Sliden bij het aanremmen. Hoe!?

Dit is pas stijlvol inhalen... :}


Bij 1.14 als Fabrizio Spies voorbijsteekt om de leiding... keilaat remmen, en enorm grof terugschakelen! Blijkbaar genoeg om de achterkant te laten kwispelen, zelfs met Ducati's 'geweldige' tractioncontrole-systeem.! 8-)

Ik heb ooit van een supermoto coureur begrepen dan dat de truc is: laat remmen en heel hard terugschakelen. De rest is puur voertuigbeheersing. :)
 
Als je echt tof wil zijn gaajet gewoon zelf proberen met alle risico's die er bij horen want dat is dan ook weer tof :z
Oh ja en zorg dat je onder de 1.45 op Assen zit. Rij je daar minder hard staat het hele sliden voor geen meter en breng je alleen anderen in gevaar :z :W

Met 1.46 kan t ook hoor :W
 
Dit is pas stijlvol inhalen... :}


Bij 1.14 als Fabrizio Spies voorbijsteekt om de leiding... keilaat remmen, en enorm grof terugschakelen! Blijkbaar genoeg om de achterkant te laten kwispelen, zelfs met Ducati's 'geweldige' tractioncontrole-systeem.! 8-)

Ik heb ooit van een supermoto coureur begrepen dan dat de truc is: laat remmen en heel hard terugschakelen. De rest is puur voertuigbeheersing. :)
Als je hard remt is erg niet veel voor nodig de achterkant te laten glijden! Logisch.... want wiel is dan amper op de baan. Normaal terugschakelen met slippercluts is al genoeg de band opzij te voelen drukken.
 
meende dat de truc van succesvol sliden zit in het marginaal langzamer laten draaien van het achterwiel.. motorrem (koppeling) en achterrem dus zo combineren dat de boel niet blokkeert maar gewoon iets langzamer draait dan het voorwiel..
 
Laatst bewerkt:
meende dat de truc van succesvol sliden zit in het marginaal langzamer laten draaien van het achterwiel.. motorrem (koppeling) en achterrem dus zo combineren dat de boel niet blokkeert maar gewoon iets langzamer draait dan het voorwiel..
en dat is pcies zoals ik t deed met de KTM en de TLR (alleen niet echt de bocht in omdat ik een pussy ben :+ )
 
Was het op 11/09 met trackdays.be ?

Zo ja, was die wannabee Rossi iemand op een witte CBR600rr ?

Zoja, dan ken ik hem goed ;) .

Is trouwens een goeie vriend van Shriky waarvan sprake is hierboven.

Vind het voetje uitsteken wel een belachelijk zicht, maar doet niets af van de rijkunsten van hem.

Ja dat was hem volgens mij!
 
Als je hard remt is erg niet veel voor nodig de achterkant te laten glijden! Logisch.... want wiel is dan amper op de baan. Normaal terugschakelen met slippercluts is al genoeg de band opzij te voelen drukken.

Merk je veel verschil met slipperclutch als ik met dat oude hok van mij hard in de ankers ga en ik ga terug schakelen dan is de achter kant net een stuiterbal :')
 
Merk je veel verschil met slipperclutch als ik met dat oude hok van mij hard in de ankers ga en ik ga terug schakelen dan is de achter kant net een stuiterbal :')
Slipperclutch of niet... als jij heel hard remt is er altijd nog het voorwaartse moment van je achterwiel, want eigenlijk het liefste je voorwiel in zo willen halen :P
 
En dan nog.... Als je een supermotard koopt en daar regelmatig mee gaat trainen komt dat sliden vanzelf wel.
Ik doe het na 15jaar supermotard blijkbaar zelfs op openbare weg op mn oude srad 600.... Ik heb het zelf niet eens meer door, en probeer gewoon rustig te rijden op de weg.
 
vorig jaar kwam Barry Baltus mij al slidend voorbij op Mettet. is best spectaculair om te zien maar als je ze zo de eerste keer van achter je hoort komen
verwacht je min of meer dat er iemand je gaat aanrijden die de bocht niet haalt. zag hem trouwens 2x per sessie passeren:o:$
 
Terug
Bovenaan Onderaan