Slijtboutjes Honda CBR 600RR

Wat is het juiste antwoord?

  • Verhaal 1

    Stemmen: 2 28,6%
  • Verhaal 2

    Stemmen: 2 28,6%
  • Anders, namelijk...

    Stemmen: 3 42,9%

  • Totaal aantal stemmen
    7

UPP-Racing

MF veteraan
7 nov 2003
55.695
0
39
Amsterdam
www.pcoerse.nl
Waarom is de ene slijtbout langer dan de ander?



Verhaal 1:
Een vriend van me rijdt ook een een 600 RR en de motor is in tegenstelling tot andere motoren a-symetrisch.
Dit wil zeggen dat van achter gezien het blok aan de linkerkant breder is en daardoor de onderkuip verder uitsteekt.
Zou je nu het linker slijtboutje van het stepje net zo kort hebben als de rechter kant dan zou je dus met je onderkuip over de grond heen schuren en beschadigen. })
Nu hoor ik jullie denken: Waarom hebben ze links en rechts dan niet allebei lang gemaakt, maar honda wil tot aan de grens rijden waardoor je rechtom niet tot het maximum plat zou kunnen, dus is dat slijtboutje korter... *D
Verhaal 2:
Die linker slijtbout is langer omdat de jiffy aan die zijde zit en nergens anders om.
 

Twin

MF veteraan
11 apr 2004
2.643
0
Ja!!!! :Z
maar nu heb je me wakker gemaakt met dat gehallo.... :(















:+
[ontopic]
nee ik zou niet weten waarom, maar verhaal 2 lijkt me sowieso onzin.. :P
 

subduc

MF veteraan
9 apr 2002
2.962
0
34
Veenendaal
verhaal 1 klinkt opzich logisch als je et zo leest.

denk gewoon dat aan elke kant een andere japanner is gezet en dat et daar fout is gegaan :)
 
Laatst bewerkt:

Orpheus

MF veteraan
Donateur
9 jul 2002
26.658
0
42
Lienden
www.motor-forum.nl
Ik ga voor verhaal 2.

Heb pas bij een vriend met een RS250 nog gezien hoe vervelend het is als je onverwachts de jiffy aan de grond rijdt. Kan me voorstellen dat je op deze manier ff wat eerder gewaarschuwd wordt.
 

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.698
40
44
A.
ik zou ze eraf halen...en nergens meer druk om maken...of gewoon veel bochtjes naar links maken zodat je ze gelijk slijt :)
 

Dingsken

Die hard MF'er
15 apr 2004
940
0
45
Oost-Vlaanderen
het is hem om het alternatordeksel te doen, die is de hellingshoek-beperkende factor (zo staat het in motorweek2 van januari 2003).
 

CycoDreamer

Die hard MF'er
21 okt 2003
719
0
Hilversum
Hey....als je je er aan stoort, ga je toch effe een half uur op een rotonde zitten kneedownen....

is links zo weer even lang als rechts :P
 

jeroenemans

MF'er
10 dec 2003
232
0
34
het is een schade motor en het is een 2003 600rr aan een 2004 rr aan elkaar gelast :P

Ik heb geen flauw idee hehe

(is planet down ofz me plaatje doet het niet)
 
Laatst bewerkt:

Dingsken

Die hard MF'er
15 apr 2004
940
0
45
Oost-Vlaanderen
gooi die antennetjes er gewoon af, doe ik ook altijd.
zo plat ga je toch nooit, daarvoor dient het knietje.
hoewel ik de rechterstep zonder antennetje toch al aan de grond gereden heb ;)
 

UPP-Racing

MF veteraan
7 nov 2003
55.695
0
39
Amsterdam
www.pcoerse.nl
gooi die antennetjes er gewoon af, doe ik ook altijd.
zo plat ga je toch nooit, daarvoor dient het knietje.
hoewel ik de rechterstep zonder antennetje toch al aan de grond gereden heb ;)
Ik heb ook een voorkeur voor rechts. Raar, haha. Rechter schaamrand eraf maar links wil niet. Niet dattie er percé af moet, maar staat wel leuk natuurlijk O-) En zo schuin dat ik met 't stepje het wegdek raak durf ik niet, simpelweg omdat ik de wegen niet vertrouw i.v.m. vuiligheid e.d. etc.
 

Wijsneus

MF'er
29 sep 2002
206
5
Wat denk je dat er gebeurd als je plat door de bocht gaat en je versnellingspookje omhooggetikt wordt?
 

~Vincent~

MF veteraan
31 mrt 2003
3.204
0
Je kan ook beide slijtboutjes er af rijden. Dan hoef jeje geen zorgen meer te maken over "het waarom"