ECU + Kabelboom heb je geen sloten meer nodig. Echter mis je dan ook wat draadjes en aansturing voor lampen aangezien dit spul is gemaakt voor circuit. (YEC ECU + Kabelboom zijn goedkoper dan originele ECU + Kabelboom + Sloten + Sleutels ;))

Lezen is ook een vak...

Sleutels bijbestellen op framenummer kan NIET

Dat je er een andere kabelboom en ECU bij kunt krijgen heeft daar weinig mee te maken...
 
Het model van 2003 is toch ZONDER startblokkering??
Vanaf 2004 toch pas MET??

Of zit ik nou compleet verkeerd?

Hmmm.... Naar aanleiding hiervan toch maar eens even de user-manual bij Yamaha gedownloaded van een '02/'03 model ..... en (shame on me) .... het '03 model R1 werkt, in tegenstelling tot de R6 uit datzelfde jaar, inderdaad nog met "simpele" sleutelnummers welke bij te bestellen zijn op basis van het bijbehorende identificatie nummer :o

Zou dus kunnen dat Yamaha Nederland op basis van het chassis/frame nummer je kan vertellen welke slotenset er qua nummers in hoort te zitten (is ook géén garantie, want die kan al eerder vervangen zijn).
 
Hmmm.... Naar aanleiding hiervan toch maar eens even de user-manual bij Yamaha gedownloaded van een '02/'03 model ..... en (shame on me) .... het '03 model R1 werkt, in tegenstelling tot de R6 uit datzelfde jaar, inderdaad nog met "simpele" sleutelnummers welke bij te bestellen zijn op basis van het bijbehorende identificatie nummer :o

Zou dus kunnen dat Yamaha Nederland op basis van het chassis/frame nummer je kan vertellen welke slotenset er qua nummers in hoort te zitten (is ook géén garantie, want die kan al eerder vervangen zijn).

Serieus? Weird :o :') , mijn R6 uit 2003 heeft idd wel startonderbreking waarbij je alleen met de mastersleutel nieuwe sleutels in kan laten programmeren.
 
Laatst bewerkt:
Lezen is ook een vak...

Sleutels bijbestellen op framenummer kan NIET

Dat je er een andere kabelboom en ECU bij kunt krijgen heeft daar weinig mee te maken...

Denk dat jij dan ook een cursus lezen nodig hebt ... YEC ECU + Kabelboom en je hebt geen sleutels meer nodig, maar dit zal voor een simpele ziel als jij wel niet te begrijpen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan