Slick's

Fast Forward

MF veteraan
26 mei 2002
6.590
209
Den-Haag
Zit er heel serieus aan te denken om op slicks te gaan rijden met de Speedweek. Dit ivm de mindere slijtage.

Nadeel is dat ik hiermee geen wedstrijden mag rijden dus kan ik beter op SC/RS trainen. Wat vinden jullie :? Graag aub advies.

Verder iemand ervaring/verhalen over de:
Michelin heeft een 'recreatieve' slick die er hetzelfde uit ziet de echte raceslick met dezelfde afmetingen maar een aangepast compound voor iets meer levensduur en hij is 20% goedkoper dan een straatband. Iemand meer over deze band Het is de S1200/S1800 (zacht) en de TD1200/TD1800 (hard)
 
Zit er heel serieus aan te denken om op slicks te gaan rijden met de Speedweek. Dit ivm de mindere slijtage.

Nadeel is dat ik hiermee geen wedstrijden mag rijden dus kan ik beter op SC/RS trainen. Wat vinden jullie :? Graag aub advies.

Verder iemand ervaring/verhalen over de:
Michelin heeft een 'recreatieve' slick die er hetzelfde uit ziet de echte raceslick met dezelfde afmetingen maar een aangepast compound voor iets meer levensduur en hij is 20% goedkoper dan een straatband. Iemand meer over deze band Het is de S1200/S1800 (zacht) en de TD1200/TD1800 (hard)
Vraag het maar even aan Leo/hansgsxr,beiden reden in Ales op slicks!

Wat ik ervan gezien heb qua slijtage moet je niet de zachste compound voorband kiezen,die is in 1,5 dag op!
 
Gewoon proberen Ferry, mij is het super bevallen. Maar zoals Pietje41 al zegt, kies geen SC1 voorband, als de temperatuur hoog is. Achter heb ik met een SC2 slick inmiddels 4 dagen gereden en nu begint hij een beetje op te raken.

Grip is waanzinnig en slijtage is gewoon minder.
 
Mooi!

Voorband SC1 (met profiel) is ongeschikt voor warme dagen. Warmt sneller op door het andere karkas waardoor de band meer vervormd. Waardoor de band te heet wordt. Heb je niks anders verhoog dan de bandenspanning naar 2.3 (gemeten bij 20graden)
Band gaat anders smeren met mogelijk gevolg een lowslider. KOm je alleen achter als je doorrijdt.

Als ik ze bestel bij Gerben dan wordt het denk een sc2 voor en een sc2 achter.

Op woensdag 01 september 2004 20:15 schreef Bakkertjedeeg het volgende:Dat zou je wel eens kunnen opbreken in de race. Je kunt nu eenmaal meer met een slick. Ga je dadelijk forceren op de SC. Mijn advies: Niet doen...
Hierdoor begon ik ook te twijfelen en heb daarvoor ook een topic geopend.

Aan de andere kant kan ik met nog meer vertrouwen dan SC m'n grens verleggen en het heeft ook nog een financieel voordeel. Meestal is het andersom.
 
Gewoon doen, weet je tenminste waar het over gaat. Wellicht ga je daarna op SC's meer op de grens rijden, heb je toch wat gewonnen.
 
Let er op dat het circuit van Almeria op ong. 600 meter hoogte ligt. Tot ong. 12 uur kan het er flink koud zijn (10 tot 15 graden), ook blijft het asfalt vrij koud als er bewolking is.

Bel anders Wilco even en vraag zijn mening.
 
ferry...als ik je mag adviseren..het is warm in spanje...25 graden+ en de asfalt temp is vaak een graadje of 50....

een sc2 met hard uitacceleren (is gewoon te zacht achter...)ik adviseer om een sc3 achter te nemen...geloof me...met half rondje kan je al met je knie aan de grond en met 1 rondje zijn ze gewoon heet...

let wel met 1 setje slicks als het hard gaat ga je GEEN week mee doen...dus neem extra mee...desnoods sc's of 2 setjes slicks...

maarum...is die michelinvrachtauto daar niet met een banden service zoals wij op ales hebben? als dat zo is ...ik heb een kaartje van die gast en dan kan ik je het tel.nr. geven en dan kan je banden reserveren bij hem...250 euro setje michelin slicks....

ik reed met 2.1 achter en 2.2 in de voorband (pirelli sc2 voor en sc3 achter).
volgende keer in ales ga ik ook weer rijden met slicks... :) alleen volgende keer ga ik michelin slicks proberen....zijn 30 euro goedkoper als bij gerben...(daar gaat het me nog niet eens om...maar gewoon ff verschillende banden uitproberen...) :)
 
oja..en GEEN sc1 slick voor ...veels te zacht...gaat gewoon kapot zoals hans al zei... :)
 
maarum...is die michelinvrachtauto daar niet met een banden service zoals wij op ales hebben? als dat zo is ...ik heb een kaartje van die gast en dan kan ik je het tel.nr. geven en dan kan je banden reserveren bij hem...250 euro setje michelin slicks....

ik reed met 2.1 achter en 2.2 in de voorband (pirelli sc2 voor en sc3 achter).
volgende keer in ales ga ik ook weer rijden met slicks... :) alleen volgende keer ga ik michelin slicks proberen....zijn 30 euro goedkoper als bij gerben...(daar gaat het me nog niet eens om...maar gewoon ff verschillende banden uitproberen...) :)

Ga het zelf volgend jaar ook proberen!

Koop ze gewoon bij gerben,die paar pleuro's maken het op het geheel ook niet meer uit!
 
ferry...als ik je mag adviseren..het is warm in spanje...25 graden+ en de asfalt temp is vaak een graadje of 50....

Nu misschien, maar niet eind november.

[me]dustpuppy kan het ook niet weten, want hij is nog nooit in Almeria geweest ...[/me]
 
Goede tips gasten!

Ik ga Wilco vanavond bellen voor advies.

Napo: mag ik het tel.nr. van die michelin man want hij is aanwezig. Kan ik z'n prijzen vragen en anders neem ik ze zelf mee vanaf Gerben.

Ik bind trouwens heel m'n krat vol met banden. Dus 4 achter en 3 voorbanden en een setje regenbanden incl. velgen.
 
Laatst bewerkt:
Goede tips gasten!

Ik ga Wilco vanavond bellen voor advies.

Napo: mag ik het tel.nr. van die michelin man want hij is aanwezig. Kan ik z'n prijzen vragen en anders neem ik ze zelf mee vanaf Gerben.

Ik bind trouwens heel m'n krat vol met banden. Dus 4 achter en 3 voorbanden en een setje regenbanden incl. velgen.
Hoop dat je het allemaal kwijt kan ,je kan het anders wel als handbagage meenemen denk ik :+
 
Ik heb vorig jaar ook een setje slicks geprobeerd op de Speedweek.

Compound en vorm van band is zelfde als de normale Supercorsa's, en ik heb dan ook geen verschil gemerkt.

Je doet daar ongeveer 1 dag met een setje banden dus proberen kan geen kwaad en het is natuurlijk leuk voor de foto's.
 
Goede tips gasten!

Ik ga Wilco vanavond bellen voor advies.

Napo: mag ik het tel.nr. van die michelin man want hij is aanwezig. Kan ik z'n prijzen vragen en anders neem ik ze zelf mee vanaf Gerben.

Ik bind trouwens heel m'n krat vol met banden. Dus 4 achter en 3 voorbanden en een setje regenbanden incl. velgen.
ik zal het vanavond ff posten...of ik stuur je wel ff een emailtje...
 
Ik heb vorig jaar ook een setje slicks geprobeerd op de Speedweek.

Compound en vorm van band is zelfde als de normale Supercorsa's, en ik heb dan ook geen verschil gemerkt.

Je doet daar ongeveer 1 dag met een setje banden dus proberen kan geen kwaad en het is natuurlijk leuk voor de foto's.
Met welke compound reed je :? Wat deden de andere met de banden? Welke tijden reed jij?

Wilco was gister heel laat pas thuis. Heeft het druk met het WK op Assen dus ik bel hem volgende week.
 
@ferry:

die michelin service is van Jan Willem Boers
06 51 49 49 16
email: jwboers @ michelinservice . nl

ik zou m gewoon ff een belletje geven...hij kan je ook adviseren hoor...
ik zou gewoon op harde slick gaan rijden...en voor een medium....

trust me :)
 
@ferry:

die michelin service is van Jan Willem Boers
06 51 49 49 16
email: jwboers @ michelinservice . nl

ik zou m gewoon ff een belletje geven...hij kan je ook adviseren hoor...
ik zou gewoon op harde slick gaan rijden...en voor een medium....

trust me :)
Thanks! Ik ga bellen :)
 
1.54, met sc2 achter en sc1 voor.

Asfalt is daar nogal grof en anderen hebben zelfde slijtage, op een warme dag red je het eigenlijk nog geen eens met 1 setje.

Het is overigens wel een waanzinnige baan met mooie bochten en veel hoogteverschil, kost ook wel een paar dagen om onder de knie te krijgen, dus waarschijnlijk heb je de eerste 2 dagen wat minder slijtage.

In ieder geval veel plezier.
 
Zeker met een Slick en dan een 2-tje voor en een 3 achter :? ;)
Dit is de juiste set ( wordt ook door Wilco aangeraden en gebruikt), mijn ervaring met Michelin is dat die goed zijn ,echter ze "verwittigen" niet, een Pirelli laat beter zijn grenzen voelen( glijden).
 
Dit is de juiste set ( wordt ook door Wilco aangeraden en gebruikt)
dat is toch ook wat...als ik het adviseer...moet ik lullen als brugman om een sc2 en sc3 te adviseren... ;)

wilco roept het ...en iedereen koopt meteen slicks! :) ;) wedden? *D
 
dat is toch ook wat...als ik het adviseer...moet ik lullen als brugman om een sc2 en sc3 te adviseren... ;)

wilco roept het ...en iedereen koopt meteen slicks! :) ;) wedden? *D
Sorry Napo, had niet alles gelezen, zie het als een bevestiging van je quote ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan