Slingerende Vacuummeter

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.647
113.254
Rèswèk
Ik heb een setje van 4, twee doen het okee, bij de twee anderen vliegt de wijzer heen en weer op het ritme van het toerenbtal en is niet af te lezen.

Nou heb ik een van die twee wiebelaars opengemaakt en er zit niks in wat op instelbare demping wijst. De schroef voorop is om het 0-punt in te stellen en dat werkt perfect.

In het element, middenin de meter zit een piepklein tandwieltje dat de naald aandrijft door middel van een tandheugeltje. daar zir een kloddertje vet op. Zou dat de hele demping zijn?




20220404_215750.jpg






20220404_215807.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oplossing
Ik heb een setje van 4, twee doen het okee, bij de twee anderen vliegt de wijzer heen en weer op het ritme van het toerenbtal en is niet af te lezen.

Nou heb ik een van die twee wiebelaars opengemaakt en er zit niks in wat op instelbare demping wijst. De schroef voorop is om het 0-punt in te stellen en dat werkt perfect.


In het element, middenin de meter zit een piepklein tandwieltje dat de naald aandrijft door middel van een tandheugeltje. daar zir een kloddertje vet op. Zou dat de hele demping zijn?



Bekijk bijlage 1746262





Bekijk bijlage 1746263
Zekers.
Een ouderwetse klok die achterloopt heeft dan ook smering nodig.
Vet aan de tandwielen en heugel en het is weer top.
Wat een troep dat je moet knijpen om een rustig beeld te krijgen .
Ben blij dat ik nog een Kwik kolom hebt daar knijp je niets bij en heeft een rustig beeld om af te lezen en dat ze moeten hangen is wel makkelijk dan kan je gelijk zien ( hangt aan het stuur) wat er gebeurt als je aan een stelschroef draait
 
hier zitten idd kraantjes op, maar werkt dit dan ook met kraantjes niet op een motor? van mijn part met een tussentankje?

Bekijk bijlage 1746279
Zoiets heeft die automonteur ook gebruikt bij mijn VF750C.
Maar dan met 2 meters. Wilde niet :N

De dealer kon het wel.
Nu moek even denken waarom niet het was in 2008 namelijk.
Inderdaad iets met de smoring achteraf. Geen stabiele aflezing.
 
Wat is het verschil dan tussen auto en motorvacuum? Uitgaande van een autonomie voor iedere cilinder
Hij had volgens mijn al wel eens meerdere motoren gedaan.
Tenminste, dat neem ik aan, want hij deed alles zelf. De meters waren ook van hemzelf.

Hij had toendertijd een Suzuki buikschuiver.
Gleuf dat dat een 4 in lijn is.
De Honda VF is een V4, toch andere koek waarschijnlijk.
 
De theorie van een master (cylinder) en één of meerdere volg cylinders is bij alle synchroniseerklussen gelijk. Bij een V4 blok daarmee ook.
Dat je er -binnen de V-hoek- bij een VF(R) k*dt bij kan om e.e.a. bij/af te stellen, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Inderdaad, het was vloeken bij hem. Met het stationair wieltje en verbrande poten.

Volgens mij waren de meters wel glycerine gevuld. 🤔

En de verlopen/tuultjes pastten niet op de inlaatkanalen.
 
Er is geen verschil in vacuum tussen motor- en automotoren. Beide 4takt, beide gelijk principe. Echter, er zijn wel auto’s met meerdere carburateurs, ik heb er 1 gehad, met dubbele dell’orto’s, en daar moet je toch echt syncen, anders komt het niet goed.
 
Wat een troep dat je moet knijpen om een rustig beeld te krijgen .
Ben blij dat ik nog een Kwik kolom hebt daar knijp je niets bij en heeft een rustig beeld om af te lezen en dat ze moeten hangen is wel makkelijk dan kan je gelijk zien ( hangt aan het stuur) wat er gebeurt als je aan een stelschroef draait
De klokkenset waar ik een fot van postte, werkt prima. Doet al bijna 20 jaar goede diensten. Kwik mag al jaren niet meer verkocht worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan