Slicks!!!

Ziggyman1

MF'er
13 nov 2003
139
0
Kessel
Dag beste mensen, hier ff een bandenvraagje.

Ik heb het heerlijke voorrecht om net zo als de mensen waar ik deze vraag aan stel, ieder jaar heerlijk te genieten van de vrij-rijden dagjes her en der op de circuitjes die er zijn. Maar ik begin 1 ding goed zat te worden en dat is dat je na een dag al je banden naar de klote hebt, precies op het punt waar het profiel ophoudt (supercorsa's by the way)laatste sessie's zijn altijd een drama, smeer smeer en nog meer gesmeer. Nu wil ik overstappen op slicks omdat het probleem hierbij minder zou zijn, naar horen zeggen. Nu zal het woordje vering ook wel gaan vallen maar, nee ik krijg het er niet beter op. Na enkele bandenfritsen af te zijn gegaan ben ik tot de volgende opties gekomen:

Metzeler rs slick
Metzeler Racetec slick
Pirelli sc slick

Pirelli sc en metzeler rs is hetzelfde dat weet ik maar is de racetec nou veel beter??? De prijsverschillen zijn minimaal.
Oh ja, toevallig iemand nog een mooi setje regenbanden thuis liggen?
 
Slicks hebben inderdaad het voordeel dat ze iets minder snel slijten.
Ze hebben ook een paar nadelen, het warmrijden duurt veel langer waardoor je min of meer verplicht bent bandenwarmers te gebruiken.
Overigens vertonen ze hetzelfde slijtbeeld als Supercorsa's.
 
Dank dank voor de reacties, maar ff tussendoor:

Vering nee, ben al aan genoeg aan het kloten geweest, en ik vind het belangrijkste dat t ding goed stuurt!
Mischien is mijn voorkeur van setting niet zo ideaal, maar daar gaat het nu ff niet om.
Ps. bikefreak hoe gaat t nog met jou? En jij weet toch hoe ik dat ding op z'n flikker geef O-)

Prijzen weet ik ook al, krijg ze trouwens nog billiger.

En ik had graag reacties over het verschil tussen de racetec en de andere twee gelijke varianten ( sc en rs slick) en niet over wat er wel en niet op het mf gezet mag worden.

Thanx
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan