Mischa Kluin
MF veteraan
Omdat de meesten onder ons een beperkt budget voor de banden hebben hierbij een tip om nog meer met dat budget te kunnen doen.
Plan begint met een kleine investering; Euro of 3,-.
Zo hoort dat ook; beetje risico nemen voordat je kunt gaan oogsten. Ga naar de bouwmarkt of hobbyzaak en koop zo'n goedkoop universeel mes waarbij je de mesjes kunt afbreken en later kunt vervangen door een nieuwe. Koop meteen een setje reserve mesjes: mes moet heel scherp zijn.
Dat mesje heb je nodig om je banden bij te snijden. Want door het profiel in banden slijt een band onregelmatig; daarom gaat een slick ook zoveel langer mee. Aan een kant van het profiel zie je dat de rubberrand oprult. Deze rand ligt daarmee hoger dan de rest van het rubberoppervlak en zijn daarmee een soort noppen op een crossband. En dat soort banden doen het slecht op asfalt...
Door nu die rullen zijwaarts af te snijden komt vers rubber te voorschijn! Ook wordt het oppervlak weer glad en daarmee neemt de slijtage iets af. Belangrijkste is natuurlijk dat je grip een stuk toeneemt en het vertrouwen in de band daarmee terug is.
Goedkope tip dus om langer met je banden te kunnen doen, vooral die 2e-hands Pirelli SC banden die de meeste rijders gebruiken hebben er veel last van. In de autoracesport heb je ook de hulpjes die 's avonds de banden -ook de slicks- weer vlaksnijden/stropen; die kennen de truc al langer.
Beter nog zou het natuurlijk zijn om je bandenspanning, vering en demping perfect af te stellen, maar dat is nou eenmaal niet zo eenvoudig voor de meeste incidentele circuitrijders.
Testimonials voor deze WebSell zullen hopelijk spoedig verschijnen.
En misschien dat we die hobbymesjes gezamelijk in kunnen kopen
Plan begint met een kleine investering; Euro of 3,-.
Zo hoort dat ook; beetje risico nemen voordat je kunt gaan oogsten. Ga naar de bouwmarkt of hobbyzaak en koop zo'n goedkoop universeel mes waarbij je de mesjes kunt afbreken en later kunt vervangen door een nieuwe. Koop meteen een setje reserve mesjes: mes moet heel scherp zijn.
Dat mesje heb je nodig om je banden bij te snijden. Want door het profiel in banden slijt een band onregelmatig; daarom gaat een slick ook zoveel langer mee. Aan een kant van het profiel zie je dat de rubberrand oprult. Deze rand ligt daarmee hoger dan de rest van het rubberoppervlak en zijn daarmee een soort noppen op een crossband. En dat soort banden doen het slecht op asfalt...
Door nu die rullen zijwaarts af te snijden komt vers rubber te voorschijn! Ook wordt het oppervlak weer glad en daarmee neemt de slijtage iets af. Belangrijkste is natuurlijk dat je grip een stuk toeneemt en het vertrouwen in de band daarmee terug is.
Goedkope tip dus om langer met je banden te kunnen doen, vooral die 2e-hands Pirelli SC banden die de meeste rijders gebruiken hebben er veel last van. In de autoracesport heb je ook de hulpjes die 's avonds de banden -ook de slicks- weer vlaksnijden/stropen; die kennen de truc al langer.
Beter nog zou het natuurlijk zijn om je bandenspanning, vering en demping perfect af te stellen, maar dat is nou eenmaal niet zo eenvoudig voor de meeste incidentele circuitrijders.
Testimonials voor deze WebSell zullen hopelijk spoedig verschijnen.
En misschien dat we die hobbymesjes gezamelijk in kunnen kopen