Slingeren met motor na plaatsen stuurdemper

Vrachos

MF'er
11 mei 2007
149
0
Ik heb sinds kort een stuurdemper op mijn motor. Nu ben ik daarmee gister gaan rijden en ik moet zeggen wat een verschil. Zowel positief als negatief.
Positief:
-Minder trillen vanuit stuur
-Stabiler gevoel in de bochten
-Voorkant glijd minder snel weg (zo voelt het)

Negatief:
-Ik slinger veel meer
-Lijkt als of hij naar rechts geduwt wordt

Nou wil ik nog kijken of als ik de demper slapper zet het sturen wat minder raar voelt. Ik denk ook dat dat wennen is. Heb gewoon het gevoel of mijn motor zwaarder rijd. Minder makkelijk om te gooien is.

Is dit normaal? Het slingeren kan 3 oorzaken hebben:
-kan gewoon niet recht rijden
-stuurdemper zit niet helemaal goed
-motor is niet goed wat nu naar boven komt door de demper.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
 
Kan iemand hem even verplaatsen naar rubriek techniek? Sorry foutje!
 
heb ook geen stuurdemper daar niet van maar denk dat ie gewoon te zwaar staat nu, waardoor ie teveel dempt.
 
helemaal dicht zetten en dan alleen rechtuit rijden :P

gewoon in het midden zetten en als je gaat knallen iets meer dicht zetten, in de stad weer paar klikken open draaien ;)
 
full
 
naja tijdens het rijden instellen is niet te doen. Ik moet hem los maken (boutje eruit) om te stellen. Ik zal hem losser zetten en misschien zo nog wel even knallen!
 
naja tijdens het rijden instellen is niet te doen. Ik moet hem los maken (boutje eruit) om te stellen. Ik zal hem losser zetten en misschien zo nog wel even knallen!

Dat lijkt me redelijk logisch...
Er zijn maar weinig systemen die onder het rijden te verstellen zijn.

Zo'n stuurdemper is, net als de voor en achtervering eigenlijk, altijd een compromis.
en je zult gewoon zelf moeten bepalen welke instelling voor jou het beste is.
 
losser gezet en wat een verschil! maar heb hem weer wat strakker gezet! Blijf hem wel afstellen totdat ik helemaal tevreden ben!
 
Dat lijkt me redelijk logisch...
Er zijn maar weinig systemen die onder het rijden te verstellen zijn.

Zo'n stuurdemper is, net als de voor en achtervering eigenlijk, altijd een compromis.
en je zult gewoon zelf moeten bepalen welke instelling voor jou het beste is.


Weinig?? Dit is voor het eerst dat ik hoor dat een stuur demper niet zo te verstellen is!

En het slingeren komt omdat hij te zwaar stuurt waardoor het fijne corrigeren dat je normaal automatisch doet niet meer gaat. Je moet dus steeds kracht geven om bij te sturen, waardoor je steeds 'stuurt' ipv de motor corrigeert.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan