slicks besteld, betaald en nooit gekregen

tz 750

Rookie
2 mei 2013
11
0
belgium
hallo iedereen,
ik heb gisteren avond een topic geplaatst ivm een naar mijn bescheiden mening oplichtingszaak.
Blijkbaar zijn er bepaalde mensen die vinden dat dit niet de juiste plaats is. Dat dit mijn eerste topic is had ik ook liever anders gezien... '(

Helaas is de topic dan ook van de site gehaald.
Ik kan dus niet meer repliceren op de verschillende posts. En dat is spijtig.
Ik kan enkel waarschuwen voor de oplichter in kwestie. Mogelijk zijn er nog andere gedupeerden die zich willen aansluiten. Maar dit kan nu niet meer....
Voor diegenen die twijfelen aan mijn verhaal... IK GA DAT HIER NIET UIT MIJN DUIM ZUIGEN!!!
Als ik betaal, nadien de belofte krijg dat de banden geleverd worden, nadien niets meer hoor, ook niet op mijn aangetekende brief... wat rest mij dan????
Misschien kan de man in kwestie zelf antwoorden wat er scheelt!
groeten
Jo
 
iets met politie bellen.. als er meerdere aangiften zijn gedaan dan kunnen ze wel wat voor je doen.
 
ik zit in België.... en wel geteld 261 km waar hij zit.
aangifte bij de politie volgt. Maar dan moet ik wel naar Nederland, want hier in België heeft dat totaal geen zin.
het project met mijn race motor is door dit bandenverhaal totaal stil gevallen. Ik had gehoopt om gebin juli op Spa Francorchamps te kunnen rijden met de motor ( Spondon frame met TZ 750 blok), maar dat kan ik nu wel vergeten...
 
Als jou al duidelijk is hoe er over gedacht word waarom begin je er dan weer over :?

De kans is aanwezig dat hioj gewoon weer op slot gaat natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
ik zit in België.... en wel geteld 261 km waar hij zit.
aangifte bij de politie volgt. Maar dan moet ik wel naar Nederland, want hier in België heeft dat totaal geen zin.
het project met mijn race motor is door dit bandenverhaal totaal stil gevallen. Ik had gehoopt om gebin juli op Spa Francorchamps te kunnen rijden met de motor ( Spondon frame met TZ 750 blok), maar dat kan ik nu wel vergeten...
Mooi toch, even een tripje naar onze Noorderburen. Nederland is een prachtig land, zeg ik altijd. 't Is dat ze zo moeilijk te verstaan zijn, anders zou ik nog overwegen om te emigreren 8-)
Maar in ieder geval.. hebt u toch even een mooi dagje uit! :]
 
hallo iedereen,
ik heb gisteren avond een topic geplaatst ivm een naar mijn bescheiden mening oplichtingszaak.
Blijkbaar zijn er bepaalde mensen die vinden dat dit niet de juiste plaats is. Dat dit mijn eerste topic is had ik ook liever anders gezien... '(

Helaas is de topic dan ook van de site gehaald.
Ik kan dus niet meer repliceren op de verschillende posts. En dat is spijtig.
Ik kan enkel waarschuwen voor de oplichter in kwestie. Mogelijk zijn er nog andere gedupeerden die zich willen aansluiten. Maar dit kan nu niet meer....
Voor diegenen die twijfelen aan mijn verhaal... IK GA DAT HIER NIET UIT MIJN DUIM ZUIGEN!!!
Als ik betaal, nadien de belofte krijg dat de banden geleverd worden, nadien niets meer hoor, ook niet op mijn aangetekende brief... wat rest mij dan????
Misschien kan de man in kwestie zelf antwoorden wat er scheelt!
groeten
Jo
Aangifte doen, je hebt genoeg bewijs, toch? Facturen, je hebt het geld overgemaakt, de rest van de correspondentie.
 
Volgens mij (maar ik snap er niets van) heb jij in eerste instantie een "civiel geschil". Je bestelt iets, betaalt en krijgt niet geleverd. Je hebt niets vermeld over termijnen etc., dus het is ook mogelijk dat de levering gewoon vertraagd is. Dat komt dagelijks voor.
Dat jij je vervolgens opgelicht vóelt is nog geen reden voor de politie om het ook te zien als oplichting.

Wat je dan op het forum komt doen begrijp ik niet helemaal. Je moet als eerste bij de verkoper zijn. Als tweede bij een advocaat of rechtsbijstandverzekering en heel misschien bij de politie als er aantoonbaar sprake is van oplichting. Een forum gaat jou je geld niet terugbezorgen of je zaak helpen winnen.

Oh, klein detail, maar niet onbelangrijk: jij bent een Belgische ingezetene en je koopt bij een website in Nederland? Dan kun je alleen aangifte doen in België. De aankoop valt dan onder de Belgische rechtsregels.

Maar ik vermoed dat je al bij de Belgische politie bent geweest en dat die je weg hebben gestuurd.....
 
Laatst bewerkt:
Waarom sta ik weer niet te kijken dat dit een topic gestart door een Belg is? :?

Is neanderthaler dan werkelijk de enige normale persoon in dat hele land?
:+ :+ :+ :+ :+ :+
 
hallo iedereen,
ik heb gisteren avond een topic geplaatst ivm een naar mijn bescheiden mening oplichtingszaak.
Blijkbaar zijn er bepaalde mensen die vinden dat dit niet de juiste plaats is. Dat dit mijn eerste topic is had ik ook liever anders gezien... '(

Helaas is de topic dan ook van de site gehaald.
Ik kan dus niet meer repliceren op de verschillende posts. En dat is spijtig.
Ik kan enkel waarschuwen voor de oplichter in kwestie. Mogelijk zijn er nog andere gedupeerden die zich willen aansluiten. Maar dit kan nu niet meer....
Voor diegenen die twijfelen aan mijn verhaal... IK GA DAT HIER NIET UIT MIJN DUIM ZUIGEN!!!
Als ik betaal, nadien de belofte krijg dat de banden geleverd worden, nadien niets meer hoor, ook niet op mijn aangetekende brief... wat rest mij dan????
Misschien kan de man in kwestie zelf antwoorden wat er scheelt!
groeten
Jo

Alle gekheid op een stokje, als dit werkelijk zo is, en je krijgt op geen enkele manier reactie, dan heb je volgens mij 2 mogelijkheden

1) je gaat langs bij die kerel en vraagt wat het probleem is (en dan mag de afstand geen prbleem zijn)
2) je gaat de grens over en doet aangifte en het hele verdere circus (advocaat enzo)
 
wat is nou 260km?? 2 uurtjes en je bent er. voor die +300 euro had ik er de dag erna al gestaan hoor, ik kan dat niet verdienen met een dagje werken. :?
 
hoelang wacht je nu al op de banden?
Te lang.. hem met een aangetekende brief met een redelijk uiterlijk termijn daarin vermelden dat je van hem verwacht dat hij/zij de banden moet leveren of je geld te retouneren.
Na deze termijn zou je ook even langs kunnen gaan om met de persoon een gesprek aan te gaan en gelijk je bandjes meenemen.
Anders in gebreke stellen en een advocaat of rechtsbijstand erop zetten.
Hoewel ik denk dat een advocaat de kosten niet waard zullen zijn..
 
sommige mensen hebben duidelijk een rare kijk op het aankopen van goederen. Als ik op 5 maart een overschrijving doe, de verkoper zegt dat de goederen begin april geleverd worden per GLS, dan ga ik daar ook van uit. Als ik de goederen dan niet ontvang, en per mail naar een trackingnummer vraag, waarop totaal geen antwoord meer komt, dan voel ik nattigheid. Als de telefoonnummers plots niet meer in gebruik zijn, er op de in gebreke stelling per aangetekende brief geen antwoord komt, dan voel ik heel veel nattigheid.
Wat kom ik hier op het forum doen? Simpel: de collega motorrijders waarschuwen. En zoals ik al zei: misschien zijn er nog gedupeerden. Dat ik hier mijn geld niet ga terug krijgen is wel duidelijk en ook niet de bedoeling. Dus die domme opmerkingen heb ik niet nodig.
Mijn advocaat in België is met de zaak bezig. Dus even afwachten nog.
 
ik zit in België.... en wel geteld 261 km waar hij zit.
aangifte bij de politie volgt. Maar dan moet ik wel naar Nederland, want hier in België heeft dat totaal geen zin.
het project met mijn race motor is door dit bandenverhaal totaal stil gevallen. Ik had gehoopt om gebin juli op Spa Francorchamps te kunnen rijden met de motor ( Spondon frame met TZ 750 blok), maar dat kan ik nu wel vergeten...
da's over 2 maanden pas :?
als je al zolang doet over een paar banden, hoelang heeft het hele project dan al geduurd?
 
sommige mensen hebben duidelijk een rare kijk op het aankopen van goederen. Als ik op 5 maart een overschrijving doe, de verkoper zegt dat de goederen begin april geleverd worden per GLS, dan ga ik daar ook van uit. Als ik de goederen dan niet ontvang, en per mail naar een trackingnummer vraag, waarop totaal geen antwoord meer komt, dan voel ik nattigheid. Als de telefoonnummers plots niet meer in gebruik zijn, er op de in gebreke stelling per aangetekende brief geen antwoord komt, dan voel ik heel veel nattigheid.
Wat kom ik hier op het forum doen? Simpel: de collega motorrijders waarschuwen. En zoals ik al zei: misschien zijn er nog gedupeerden. Dat ik hier mijn geld niet ga terug krijgen is wel duidelijk en ook niet de bedoeling. Dus die domme opmerkingen heb ik niet nodig.
Mijn advocaat in België is met de zaak bezig. Dus even afwachten nog.

Mijn kijk is nu eenmaal gebaseerd op wat de (Nederlandse) wet er over zegt en wat er gebruikelijk is in de koophandel. Voor mij speelt jouw gevoel voor nattigheid daar geen rol in. Dat mag jij als Belg raar vinden, dat is mijn probleem niet.

Dat jij geen domme opmerkingen nodig hebt, is ook mijn probleem niet. De vraag is dan wel: wat doe je hier dan? :?
 
Mijn kijk is nu eenmaal gebaseerd op wat de (Nederlandse) wet er over zegt en wat er gebruikelijk is in de koophandel. Voor mij speelt jouw gevoel voor nattigheid daar geen rol in. Dat mag jij als Belg raar vinden, dat is mijn probleem niet.

Dat jij geen domme opmerkingen nodig hebt, is ook mijn probleem niet. De vraag is dan wel: wat doe je hier dan? :?
"de collega motorrijders waarschuwen" staat er toch?
 
Nou, Moto-up is a registered trademark van CMK Parts Netherlands, en een search daarop levert een ander telefoonnummer op: Kelly Search – Directory

Probeer die eens? En anders kan je misschien iets regelen via de Nederlandse Kamer van Koophandel, via het genoemde KvK nummer?

image033.png
 
Laatst bewerkt:
ik zit in België.... en wel geteld 261 km waar hij zit.
aangifte bij de politie volgt. Maar dan moet ik wel naar Nederland, want hier in België heeft dat totaal geen zin.

In NL heeft dat ook nou niet bepaald veel zin. Misschien als je veel mazzel hebt en ze hebben meerdere klachten gehad zoals rnej zegt dat er dan even naar wordt gekeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan