Sleutels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jml

MF veteraan
9 jul 2018
5.097
10.924
Brugge
Wat is het toch met die sleutels tegenwoordig. Gemaakt uit gewapend plastic ? Uit de vorm alleen al is het duidelijk dat die dingen gaan plooien. Dit zowel bij mijn Honda als mijn Yamaha. Heeft dit gedoe een technische reden ?
 
gaat het hier over het ´handvat´ of over t gedeelte dat je in t slot steekt??
i.i.g. maar aan wennen, want straks krijgen motoren ook die keyless entry functies uit auto's mee (van op afstand je motor starten etc.)
of krijg je bij een nieuwe fiets geen sleutel meer, maar een dun plastic pasje...

overigens ligt het er ook maar net aan waar de fabrikant z'n plastic betrekt....
 
gaat het hier over het ´handvat´ of over t gedeelte dat je in t slot steekt??
i.i.g. maar aan wennen, want straks krijgen motoren ook die keyless entry functies uit auto's mee (van op afstand je motor starten etc.)
of krijg je bij een nieuwe fiets geen sleutel meer, maar een dun plastic pasje...

overigens ligt het er ook maar net aan waar de fabrikant z'n plastic betrekt....

Niks krijgen hoor, heeft mijn Multistrada al sinds 2012 :+
 
Wat is het toch met die sleutels tegenwoordig. Gemaakt uit gewapend plastic ? Uit de vorm alleen al is het duidelijk dat die dingen gaan plooien. Dit zowel bij mijn Honda als mijn Yamaha. Heeft dit gedoe een technische reden ?

Het is een contact slot, geen kickstarter, gewoon niet zo lomp aan hangen.
 
Mijn Yamaha van 2019 heeft nog steeds gewoon metalen sleutels.
Ik ben benieuwd welke er kunststof sleutels heeft.
 
Wat is het toch met die sleutels tegenwoordig. Gemaakt uit gewapend plastic ? Uit de vorm alleen al is het duidelijk dat die dingen gaan plooien. Dit zowel bij mijn Honda als mijn Yamaha. Heeft dit gedoe een technische reden ?
Als dit het ergste is waar je je druk om maakt heb je wel een zorgeloos leven lijkt me...
Misschien valt het je niet op maar die sleutels zijn zo'n beetje het laatste wat er in plastic veranderd...
Dekseltjes, beugeltjes, kapjes tellerhuizen, spatborden, tanks, koplampglas... en jij zit in over een kutsleuteltje ??? :N


:+ ;)
 
Wat is het toch met die sleutels tegenwoordig. Gemaakt uit gewapend plastic ? Uit de vorm alleen al is het duidelijk dat die dingen gaan plooien. Dit zowel bij mijn Honda als mijn Yamaha. Heeft dit gedoe een technische reden ?

Doe eens een fotootje anders, want ik snap er geen reet van. Plooiende sleutels???
 
IMG_20200710_120250.jpg



Vergelijk de baarden van beide sleutels. Links de Yamaha , rechts autosleutel (S2000)
Ik verzeker u de linkse sleutel zal buigen, plooien bij al dan niet lomp gebruik.
Gewoon een dom ontwerp.
 
Van alle 12 de Yamaha's die ik heb zijn er meer sleutels zoek dan krom. Eigenlijk niks krom
 
Bekijk bijlage 1521415


Vergelijk de baarden van beide sleutels. Links de Yamaha , rechts autosleutel (S2000)
Ik verzeker u de linkse sleutel zal buigen, plooien bij al dan niet lomp gebruik.
Gewoon een dom ontwerp.


Wat zit je eigenlijk te lullen man... Niemand herkend het probleem of heeft het meegemaakt. Ik heb in de 16 jaar dat ik motor rijd, nog nooit een sleutel verbogen. Wat een onzin.
 
geen idee wat jij met je sleutels doet, maar als je die enkel gebruikt waar hij voor dient blijft die eeuwig mooi recht.
gaat je slot moeilijk moet je het smeren of vervangen wegens kapot/versleten, niet forceren.
 
Ik gebruik al 11 jaar en 60000km zo'n yamaha sleutel als op de foto. Die gaat gewoon in mijn zak en die is nog altijd recht.
De vroegere sleutels die van zadi kwamen, die sommige modellen hadden waren van veel slechtere kwaliteit.
De dikte zoals van auto sleutels hebben motoren nooit gehad en zullen dat ook niet krijgen.
 
Nou die dikte hebben ze al hoor,maar dan moet je een kwaliteit motor hebben
 

Bijlagen

  • FCD7D140-7A9F-4279-A74F-8198F1BE644F.jpeg
    FCD7D140-7A9F-4279-A74F-8198F1BE644F.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 10
Bekijk bijlage 1521415


Vergelijk de baarden van beide sleutels. Links de Yamaha , rechts autosleutel (S2000)
Ik verzeker u de linkse sleutel zal buigen, plooien bij al dan niet lomp gebruik.
Gewoon een dom ontwerp.

Ik zie gewoon twee metalen sleutels .
En jij beweerd dat links van de Yamaha dus zal buigen ofzo .
Tja ik heb geen idee?.
Rij al 33 jaar motor en nog nooit een kromme sleutel meegemaakt.
Dus wat je zegt komt mij niet bekend voor en anderen hier op het forum ook niet.
Ik denk dat je verlegen zit om aandacht met je kletskoek onzin verhaal wat totale onzin is.
Succes ermee met sprookjes vertellen hier .
Misschien sprookjes boeken schrijver worden ,want je verteld Sprookjes .
Je komt verder erg gefrustreerd over in verband met de sleutels,wat is je probleem ,er zijn praat groepen voor ,ggz of anderen die je van je frustratie af kunnen halen.

Kortom ik reageer net zo vreemd op jouw verhaal als jij doet voorkomen met je verhaal over kromme sleutels.
 
Je bent gewoon wat lomp denk ik, ik verbuig alleen sleutels als ik een motor crash...wat dan ook weer lomp is. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan