Sleutels Vespa kwijt

24 nov 2009
74
0
Amsterdam
Beste allen,

Op de momenten dat ik niet op mijn RSV zit, rijd ik rond op een Vespa LX50 scooter (2010).
Nu ben ik zo handig geweest mijn enige sleutel op straat kwijt te raken. Kans dat ik die terug ga vinden is erg klein.
Nu staat hij dus al even ongebruikt verankerd aan de paal voor mijn huis. Van het kettingslot heb ik wel een reservesleutel, van het contactslot niet.
Hij staat ook op stuurslot trouwens.

Heeft een van jullie ideeen hoe ik dit kosten- en tijdtechnisch zo handig mogelijk kan oplossen?

Grt
 
Kettingslot los maken
Scooter vooraan naast een lantaarnpaal neerzetten (is een beetje moeilijk met het stuurslot, maar je moet iets moeite willen doen)
Kamperen bij de voordeur
Dan komt het op timing aan om de bondkraagjes weg te jagen net op het moment dat ze willen starten
Klaar: stuurslot is eraf, contactslot ligt ergens

scooter de garage induwen en contactslot vervangen





:+
 
Laatst bewerkt:
Het best zou natuurlijk zijn om het stuurslot eraf kunnen halen op een één of andere manier zonder hem kapot te maken.

Staat er niet een soort van nummer op het contactslot die refereert naar een sleutel model die je vervolgens kan laten maken en er gewoon weer in kan doen?

En anders wordt het slijpen of breken, heb eerlijk gezegd geen idee hoe je een stuurslot eraf haalt zonder sleutel. Geen ervaring mee.
 
een slotenmaker weet wel raad met dat contactslot, maar dat gaat wel wat kosten...

ik hoop dat de nederlandse taal geen rel veroorzaakt tussen mensen die allemaal in nederland wonen...
 
ik vind vlaflip lekker. het is niet altijd wat het lijkt.

ontopic. je woont in leiden? ik ben eens bij ab motoren in leiderdorp geweest voor een spoedreparatie. aardige kerels, misschien daar eens proberen

Coole reactie dude!

Idd, het beste ff zoeken naar dealer. ff Bellen en waarschijnlijk helpen ze je daar aan een passende sleutel.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de reacties, ik ga maar eens een dealer bellen..hopen dat zij een soort moedersleutel hebben.

:N

Vaak is het ook nog zo dat het contactslothuis niet gedemonteerd kan worden als het stuurslot er op zit.

Je hebt kans dat je dealer een sleutel kan bestellen op basis van het framenummer, dat kan in ieder geval bij BMW na overleggen van een identificatiebewijs en alle papieren.

Kan dat niet, dan zijn er ook nog wel manieren om zonder de boel te beschadigen (behalve de contactslotcilinder zelf) het stuurslot eraf te halen zodat je het huis kan demonteren, maar dat is iets wat je dealer ook wel weet en ik hier niet neer ga zetten. :)
 
Je ken bij een vespa als je de voorkap eraf haalt (torx nodig) zo het contactslot gedeelte van de schakelaar afhalen. Het zit vast met een beetje aparte borgring. Daarna kun je met een schroevendraaier hem van het stuurslot halen en starten.

Daarna contactslotje kopen met sleutel. Zijn er genoeg van, doe je zo op de ouwe.
 
Je ken bij een vespa als je de voorkap eraf haalt (torx nodig) zo het contactslot gedeelte van de schakelaar afhalen. Het zit vast met een beetje aparte borgring. Daarna kun je met een schroevendraaier hem van het stuurslot halen en starten.

Daarna contactslotje kopen met sleutel. Zijn er genoeg van, doe je zo op de ouwe.

Maar kan dit ook als de scooter op stuurslot staat? Ik heb vroeger hetzelfde gehad met een Piaggio Zip (voor zo ver ik weet hetzelfde type sloten), en daar moest toch echt ander materiaal aan te pas komen om het slot te verwijderen met het stuurslot er nog op...
 
Terug
Bovenaan Onderaan