Slimme trailers...

En dat is ondernemer (volgens zijn profiel) :?
Niet een erg zakelijke aanpak en ook het taalgebruik is niet bepaald een staaltje van correcte grammatica.
Ik weet niet wat je doet maar een offerte met dergelijk taalgebruik zou het bij mij niet goed doen en dat is denk ik maar goed ook want je manier van omgaan met een geschil is ook al ergerlijk.
Verder weet je blijkbaar niet hoe het zit met rechten en plichten, lang wachten op een geschil is er dan vast niet bij :+
Het komt wel weer uit, die ene user die zich aanmeldt, meteen gaat klagen, en vervolgens wegblijft.
strooizout.jpg
 
Even voorstellen, ik ben van Femon Parts, sinds de zomer 2012 importeur van Motolug in Nederland en België (dus wel commerciële belangen!). Misschien onnodig om te melden, maar heb nog nooit van Frank Korf gehoord en ook zeker geen klachten gehad. Bedankt moderator, voor het oppikken van dit "fake" bericht en bedankt werkelijke gebruikers van de Motolug voor de positieve reacties!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dan wel de naam van de poster laten staan, dus toch gratis reclame...... :+

Ach, ik ken ze (stonden 2 stands naast mij in Utrecht), en ze bedoelen het vast niet kwaad.
 
En dan wel de naam van de poster laten staan, dus toch gratis reclame...... :+

Ach, ik ken ze (stonden 2 stands naast mij in Utrecht), en ze bedoelen het vast niet kwaad.
Er moest even een akkefietje opgelost worden en dat is nu uitgepraat.
;)
Femon wilde zich graag verweren op de eerder gedane aantijging.
 
Met enige regelmaat huur ik een trailer maar ik denk al een tijd na over een te kopen (vakanties, circuitdagen). Zo'n degelijke Erde van de pagina hiervoor met normale wielen en stabiele steadystand is het ideaal plaatje alleen waar laat je zo'n gevaarte?

Dus kijk ik naar iets kleins, demontabels etc. En dan zie ik eigenlijk alleen de motolug als optie. Naast het feit dat ze rete duur zijn (en tweedehands ook) lijkt mij de manier van afspannen verre van ideaal. Op hun eigen website zie ik die spanbanden allemaal naar de as gaan. Zo trek je hem toch weer uit een wielklem? Nu ziet dat c-profiel aan de voorkant er ook niet heel erg robust uit maar kun je de boel niet naar voren afspannen en met een beetje zijdelingse stabiliteit? En een wielharnas lijkt me een no-go?

 
Goeie foto! Want ik heb ook zo'n... auto. :$ En een motolug natuurlijk. Helaas geen italiaanse motor erop maar gewoon een japanner (die deels dan weer in Italie gemaakt worden :Y maar dat terzijde).
Dat aanspannen valt wel mee hoor! Het voorwiel gaat in de klem en vanaf de achterkant (duo-stepjes zeg maar) twee banden schuin naar voren naar de as en hij staat. Ik doe wel meer banden voor mijn eigen gemoedsrust, maar echt nodig is het niet.
Ik zou niet weten waarom je geen wielharnas zou kunnen gebruiken. Zo'n ding staat nog op mijn verlangslijstje. Ja in het voorbeeld van de Guzzi misschien niet, maar da's alleen vanwege die koffers!
 
Ik kan niet zo snappen waarom mensen een *specifieke* aanhanger aanschaffen die maar 1 ding kunnen.

Kan je als je naar de bouwmarkt moet , of wat anders vervoeren alsnog zo'n ding gaan huren.


Heb zelf een gebruikte vlakke kar aangeschaft, ( werd gebruikt om koetsjes te vervoeren )
Kan gewoon alles op.. , en zitten gewoon oprij platen bij en een liertje er op.

Van handelsmaten hout , bigbags , quads, grasmaaiers , keukenblokken tot 3 motoren..
( moet je wel vouwen, 2 passen er zo op, alleen even op je gewicht letten )

En ligt heel wat beter achter je auto als zo'n micro-zwabberkarretje :)
 
Ik kan niet zo snappen waarom mensen een *specifieke* aanhanger aanschaffen die maar 1 ding kunnen.

Kan je als je naar de bouwmarkt moet , of wat anders vervoeren alsnog zo'n ding gaan huren.


Heb zelf een gebruikte vlakke kar aangeschaft, ( werd gebruikt om koetsjes te vervoeren )
Kan gewoon alles op.. , en zitten gewoon oprij platen bij en een liertje er op.

Van handelsmaten hout , bigbags , quads, grasmaaiers , keukenblokken tot 3 motoren..
( moet je wel vouwen, 2 passen er zo op, alleen even op je gewicht letten )

En ligt heel wat beter achter je auto als zo'n micro-zwabberkarretje :)
Helemaal eens maar helaas heeft niet iedereen de ruimte om zo'n ding te stallen gedurende de 50 weken per jaar dat hij niet wordt gebruikt....
 
Ik zou denken dat je de motor toch iets in de vering wil trekken aan de voorkant en dan lijken mijn banden van voor naar achter niet te werken? En dat wielharnas lijkt me om dezelfde reden lastig, hoe span je dat ding netjes af?

Die uitstekend c-profielen voor en achter, kun je daaraan afspannen?

En zoals eerder gezegd, ik heb ook liever een degelijke aanhanger die ik voor meer doelen kan gebruiken maar ik heb geen plek om zo'n ding te stallen

Goeie foto! Want ik heb ook zo'n... auto. :$ En een motolug natuurlijk. Helaas geen italiaanse motor erop maar gewoon een japanner (die deels dan weer in Italie gemaakt worden :Y maar dat terzijde).
Dat aanspannen valt wel mee hoor! Het voorwiel gaat in de klem en vanaf de achterkant (duo-stepjes zeg maar) twee banden schuin naar voren naar de as en hij staat. Ik doe wel meer banden voor mijn eigen gemoedsrust, maar echt nodig is het niet.
Ik zou niet weten waarom je geen wielharnas zou kunnen gebruiken. Zo'n ding staat nog op mijn verlangslijstje. Ja in het voorbeeld van de Guzzi misschien niet, maar da's alleen vanwege die koffers!
 
.... lijkt mij de manier van afspannen verre van ideaal. Op hun eigen website zie ik die spanbanden allemaal naar de as gaan. Zo trek je hem toch weer uit een wielklem? Nu ziet dat c-profiel aan de voorkant er ook niet heel erg robust uit maar kun je de boel niet naar voren afspannen en met een beetje zijdelingse stabiliteit? En een wielharnas lijkt me een no-go?....


De goot waar de wielen in staan bestaat uit twee scharnierende delen met tussen dat scharnier de as. Als je de motor met sjornanden naar de wielen toe trekt trek je dat scharnier en die as dus vast en zo wordt de constructie van de kar stabiel en staat de motor vast.
Zelf doe ik nog een sjorband een aantal malen door het voorwiel en om de goot heen, dan kan de motor echt geen kant op.

De originele as is precies 1 meter lang en de kar is dus wat smal.
Zelf heb ik heb een nieuwe as gemaakt uit 60 x 60 x 4 vierkante stalen buis en dan 1300 mm lang meen ik, wat extra gaten er in zodat ik verstelbare spoorbreedte heb.
De kar kan ik nu precies op dezelfde spoorbreedte zetten als de auto, dat wordt door kenners zo aangeraden.
De kar is dan wat breder, voelt stabieler en de spanbanden komen beter uit, ze staan wijder uiteen.
 
Laatst bewerkt:
....Ik zou denken dat je de motor toch iets in de vering wil trekken aan de voorkant en dan lijken mijn banden van voor naar achter niet te werken? En dat wielharnas lijkt me om dezelfde reden lastig, hoe span je dat ding netjes af?

Die uitstekend c-profielen voor en achter, kun je daaraan afspannen?...

Er zijn twee sjorbanden vóór en twee achter, de achterste twee trekken de motor net zo hard naar voren als de voorste twee hem naar achteren trekken. Mits je het opspannen met beleid doet gaat de motor geen kant op.

Die "C" profielen, bedoel je die dunne profieltjes ? Wat denk je zelf ?
En ook al zou het een stevig punt zijn, de kar wordt niet stabiel (*) als je hem daar naartoe trekt.

Afspannen doe je naar die platen naast de spatbordjes, dat is constructie en alleen die dingen zijn ervoor bedoeld.
De kar is zo ontworpen dat ie een stevig geheel wordt met de motor en dat werkt alleen als je de spanbanden van vóór en van achter naar de spatborden toe trekt.


(*) Ik zoek eigenlijk een ander woord, de sjorbanden trekken de motor naar de as, de goot klemt zich om de as en de zaak wordt stevig, stabiel, zoals een driehoeks constructie die compleet is. Haal je één poot weg dan valt alles in elkaar.
Al de sjorbanden horen hier bij de constructie en ze moeten dus wel op de juiste plek gespannen worden.
 
Laatst bewerkt:
...

En ligt heel wat beter achter je auto als zo'n micro-zwabberkarretje :)
Ik ben het helemaal met je eens dat het handig is om een allround aanhanger te kopen, maar mijn Erde pm310 ligt in Frankrijk bij 130 km/h rustig achting de auto. Dat zou hij in NL ook doen, maar in NL mag ik niet zo snel met een aanhanger :+
 
....Ik kan niet zo snappen waarom mensen een *specifieke* aanhanger aanschaffen die maar 1 ding kunnen....
Niet iedereen heeft de ruimte om een aanhanger te stallen, zo'n ding zou mij gruwelijk in de weg staan. De opvouwbare trailer kun je overal opbergen, de onderdelen kun je zelfs op zolder kwijt.

Bovendien past ie gedemonteerd in de kofferbak zodat je wel een kar mee kunt nemen maar niet het hele stuk 80 hoeft rijden.

....En ligt heel wat beter achter je auto als zo'n micro-zwabberkarretje :)...
En welke bedoel je daarmee ? De mijne rijdt heel stabiel....
 
Ben toevallig ook opzoek naar een dergelijke oplossing, echter tweedehands is er gewoon weinig te vinden.
 
Ik zou denken dat je de motor toch iets in de vering wil trekken aan de voorkant en dan lijken mijn banden van voor naar achter niet te werken? En dat wielharnas lijkt me om dezelfde reden lastig, hoe span je dat ding netjes af?

Die uitstekend c-profielen voor en achter, kun je daaraan afspannen?

En zoals eerder gezegd, ik heb ook liever een degelijke aanhanger die ik voor meer doelen kan gebruiken maar ik heb geen plek om zo'n ding te stallen

Met welk doel moet je hem dan voor nog meer in de vering trekken? Zodat je de keerringen met enige regelmaat kan vervangen? Mooie aan deze manier van vastzetten is naar mijn ervaring (welliswaar niet met een Motolug, maar wel in mijn bus voor de laatste 150.000km) juist dat je de belasting verdeeld over de voor- en achtervering.
Voor de zekerheid/je eigen gemoedsrust kan je altijd een korte sjorband door het voorwiel heen gooien.

Wielharnassen zijn naar mijn bescheiden mening overgewaardeerde ondingen voor een niet bestaand probleem. Kosten een vermogen, liggen mega in de weg wanneer je ze niet gebruikt (in plaats van standaard spanbanden die je zo onder de bestuurdersstoel kan gooien), je hebt er niets aan wanneer je eens een zitmaaier of quad of koelkast op wilt halen en er is zelfs een heel scala aan motorfietsen waar je ze niet eens voor kan gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dit een leuk alternatief
link.marktplaats.nl/m1116049919

Of www.mjaanhangers.nl
Wellicht dat op de motorbeurs ook nog leuke opties staan.

De Motolug is overigens echt een prima aanhanger, motoren staan als een huis.
Bij een racer zit je wel vast aan een stuurharnas? Of zijn er andere opties? Ik ben niet zo'n fan van de motor aan de clipons vast te zetten.

En kunnen er op de twin 2 brede motoren naast elkaar zoals 2x 1200GS?
 
Bij een racer zit je wel vast aan een stuurharnas? Of zijn er andere opties? Ik ben niet zo'n fan van de motor aan de clipons vast te zetten.
Dat probleem heb je toch met elke aanhanger, of niet? In theorie kun je toe met bandjes aan je stepjes of valbeugels, maar of je dan rustig rijdt...
trailer.jpg


En kunnen er op de twin 2 brede motoren naast elkaar zoals 2x 1200GS?
Ik heb er vaak 2 enduros op, met vrij brede sturen. Dat gaat eigenlijk alleen als de sturen niet exact op dezelfde hoogte zitten. De goten zitten niet heel ver van elkaar vandaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan