Sliders aan de grond

VlammeR

MF veteraan
15 mei 2002
2.251
0
Eindhoven
de eerste keer dat ik met mijn sliders aan de grond kwam was op 6 april toen ik een cursus had gedaan en we even vrij mochten rijden op het circuit. het was de eerste keer dat ik aan de grond kwam, en het gaf me een enorme kik. het was alleen ook de laatste keer. tot vandaag. ik ging met een maat van me rijden, en hij rijdt nog niet zo lang, maar er reed nog iemand mee, en die kon echt goed rijden. vandaag dus allemaal bochtjes gereden, maar het was nat, dus geen sliders aan de grond. maar toen we weer thuis waren reed hij nog een laatste weggetje in waar ik al 1000 keer door heen ben gereden, maar nu liet ie zien hoe je ook daar aan de grond kon komen. echt gaaf. nu weet ik weer wat echt Motor rijden is!!! :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
hahaha, jawel hoor, maar als je de grond raakt, dan euh....... dan raak je de grond..... en dan......
das gewoon mooi!
 
ik ben zelf ook onderuit gegaan de eerste keer. was gelukkig op het circuit, maar was wel vervelend. motor bleef op mijn been liggen, en ik ben door mijn broek heen geschuurd. loop nog steeds met een mooie roze plek op mijn kont. maar toch, gister bewees weer dat ik het nog niet verleerd ben, en het ook nog steeds durf.

hebben andere dat ook? links gaat beter dan rechts!
 
Op dinsdag 02 juli 2002 21:04 schreef Vlammer het volgende:
..... nu weet ik weer wat echt Moter rijden is!!!

Ik wil ook wel weten wat Moter rijden is...
Gaat dat net zo als Motor rijden? :+

Maar, geniet er van!
naarmate je meer ervaring op doet zullen de bochten beter gaan, zowel links als rechts.

Kneedownen komt dan vanzelf.

Tip van de dag: het stuur heb je alleen vast omdat je rem, koppeling en gas er aan zit.
Probeer je stuur zo los mogelijk vast te houden in de bochten.
Niet te krampachtig, dit heeft alleen maar een negatieve invloed op je stuurgedrag.
Hou het 'losjes' vast (contradictie interminus :? ) en je zal zien dat het een stuk makkelijker gaat.
 
type foutje, is al verbeterd!!

klopt, op het circuit kreeg ik het links en rechts voor elkaar
 
de eerste keer dat ik met mijn sliders aan de grond kwam was op 6 april toen ik een cursus had gedaan en we even vrij mochten rijden op het circuit. het was de eerste keer dat ik aan de grond kwam, en het gaf me een enorme kik. het was alleen ook de laatste keer. tot vandaag. ik ging met een maat van me rijden, en hij rijdt nog niet zo lang, maar er reed nog iemand mee, en die kon echt goed rijden. vandaag dus allemaal bochtjes gereden, maar het was nat, dus geen sliders aan de grond. maar toen we weer thuis waren reed hij nog een laatste weggetje in waar ik al 1000 keer door heen ben gereden, maar nu liet ie zien hoe je ook daar aan de grond kon komen. echt gaaf. nu weet ik weer wat echt Motor rijden is!!! :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
ff inkoppen ...

deze jonguh snapt het...hahahahaha :)
volgende stap is wheelie... :)
 
dank je, alleen over die volgende stap....... zelfs als ik hem op 8000 rpm laat draaien en dan de koppeling gewoon los laat wil ie nog niet omhoog komen. dan hopt ie even en slaat ie bijna af..... heb de hoop al opgegeven. over 7 maanden ga ik het weer proberen, maar dan gaat het me ook lukken..!!
 
stoppie lukt wel, maar ik krijg mijn voorwiel niet omhoog he met die lullige 34 pk.... ;(
 
Laatst bewerkt:
he Dennis,

kan je bij TOMS niet proberen te introduceren om wheelie's en stoppies toe te voegen aan het programma, samen met het knietje van de vloer en de sprintjes?
volgens mij zijn er zat die dat ook willen leren.


edit: spelfoutje (sorry)
 
Laatst bewerkt:
he Dennis,

kan je bij TOMS niet proberen te introduceren om wheelie's en stoppies toe te voegen aan het programma, samen met het knietje van de vloer en de sprintjes?
volgens mij zijn er zat die dat ook willen leren.


edit: spelfoutje (sorry)

Wij hebben het er over gehad maar een zit een hele grote maar aan vast...

Het is en blijft risicovol om wheelies en stoppies bij te brengen.
Zeker als je daar maar een half uur voor hebt.

Er zijn rijders die je het zo bij zou kunnen brengen in een half uur maar er zitten er ook genoeg tussen die de controle over de motor niet (genoeg) hebben.

De sprint-oefening was in eerste instantie een wheelie oefening. Nu is het van de andere kant benaderd: Hoe hou je je voorwiel aan de grond ipv in de lucht.

Ben bezig om een cursusdag op te zetten voor een kleinere groep. Waarschijnlijk op Zandvoort.
Dan kan je met een groep aan de slag die al redelijk kan rijden/ stunten.
Zal dus niet onder de vlag van de Toms plaats gaan vinden.

Er zijn er nu al genoeg die bij de TOMS aan het eind van de dag, de beiden-wieltjes-van-de-vloer-oefening doen. Meestal door overmoedig gedrag.
Het aantal zal alleen maar groter worden met wheelie en stoppie oefening.
 
Wij hebben het er over gehad maar een zit een hele grote maar aan vast...

Het is en blijft risicovol om wheelies en stoppies bij te brengen.
Zeker als je daar maar een half uur voor hebt.

Er zijn rijders die je het zo bij zou kunnen brengen in een half uur maar er zitten er ook genoeg tussen die de controle over de motor niet (genoeg) hebben.

De sprint-oefening was in eerste instantie een wheelie oefening. Nu is het van de andere kant benaderd: Hoe hou je je voorwiel aan de grond ipv in de lucht.

Ben bezig om een cursusdag op te zetten voor een kleinere groep. Waarschijnlijk op Zandvoort.
Dan kan je met een groep aan de slag die al redelijk kan rijden/ stunten.
Zal dus niet onder de vlag van de Toms plaats gaan vinden.

Er zijn er nu al genoeg die bij de TOMS aan het eind van de dag, de beiden-wieltjes-van-de-vloer-oefening doen. Meestal door overmoedig gedrag.
Het aantal zal alleen maar groter worden met wheelie en stoppie oefening.
snap 't.

bij deze heb je je eerste deelnemer. (wie zegt dat ik de eerste ben..?)
ik hou me van harte aanbevolen.
 
ff inkoppen ...

deze jonguh snapt het...hahahahaha :)
volgende stap is wheelie... :)
Leon, die nieuwe nick van jou is dat nou kort voor "Napoleon" ?
napoleon.gif
 
Bij mij staat een wheelie hoger op de lijst, ongeveer gelijk met een stoppie :P
ik geef tegenwoordig cursus in alkmaar...how to pull a wheelie... :)
met als instructeurs...max,wkj,wheelie-king en dennis sol ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan