Slijten mijn banden van het stilstaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack be quick!!!

MF veteraan
10 nov 2003
2.425
1
Den Haag
Kan er, als je motor lang stil staat zoals de mijne, op je banden een vlak plekje op je band komen en moet ik hem dus af en toe draaien, of is dat quatsch?
 
Serieus vraagje van Jack :?

Paddockstand gebruiken of op piepschuim zetten.

'Serieus vraagje.' > 'Slijten mijn banden van het stilstaan'
 
bandenspanning serieus pak verhogen, 3,5 to 4 bar als je ze langdurig laat staan. (bijvoorbeeld winterseizoen) en regelmatig (wekelijks ofzo) wielen verdraaien.
beter is opbokken. dan kan je bandenspanning ook gewoon blijven...

moest je platte kanten hebben, verlaag de bandenspanning tot 1.5 bar ongeveer.
dan een deftig ritje rijden. dit is om je banden op een serieus verhoogd temperatuur te krijgen. na je ritje opbokken (2 wielen van de grond, met bierbak ofzo) en bandendruk verhogen tot 4 bar. Dit doe je zo snel mogelijk!
nachtje laten rusten.
volgende dag bandendruk terug op normaal druk zetten, rijden en evalueren of het nog eens nodig is...
Dit kan soms nog helpen.

en anders die deuk in je velg wegkloppen en stoppen met slippen :+ :p (weet je nog, kindertijd)

:] safe
 
hou het maar bij 3 _O-


Liever 4, wat mij betreft.

Sommige modellen hebben voor normaal gebruik al de spanning op 2,8 staan.
En er loopt in de tijd natuurlijk wat uit.

en wel netjes weer goed zetten, voordat men gaat rijden.
 
Om die reden heb ik zojuist m'n motor toch maar even in ieder geval achter op een paddock stand gezet.
Is alleen zo eng en lastig om alleen te doen :X !
 
Ik deed laatst een burnout. Kwam geen meter vooruit en wat denk je? Hele band naar de galamiezen. Stilstaan is puur slecht voor banden.
 
Zou er vast zomer lucht in blazen makkelijk voor straks zijn je banden zo warm _O- _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan