'slip on' naar 'bolt on' te vermaken?

emmol

MF veteraan
16 mrt 2009
4.109
0
Den Haag
hoi dames en heren.
ik rijd een vfr rc36-1 en ben opzoek naar een nieuwe demper.
voor de 1 zijn er niet zoveel gemaakt, voor de 2 meer.
maar de 2 is slip on, de 1 bolt on.

nu ben ik dus benieuwd of het mogelijk is (ik weet het, alles is mogelijk, bedoel dus of het een optie zou zijn) om een slip on te kopen en dan te verbouwen.

heb gehoord dat een bolt-on naar slip-on of andersom het makkelijkst is, welke kant op is het makkelijkst? iemand nog andere tips?

thanx en een fijne avond
 
dank je wel, heb alleen de veiling op ebay verloren.. maar nu weet ik dat k daar dus ook naar kan kijken.

toevallig iemand een idee wat voor bedrag ik rekening mee moet houden?
 
voor bolt on is het eigenlijk makkelijker, koop om het even een bolt on, het enigste wat je moet doen is 4 draadeindjes op de goede plek lassen als de gaten niet op de goede plek zouden zitten, of 4 gaten boren in de flens, maar heel vaak zitten de gatenal op de goede plaats.
Ff diagonaal de steekmaten opmeten, en dit vergelijken, desnoods even op een sloop

moto-shop24.de -&nbspThis website is for sale! -&nbspmoto-shop24 Resources and Information.

hier 269 euro nieuw
 
Laatst bewerkt:
Van slip on naar bolt on is wel lastiger... maar niet onmogelijk.

Je fixt een adapter waar je de demper op kan schroeven aan de ene kant... en de andere kant moet precies passen op de link pijp.
Die schuif je dus er overheen (niet er in) en zet je vast met veertjes of een klem.
 
Ik heb anders nog wel een link-pijp liggen

Linkpijp ZX-10 (NIEUW)
Titanium linkpijp Kawasaki ZX-10R Ninja '04)
Rood: 48mm binnen. 51mm buiten.
Blauw: 52mm binnen. 54mm buiten
Groen: 260mm lang
full


link; http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/237388/Diverse-onderdelen-1.html
 
Terug
Bovenaan Onderaan