Slip on demper en k&n mapping aanpassen ofniet

randy_128

MF'er
15 feb 2021
31
5
goededag
Ik heb een vraagje ik heb een ducati hypermotard uit 2012 de vorgige eigenaar had er al een demper van zard opgezet en de klep verwijderd
De kat enz zit er nog gewoon in
De mapping is volgensmij nog orgineel
Maar ik heb nu een k&n geplaatst
Moet ik de mapping nu perse aanpassen omdat hij op a2 is het het gas gaat maar voor 1/3 open kan ik er zo gewoon mee rijden zonder schade aan te richten hij rijd verder nu prima

Alvast bedankt
Gr
 
Ik verwacht het niet, maar even controle kan geen kwaad.
Een testrun kost je de kop niet.

Zelf met meerdere motoren een run gedaan, ook na een K&N filter (geen meetbaar effect) en slip-on die er al op zat.
De betreffende tuner vertelde dat hij alleen bij heel hoog toerental wel eens een te arme afstelling vind.
Maar meestal is het wel prima.
Dat de catalysator er nog zit is eigenlijk het belangrijkste.
Geen grote stappen qua in/uitlaat.

Meten is weten. 8-)
 
Ah oke goed om te horen dat je het zelf hebt getest en ervaren hebt want veel wat ik heb gelezen of gehoord zeggen dat hij zeker aangepast moet worden en inderdaad laten controleren kan geen kwaad ga ik zeker laten doen vandeweek biggelaar maar eens bellen voor een afspraak te maken
Dankje
 
Ah oke goed om te horen dat je het zelf hebt getest en ervaren hebt want veel wat ik heb gelezen of gehoord zeggen dat hij zeker aangepast moet worden en inderdaad laten controleren kan geen kwaad ga ik zeker laten doen vandeweek biggelaar maar eens bellen voor een afspraak te maken
Dankje
Het leek mij ook wel leuk, op de testbank voor en na het K&N filter.
Het originele filter kwam er ook nog eens als een stofzak uit.
En dan geen verschil na de run. 8)7
 
Intressant komt het door de lamdasondes dat hij hem bijsteld waardoor hij de air/fuel bijsteld dat je hij toch hetzelfde blijft score en weinig verschil merkt met de filter
 
Intressant komt het door de lamdasondes dat hij hem bijsteld waardoor hij de air/fuel bijsteld dat je hij toch hetzelfde blijft score en weinig verschil merkt met de filter
Maar als hij iets meer lucht heeft, kan er ook meer benzine bij, en dat zou dan moeten resulteren in meer vermogen?
Eerlijk gezegd was de opbrengst +0.5 pk op 188 pk daarvoor gemeten.
Maar de tuner deed het af als een meetverschil.

Ik had het er voor gedaan. _O-
Elk beetje waar je voor betaald is meegenomen. :+
 
Maar als hij iets meer lucht heeft, kan er ook meer benzine bij, en dat zou dan moeten resulteren in meer vermogen?
Eerlijk gezegd was de opbrengst +0.5 pk op 188 pk daarvoor gemeten.
Maar de tuner deed het af als een meetverschil.

Ik had het er voor gedaan. _O-
Elk beetje waar je voor betaald is meegenomen. :+

Tijdens de run een keer de koppeling laten schieten levert meer op :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan