Slim of niet slim om te doen?

Bigconvoy

Die hard MF'er
13 jun 2001
516
0
Ergens in ons kikkerlandje
Ik wil na mijn Suzuki GSX600F ('98) een Suzuki SV650S kopen.
Aangezien mijn motor (mits op vol vermogen) 80 pk heeft en die SV alleen maar 70 pk, lijk ik er op achteruit te gaan.... :? Lijkt..??
Meer als "ik ga er zeker op achteruit".

De reden waarom ik dit vraag is het feit dat ik mijn uiteindelijke motor wil hebben de TL1000S, ook een V-Twin.
Mij werd verteld dat een twee cylinder ANDERS rijdt dan een viercylinder.
(Ik denk om de koppel in het lage toerental)
Hoe hebben de tweecylinder rijders van jullie dat zelf ervaren?
Kijk, als dit ECHT waar is, begin ik liever iets rustiger aan, dan meteen
een liter motor te nemen die ongelovelijk VEEL kracht heeft en ik dan dus NIET in toom kan houden.
Mij lijkt beginnen op een SV650S dus een beter begin.

Any suggestions are welcome and advice is even better.

OF zou ik op een viercyclinder blijven rijden (GSX 750R) ...????
Ik ben nogal impulsief dus ideeen kunnen mij zo veranderen...

:z :z

 
Aangezien mijn motor (mits op vol vermogen) 80 pk heeft en die SV alleen maar 70 pk, lijk ik er op achteruit te gaan.... :? Lijkt..??
Meer als "ik ga er zeker op achteruit".
tja...
ik ben van een 100+pk 3-cilinder naar een 50pk 1 cilinder gegaan, en nog nooit zoveel lol gehad. Op zware bakken heb je ook wel lol, maar op zo'n licht gebakkie heb je "onderin" echt mega-lol... moet je gedaan hebben om het te geloven.
Maar als jouw "doel" een tl1000 is, waarom dan geld verliezen door een extra tussenkoop. Is heel verstandig, ja ja, en je zal het vermogen voorlopig niet, if ever, kunnen gebruiken....
Maar als jij je rechterhand een beetje onder controle hebt, VRO-tje hier, circuitdagje daar, moet het toch wel aardig gaan....
 
Ik zou niet terug willen naar minder pk, tenzij je een heel ander soort motor koopt zoals Guz gedaan heeft, maar ik denk dat een Sv tegenvalt, kan beter meteen naar de TL1000 gaan, wel even jezelf de tijd geven om er aan te wennen.

Ga er eerts even op proefrijden, dat vertelt zoveel. Ik en ook anderen hebben een motor in gedachten en na een proefrit weet je zeker dat die het in ieder geval niet wordt, dat kan zo veranderen na een proefrit.
 
Achteraf lijkt het WEL inderdaad zonde van m'n mooie centen, misschien is het inderdaad alleen maar effe wennen aan het vermogen van die fiets. :]
Maar een proefrit maak ik ZEKER weten :9~
Wordt het toch wel meteen de TL1000S of nie.... dan maar een nachtje
over :z

 
Cijfertjes zeggen niet alles over een motorfiets. Het koppel en bij welke toerentallen het vermogen voor het grootste gedeelte vrijkomt en het rijwielgedeelte , de ophanging, stabiliteit, gewicht, zwaartepunt, handeling blablabla spelen een grotere rol. Kan me trouwens herinneren onlangs iets te hebben gelezen over een probleem (iets met tankslappers ofzo?) van de TL zodanig dat ie uit het leverings programma is gehaald? :?
 
ik heb wel 'es op een minder sportieve twee cilinder gereden (NTV650)
Je hebt lekker veel trekkracht onderin (meer dan de YZF600R) maar voor het snellere snelweg werk is hij niet geschikt... (houd niet van hoge toeren)

Anders is het zeer waarschijnlijk met een SV650, want dat is een sportieve twee cilinder.
Als ik moest kiezen tussen een GSX600 en een SV650 werd dat een SV.
Ziet er veel lekkerder uit, zeker in blauw, maar je zou natuurlijk wel ff moeten proefrijden. Echt een "vooruitgang" is een EVEN OUDE motor idd niet, want de GSX is ook een nette machine... Maar die tien pk met je je niet op blind staren.

kijk ff op motorrijder.nl voor een test van de SV650 (motortest-supersport)

suzuki_sv650s_vc.gif


koppel is in het hele toerenbereik boven de 50nm, terwijl mijn YZF600 daar (standaard :) )pas boven schiet boven de 6000 tpm

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat | getuned door Mobu | 105 PK | ...Man is like a piece of cheese



[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-07-16 22:11 ]
 
Tl1000 heeft last gehad van tankslappers en daarom is standaard een stuurdemper gemonteerd.

De TL1000 wordt gewoon nog steeds geleverd.
 
Dat berichtje had ook van mij kunnen zijn *D

Ik heb nu een RF en ik zou ook graag een TL1000S willen hebben. Aan de SV heb ik ook gedacht als zijnde tussen stap maar ik denk dat ik die maar niet neem. Ik heb al een paar keer VTR 1000 gereden en dat gaat ook goed. }) eh... goed hard! :]


Blijven dromen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan