Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is om aan te geven dat je niet harder mag.Mijn motor dl650 is onrustig op stuur boven honderd
(Gigantische) topkoffer helpt vaak ook niet.Dat is om aan te geven dat je niet harder mag.
Vroeger deden veel motoren dat. Versleten schokdemping en banden doen de rest.
Dat houd de ecu zelf bij...Heb je de bandenspanning gecontroleerd?
Wat is het bouwjaar, kilometerstand, voer je onderhoud zelf uit of is hij dealer onderhouden? Is er iets veranderd aan de motor waarna het is ontstaan of was het er ineens tijdens het rijden.Mijn motor dl650 is onrustig op stuur boven honderd
Ik denk dat hij er stilstaand maar weinig last van heeft ook, denk je ook niet? Anders zou ik het niet bij de motor zoeken.Wat is het bouwjaar, kilometerstand, voer je onderhoud zelf uit of is hij dealer onderhouden? Is er iets veranderd aan de motor waarna het is ontstaan of was het er ineens tijdens het rijden.
Ik denk dat hij er stilstaand maar weinig last van heeft ook, denk je ook niet? Anders zou ik het niet bij de motor zoeken.
Uit eigen ervaring heeft de DL650 dat niet. Alleen topkoffers, top- en zij, ik kon dat ding volladen wat ik wilde maar altijd stabiel, ook met 150+ (bouwjaar 2005).Er zijn motorfietsen die er snel last van hebben. Een Yamaha Diversion heeft bijv. al snel een speed wobble. Nieuwe (voorvorkolie) en het afstellen van het balhoofdlager kan het symptoom onderdrukken.
Mijn oude v-strom (bj2005) is ook jaren stabiel geweest. Plusminus 40.000 km's met veel plezier mee gereden. de banden waren op een moment erg vlak. Nadat ik de banden gewisseld heb kreeg ik ook een instabiele motor. Met en zonder koffers, ik heb zo een beetje alles vervangen behalve de achterschokbreker en de balhoofd lagers. De achter schokbreker was wel slecht maar ook duur om te vervangen. Toen er een mooie Africa twinn op mijn pad kwam kon ik de verleiding niet weerstaan en heb ik de vstrom ingeruild.Uit eigen ervaring heeft de DL650 dat niet. Alleen topkoffers, top- en zij, ik kon dat ding volladen wat ik wilde maar altijd stabiel, ook met 150+ (bouwjaar 2005).
Idd banden(spanning) en kwaliteit van de banden (cuppen, ouderdom -controleren dmv ouderdomsscheuren en DOT code) en eventueel de vering checken.
Een andere mogelijkheid is dat de achterkant van de Strom verlaagd is dmv dogbones (gebeurd regelmatig bij dit model). Als de vork dan niet een gelijke hoogte door de kroonplaat is gestoken kan het ook onstabiel worden.
klopt niet hè.Een andere mogelijkheid is dat de achterkant van de Strom verlaagd is dmv dogbones (gebeurd regelmatig bij dit model). Als de vork dan niet een gelijke hoogte door de kroonplaat is gestoken kan het ook onstabiel worden.
Dat kan heel erg mee vallen.De achter schokbreker was wel slecht maar ook duur om te vervangen.
Wat denk je zelf?Als je de volledige zin leest ipv de laatste 4 woorden snap je het dan beter? Of moet ik het echt uitleggen.
Die kans acht ik verwaarloosbaar.Maar misschien kan topic starter beter andwoord geven op de vragen.
Door hem/haar te adviseren naar een monteur te gaan zoeken.Kunnen we hem gericht proberen te helpen
De mijne niet, rijdt wel prettiger..........denk ik...Mijn motor dl650 is onrustig op stuur boven honderd
Je hebt gelijk! Ik heb weer genoeg gezegd in dit topic!Die kans acht ik verwaarloosbaar.
klopt niet hè.
achteraan verlagen geeft je een grotere balhoofdhoek en meer naloop, beide zijn goed voor meer stabiliteit.
ga je dan de voorkant evenveel verlagen kom je terug uit bij hoe het was, alleen de motor is dan wat verlaagd.
als de hoek van de vork niet verandert, blijft de naloop hetzelfde, of de vork dan 0.5m of 10m lang is verandert daar niets aan. de naloop kan je enkel veranderen (bij identieke hoek vork) door de balhoofdsprong te veranderen, de plaats van de vooras op de vork te wijzigen of de diameter van de band.Denk ook even aan de gewichtsverdeling als je dit doet, je kan ook te weinig wieldruk hebben vooraan, heb het zelf ook meegemaakt in de praktijk.
En als je de voorvork doorsteekt zit je weer op de zelfde hoek maar met een andere naloop