Slingerende Vacuummeter

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.560
113.009
Rèswèk
Ik heb een setje van 4, twee doen het okee, bij de twee anderen vliegt de wijzer heen en weer op het ritme van het toerenbtal en is niet af te lezen.

Nou heb ik een van die twee wiebelaars opengemaakt en er zit niks in wat op instelbare demping wijst. De schroef voorop is om het 0-punt in te stellen en dat werkt perfect.

In het element, middenin de meter zit een piepklein tandwieltje dat de naald aandrijft door middel van een tandheugeltje. daar zir een kloddertje vet op. Zou dat de hele demping zijn?




20220404_215750.jpg






20220404_215807.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oplossing
Ik heb een setje van 4, twee doen het okee, bij de twee anderen vliegt de wijzer heen en weer op het ritme van het toerenbtal en is niet af te lezen.

Nou heb ik een van die twee wiebelaars opengemaakt en er zit niks in wat op instelbare demping wijst. De schroef voorop is om het 0-punt in te stellen en dat werkt perfect.


In het element, middenin de meter zit een piepklein tandwieltje dat de naald aandrijft door middel van een tandheugeltje. daar zir een kloddertje vet op. Zou dat de hele demping zijn?



Bekijk bijlage 1746262





Bekijk bijlage 1746263
Zekers.
Een ouderwetse klok die achterloopt heeft dan ook smering nodig.
Vet aan de tandwielen en heugel en het is weer top.
Een boel kawa ciinders, aan de andere kant net zo veel

Synchen? er zitten 6 carbs op
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een setje van 4, twee doen het okee, bij de twee anderen vliegt de wijzer heen en weer op het ritme van het toerenbtal en is niet af te lezen.

Nou heb ik een van die twee wiebelaars opengemaakt en er zit niks in wat op instelbare demping wijst. De schroef voorop is om het 0-punt in te stellen en dat werkt perfect.

In het element, middenin de meter zit een piepklein tandwieltje dat de naald aandrijft door middel van een tandheugeltje. daar zir een kloddertje vet op. Zou dat de hele demping zijn?

Ik heb ook deze meters maar daar zitten afsluitertjes tussen de slang zodat je zuigkracht kunt regelen zodat wijzers stil staan.


Bekijk bijlage 1746262





Bekijk bijlage 1746263
 
Ik heb ook een set van 4 van die vacuummeters. Bij mij moet er er bij alle 4 een soort van kraantje/instelbare doorlaat worden toegepast om het slingeren te dempen. Ik gebruik daarvoor een kunststof kraantje uit de aquariumwinkel.

De set gebruik ik inmiddels niet meer omdat ik ben overgestapt naar een eigenbouw digitale vacuummeter. En die vind ik prettig werken.

Bij mij zijn de vacuummeters niet meer in gebruik. Mocht je nog interesse hebben in een aanvulling op je set meters....
@Rob RD, je hebt PB van me, graag je reactie terug.
 
Nu is het zaak om even kilometers te maken met deze motor. Kop is eraf geweest, kleppen gesteld, carbs gesteld (brandschoon). Er zit Carter Flush in en koelsysteemreiniger. Pas dan mag je oordelen over hoe die loopt.

Vacuummeters werken dankzij jullie bijdragen perfect. Bedank allen voor jullie adviezen en ideeen

Ik hou van jullie.
 
Ik heb een setje van 4, twee doen het okee, bij de twee anderen vliegt de wijzer heen en weer op het ritme van het toerenbtal en is niet af te lezen.

Nou heb ik een van die twee wiebelaars opengemaakt en er zit niks in wat op instelbare demping wijst. De schroef voorop is om het 0-punt in te stellen en dat werkt perfect.


In het element, middenin de meter zit een piepklein tandwieltje dat de naald aandrijft door middel van een tandheugeltje. daar zir een kloddertje vet op. Zou dat de hele demping zijn?



Bekijk bijlage 1746262





Bekijk bijlage 1746263
Zekers.
Een ouderwetse klok die achterloopt heeft dan ook smering nodig.
Vet aan de tandwielen en heugel en het is weer top.
 
Oplossing
@snarkygoblin91 Het zijn de regelkraantjes voor Aquariums, gewoon van de Hornbach. Ik zal later even wat specifieker zijn. Wat ook belangrijk was is de slang lengte tussen het regelkraantje en de meter. Werkt als een soort buffer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan